Hyundai Accent 1.5i LS (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Accent 1.5i LS |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 199.860 km |
KM-stand laatst | 218.890 km |
Proefrit en aanschaf
- 199.860 km
Net mijn rijbewijs gehaald , En gelijk opzoek naar een auto , na veel dealers hun occasion bekeken te hebben samen met mijn vader ,
Was ik toch een beetje min of meer verliefd op deze auto geworden vanwege de mooie sportieve uiterlijk, Proefrit aangevraagd en in gereden te hebben ( had wel haperende motor van tevoor maar dat werd allemaal gemaakt zei de verkoper ] maar voor de rest reed de auto goddelijk maar hij had wel zijn spoortjes , na de auto gekozen te hebben werd hij dus klaargemaakt voor de apk , en kon ik m 3 dagen daarna ophalen kon niet wachten !
dus mijn vader had de auto betaald [ €2150 ] en kon ik er zo mee wegrijden , kon ik eindelijk echt rijden met mijn eerste auto !!
comfortabel is deze auto zeker als je met 16inch velgen van dezent
en michelin milestone banden van 195 breed ga je zonder moeite met voldoende grip de bocht door
het vermogen van de auto vind ik zelf wat minder [90pk wat 1000 kg moet gaan verplaatsen ] klinkt aardig veel voor de cilinderinhoud , maar echt pit heeft ie niet , je bent wel in bijna 11 seconden naar de 100 met deze auto maar bij de 170 hield het wel op inhalen op de snelwegen lukte met een aanloop zelfs als je naar zn 4 terugschakelde maar optrekken naar de 120 ging naar mijn mening aardig rap
maar als je wat sneller wilde zijn moest je hem altijd aardig in de toeren laten schreeuwen Wat wel mooi klinkt bij een hyundai trouwens !
verbruik heb ik niet veel op gelet ik deed 700km op 1 tank
Op de snelweg verbruikt ie matig maar issie niet al te zuinig
ik heb na de aanschaf een andere openluchtfilter op gedaan wat ie wel wat lekkerder vondt ( niet inhouden bij 4,000 toeren )
middendemper heeft ie niet en een aardige brulpijp en wat veranderingen aan de programmering
ik zou dan ongeveer op 95 pk zitten of meer maar snel vondt ik m niet en ik haalde hetzelfde snelheid
luxe heeft ie aardig wat voor een hyundai
electrische ramen (met windowlock muhahahahaha ! ) , centrale deurvergrendeling , airco ( die het niet doet haha ) , electrisch verstelbare buitenspiegels , verstel baar stuur , stoelen zitten lekker en heb een armsteuntje dus genoeg eigenlijk en ruimte zat genoeg bergruimte ,
Als je met 5 personen inzat reed het wel een stuk moeilijker en minder comfortabel , Sturen gaat zwaarder , en de achterkant zakt lekker in ( lage snelheden over drempels gegarandeerd ) , En dan is hij zo ontzettend traaaaaaag !
maargoed toch een hele comfortabele auto om er aleen in te rijden
ze hoorden me wel aankomen en had aardig veel bekijks bij de auto als ik de stad in ging ik heb zelf erg veel plezier ervan gehad
De probleempjes komen al verderverhaal
- 200.100 km
4 maanden al me autotje en toen kwamen de problemen
de auto begon een zingend geluid te maken =(
wat kilometertjes ermee doorgereden totdat ik opeens een conclusie trok [ WIELLAGERRR ! ] en jahoor linksvoor , veel zuipen uiteraard , dus een wiellagertje gehaald dacht mwa kost niet echt zoveel zal wel een beetje volkswagen zijn qua kosten , neehoor , ik zocht naar een goedkope goede wiellager Voor de accent met ABS en natuurlijk nieuw kwam ik op een prijs van 70 euro incl overige kosten , nou lekker dan voor een lagertje
na goed gekeken te hebben naar de rest zag ik al dat deze auto een slecht verleden heeft gehad van de vorige eigenaar achterstallig onderhoud
Bijna letterlijk alles was vastgerot ( roest )
2 dagen over gedaan pfff
Daarna reed ie weer goddelijk en verbruikte een stuk minder
Ongeveer 2 maanden later begon de koppeling te slippen , een tijd niet in gereden vanwege omstandigheden en 2 maanden later begon de drukgroeplager te piepen =) leeeeeuk word ook een duur grapje zoek maar een nieuw setje voor een G4EB motorblok vrij prijzig
bij een van de laatste km standen begaf de onsteking het die direct vervangen ,
op het laatste moment begaf de koppakking het , en toen werd ik het zat , ik bleef maar sleutelen aan dat ding plus de onderhoud eraan en kwa betrouwbaarheid betreft heeft ie me wel een paar keer laten staan jammergenoeg
motor liep op het laatste moment slecht dus ik trekte het niet meer ik ben in 1 jaar al meer kwijt aan onderhoud dan een sportwagen dus ik besloot om hem te verkopen ,
De auto is verkocht voor een prijs van 1050 ,
ik had gewoon een beetje pech met deze auto maar heel erg veel plezier aan gehad , het komt ook omdat de vorige eigenaar niet al te zuinig was denk ik en achterstallig onderhoud en een autodealer die winst wou maken ,
Het was een mooie auto , comfortabel , prettig , en geen onbekende auto
niks aan te doen , ik weet dat ze wel een stuk betrouwbaarder zijn maar soms loop je tegen de verkeerde hyundai aan hé
Eind en conclusie
- 218.890 km
Auto dus verkocht ,
En nu de Plus en min punten
Plus :
- Comfort
- Veel luxe en rijke uitrusting
- auto voelt rustig aan en goede wegligging
- uiterlijk spreekt aan
min
- Design van binnen de auto is niet echt zo mooi
- Auto niet echt vlot
- achterveren
deze auto is zeker geen afrader als gezins auto of een ruimere auto hij rijdt zeer lekker en je rijdt er comfortabel mee
maar het is geen snelle auto
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.