Honda Shuttle 2.3i LS (1999)

autoreview

Honda Shuttle

Signalement

UitvoeringShuttle 2.3i LS
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf190.000 km
KM-stand laatst275.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ruim en dorstig

  • 275.000 km

Na een ruime Mondeo wilde ik graag weer iets met wat aanwezigheid. Deze Shuttle bleek ook uitermate geschikt te zijn om een familielid dat moeilijk ter been was, zelf in te laten stappen. De instap is namelijk op de tweede rij ruim, hoog en gemakkelijk.Daar zouden ze tegenwoordig een schuifdeur voor maken. De rolstoel past dan ook nog achterin. Dan moet de derde rij wel worden ingeklapt.

Deze Shuttle heeft een toerenteller en is in deze configuratie niet bekend in de autoweekdatabase. Het gaat om een auto die gericht was op de Amerikaanse markt. De opvolgers zijn daar marktleider in dit segment.

Dit is mijn eerste automaat en dat is even wennen. Dat wennen gaat wel heel snel. De motor heeft een enorm vermogen (2,3 liter levert 150 pk) dat gedoseerd beschikbaar komt. Heel prettig om het gaspedaal wat dieper in te drukken en dan niet meer te bewegen. De auto versnelt dan in een heel gelijkmatig tempo. Schakelen gaat soepel.

De motor drinkt een heleboel. Deze loopt op LPG en dat nam het eerste jaar 1:8,3 en daarna werd dat langzaam meer. Het laatste jaar was het 1:7,8. In de stad ongeveer 1:6 en met een caravan nog meer. Vervelend is dat de enorme LPG-tank betekent dat de derde bank niet meer in de vloer kan verdwijnen wat de bruikbaarheid van de bagageruimte enorm beperkt. Die enorme tank levert toch maar een actieradius van circa 400 km. Zeker in het buitenland vervelend. Maar deze auto kun je nauwelijks op benzine rijden.

LPG was ingebouwd bij 86.000 km. Een kleprevisie bleek nodig bij 250.000 km. Dat had ik ingecalculeerd want de vraagprijs was bijzonder laag. De verkoper wist ook wel wat hij verkocht.

Het rijden is geweldig. Zoeft over de weg. Stoelen zijn uitermate ruim en bijzonder aangenaam. Punt is dat de middelste rij niet vooruit kan, waardoor de ruimte voor de derde rij erg beperkt is. Daar past bijvoorbeeld geen maxi-cosi op. Die passen wel weer heel gemakkelijk op de middelste rij. De gordels zijn daar ook lang genoeg voor. Hoofdsteun ontbreekt op de middelste plaats tweede rij. Daar is ook alleen een heupgordel beschikbaar.

Reparaties zijn er toch wel wat geweest. Kleprevisie, remklauwen, en er is wel wat tijd besteed aan het niet trillingsvrji lopen van de motor. Dat bleek recent aan een versleten nokkenas te liggen. Naar verluid een bekend kwaaltje voor deze motor, die blijkbaar ook in de Honda Accord is gebruikt in de USA. Ik had besloten om ook die reparatie nog uit te laten voeren, toen hij total loss werd gereden.

Dat spijt me want ik vond het een fijne auto waar ik nog wel een paar jaar in had willen rijden.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.