Honda S2000 (1999) #2

autoreview

Honda S2000
Honda S2000Honda S2000Honda S2000Honda S2000Honda S2000Honda S2000Honda S2000Honda S2000 - interieurHonda S2000 - interieurHonda S2000 - interieur

Signalement

UitvoeringS2000
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf61.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In 1999 ging ik naar de Autorai, waar toen de S2000 stond. Vanaf dat moment was ik ervan overtuigd dat de S2000 er moest komen. Wat een prachtig design en een puur uitziende en aanvoelende auto. Alles aan de auto straalt elegante kracht uit.

In maart 2007 was het dan eindelijk zo ver. Na een zoektocht van enkele maanden vond ik de auto die me aanstond. Hoewel ik eigenlijk wilde gaan voor een wat jongere (circa 2002), hebben we toch deze genomen. Stond er prachtig bij, bij een officiële Honda dealer en zag er beter uit dan de 3 2002 modellen die we bekeken / gereden hadden. Daarnaast was de auto door de leeftijd uiteraard ook wat goedkoper in aaschaf.

In mei / juni 2007 hebben we een 5.000 km toertocht door Zwitserland / Italie / Frankrijk gemaakt. En de auto is echt super goed bevallen. Er past voldoende bagage in voor 2 personen voor 3 weken vakantie en ook het comfort op langere ritten is echt ruim voldoende. Had ik niet verwacht. Dit komt mede door de perfect zittende stoelen.

Het rijden is echt een genot. Het VTEC blok spoort je wel aan tot stevig rijden, al is het maar om de mooie sound boven de 6.000 rpm te horen. De S2000 is dan ook echt snel. Onder de 6.000 rpm is hij vlot, maar niet meer dan dat. Veel mensen zien dat als een nadeel, wij vinden het juist prettig dat je een dagje lekker kan toeren met het kapje open en dan een lekker lopend rustig blok te hebben dat toch voldoende snel is.

En als je wil: 2 versnellingen terug schakelen en hij is flitsend snel. We hebben eens met een Mini Cooper S gereden en dat valt je op hoe goed de acceleratie van 150 -> 220 nog is bij een S2000.
Daarnaast gebruik ik de S2000 1 a 2 keer per week voor woon-werkverkeer (circa 15 km enkele afstand). Ook dit is geen enkel probleem, alleen met regen blijft het oppassen.

Opmerkelijk is het benzinevebruik: zo’n 1:10 gemiddeld. Valt me heel erg mee voor een dergelijke auto. Daarbij is mijn rijstijl een mix van rustig toeren en af en toe een stukje serieus gas geven.

Tot nu toe geen moment spijt gehad van de aankoop.

UPDATE 10-07-2007:
Ook nu nog steeds zeer tevreden en blij met de aanschaf. Vandaag wederom open gereden en elke minuut dat je erin rijdt blijft genieten. Zelfs woon-werk verkeer. Wel is het oppassen bij even lekker gassen dat je binnen acceptabele grenzen blijft. Het gaat heel snel veel te hard.

UPDATE 15-08-2008:
Dit is de eerste auto die ik na anderhalf jaar niet kwijt wil. Echt een heerlijke auto voor zowel rustig te toeren, lekker te gassen als ook woon-werk verkeer.

UPDATE 27-04-2011:
Ik heb de auto nog steeds in bezit en het blijft een heerlijke en probleemloze auto. Wel is het tijd voor een grote opknapbeurt van de lak, gezien de auto sinds 2007 buiten heeft gestaan aan een weg met veel bomen (=vogelpoep, hars, blaadjes). Inmiddels verhuisd en kan de auto warmpjes binnen staan.
Inmiddels dus ruim 4 jaar in bezit en geen moment spijt gehad.

PROBLEMEN

Serieuze problemen zijn er niet. Een paar kleine dingetjes:
- windgeruis van kap bij bestuurderskant bij 160+. Wordt nog opgelost, is slechst afstelling.
- speaker links voor valt soms uit. Zal wel te maken hebben met het inbouwen van de nieuwe radio bij de dealer. Wordt nog naar gekeken.
- voorbanden scheef afgesleten, was al bij aankoop, heb ik helaas toen niet gezien.

Verder geen enkele problemenen gehad. Ik had gelezen dat S2000 wel eens wat olie willen verbruiken, maar dat is in ons geval niet zo.

UPDATE 07-10-2007:
Auto is terug naar de dealer geweest voor zijn eerste beurt (10.000 km in een half jaar) en de garantie puntjes.
Windgeruis is opgelost (was inderdaad de afstelling van de kap), connector van de speaker is weer vast gezet, banden vervangen tegen 40% korting. Allemaal heel netjes geregeld. Ook nog het klepje wat voor de radio zit laten vervangen door het klepje van het huidige model. Ziet er veel fraaier uit.

Verder was de kleine beurt goedkoop en waren er verder geen enkele bijzonderheden of mankamenten tot nu toe. Betrouwbaarheid ten top tot nu toe.

UPDATE 15-08-2008:
Tot nu toe 1 probleempje: motortje van de centrale vergrendeling van de deur aan de passagierskant heeft het begeven. Vervangen kostte me zo’n 100 Euro. Naast regulier onderhoud was dat alles tot nu toe.
Wel gaan de bandjes erg hard. De Bridgestone Potenza S02 gaan achter maar een 13.000 km mee. Voor haal ik ongeveer het dubbele. En dat terwijl ik zeker niet altijd vol gas weg rijdt.

UPDATE 27-04-2011:
Het motortje van de centrale vergrendeling aan de bestuurderskant heeft het inmiddels ook begeven. Moet nog gemaakt worden. Verder geen problemen gehad met APK. Wel een accu moeten vervangen, maar verder alleen regulier onderhoud. Beurten zijn vrij goedkoop. Denk dat de auto me, excl. banden zo'n 400 Euro per jaar aan onderhoud kost. En dat bij een officiele dealer.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.