Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Honda
  • S2000

Honda S2000 (1999)

Hond(a')s dolheid

1
Honda S2000 (1999)
  • Autotest
2 augustus 2000 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Honda heeft met het design van de S2000 een absoluut meesterwerkje afgeleverd. Dit is dus weer typisch zo'n auto die je in het echt moet zien. Want, ohohoh, wat is 'ie mooi als 'ie voor je staat.

Honda heeft met het design van de S2000 een absoluut meesterwerkje afgeleverd. Dit is dus weer typisch zo'n auto die je in het echt moet zien. Want, ohohoh, wat is 'ie mooi als 'ie voor je staat. Dan pas valt je op hoe pijlvormig hij is, met die zwaar uitgebouwde voorspatschermen en die slanke achterkant. Dan pas zie je echt hoe diep die voorspoiler is, en hoe fraai de voor- en achterlichtunits zijn. Dan pas zie je hoezeer het lijkt alsof alle vormen, tot die van de deurgrepen aan toe, door de rijwind omgewaaid zijn. Van binnen gaat het er wat minder wild aan toe. Wie eenmaal over de 'schok' van het kamerbrede rode tapijt, de met knalrood leer beklede stoelen en het F1-style digitale dashboard heen is, kijkt tegen een matig interessant interieur aan. Hoewel bijna geen bedieningsinstrument zit op de plek waar je het verwacht (zoals de radiobediening links van het stuur) went alles snel. Voor de rest overheerst eigenlijk de leegte. Wat pas echt vervelend wordt op het moment dat je ontdekt dat je kleine spulletjes alleen in een klein vakje tussen de stoelen en een reuzelullig netje bij de bijrijder kwijt kunt. Waar we wel weer reuzevrolijk van worden is die ouderwetse rode startknop: met de sleutel zet je de boel op contact, waarna je met een druk op die knop de motor wakkermaakt. Een prachtdetail. Zitten is geen probleem. De Recaro's zijn beperkt verstelbaar, maar zitten van zichzelf meer dan uitmuntend. Het is zonde dat het stuur niet verstelbaar is - we hadden het graag iets hoger gehad, maar vooruit. De bagageruimte is niet idioot groot, maar een paar koffers kun je heus kwijt.
Honda heeft al akelig veel briljante motoren gemaakt, maar weet zichzelf met dit apparaat wederom te overtreffen. Het VTEC-(variabele kleptiming en lichthoogte) systeem blijkt nog immer verder vervolmaakt te worden. Voor de S2000 komt dat onder andere neer op 240 pk uit twee litertjes motorinhoud en een maximum toerental van, hou vast: 9.000...
En dat vereist inderdaad enige gewenning. Bij zo'n zes-, zevenduizend toeren heb je namelijk al het idee een hele vent te zijn - de herrie is er, de power is er, dus we moesten maar eens overschakelen. NOT! Je moet er dan juist nog drieduizend toeren bovenop gooien. En juist dan kom je terecht in een regelrechte orgie van uitermate zinvol geweld. Zinvol omdat pas bij die extreem hoge toeren het maximale vermogen van 240 pk vrijkomt. Tot die tijd is er niet eens zo veel aan de hand. Tuurlijk, de S2000 is snel, érg snel. Maar de schoonheid van de S2000 zit hem vooral in het feit dat je er álles mee kan.

Krankzinnig veel grip
Zelden zijn we een auto tegengekomen die zo krankzinnig veel grip heeft als deze jongen hier. Vooral op droog asfalt is het met de S2000 slecht schuiven, maar: pas op bij nattigheid. Wie in de regen 'dat ene bochtje' op dezelfde manier en snelheid probeert te nemen (sowieso dom, maar goed), krijgt te maken met een beheersbaar, maar zeer nadrukkelijk overstuur. Wat jammer is dat vooral op die hogere snelheden de besturing het 'n beetje laat afweten. Dan lijkt hij op een gegeven moment veel lichter te worden dan de auto - je krijgt wel informatie, maar niet zoveel als je nodig hebt. Je krijgt daardoor de indruk dat de grenzen al bereikt zijn. Wie echter doorzet, merkt dat er nog veel meer kan. Zo wordt er (waarschijnlijk onbedoeld) wel een extra veiligheidsmarge ingebouwd.
Voor de bediening van het extreem korte pookje heb je alleen je pols nodig. De verhoudingen in de zesbak zijn kort, zodat je altijd over de juiste hoeveelheid toeren kunt beschikken. En hoewel je hier en daar 'n beetje moet oppassen dat je de juiste versnelling inlegt - het ligt allemaal érg dicht bij elkaar, is dit weer een typisch voorbeeld van zo'n echte Honda-feestbak. Ook een feestje is de kap. Even de twee grendels overhalen en de kap glijdt elektrisch binnen 6 seconden naar achter. De perfectionist zal dan misschien nog aan het modderen slaan met de plastic afdekhoes, maar in de praktijk zal die hoes de meeste tijd in de garage doorbrengen. De Honda S2000 is (over de hele linie) snel, beschikt over een even verbluffend als vermakelijk weggedrag, ziet er beeldschoon uit en heeft een motor die alle superlatieven overtreft. Kom maar op met die Honda!

Signalement

Merk Honda
Model S2000
Carrosserie 2-deurs, cabrio
Transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving achterwielaandrijving
Prijs € 47.895

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.997 cc
Maximaal vermogen 177 kW / 240 pk bij 8.300 tpm
Maximaal koppel 208 Nm bij 7.500 tpm
Inhoud brandstoftank 50 l
Lengte / breedte / hoogte 4.135 mm / 1.750 mm / 1.285 mm
Wielbasis 2.400 mm
Massa leeg 1.220 kg
Laadvermogen 315 kg
Banden voor205/55VR16Prijzen
Banden achter225/50VR16Prijzen
Topsnelheid 241 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 7,0 s (fabrieksopgave: 6,2 s)
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 8,3 s / 10,8 s
Brandstofverbruik 9,9 l/100km
CO2-uitstoot 237 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Honda S2000
Honda Honda S2000

Uitgelicht aanbod

    Honda S2000 2.0 I | Airco | Origineel NL'ndse Auto! | NAP

    Honda S2000 2.0 I | Airco | Origineel NL'ndse Auto! | NAP

    • 2000
    • 133.204 km

    € 20.950

    Honda S2000 2.0i - All in rijklaarprijs | NL geleverde S2000 |  Bovag garantie | Keurige staat!

    Honda S2000 2.0i - All in rijklaarprijs | NL geleverde S2000 | Bovag garantie | Keurige staat!

    • 2004
    • 115.516 km

    € 34.950

    Honda S2000 2.0 I | NIEUWSTAAT! | Car-pass 100% correct

    Honda S2000 2.0 I | NIEUWSTAAT! | Car-pass 100% correct

    • 1999
    • 29.953 km

    € 38.950

Meer Honda S2000 occasions

Lezersreacties (1) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda S2000 specificaties
  • Honda S2000 occasions
  • Honda S2000 video's
Advies en informatie
  • Honda S2000 tests
  • Honda S2000 gebruikersreviews
  • Honda S2000 index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Honda S2000 (2003)

    Honda S2000 (2003)

    2
    • 29 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Honda S2000 (2000)

    Honda S2000 (2000)

    18
    • 3 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Honda S2000 (2001)

    Honda S2000 (2001)

    8
    • 30 december 2016
  • Gebruikersreview
    Honda S2000 (2000)

    Honda S2000 (2000)

    18
    • 6 september 2015
  • Gebruikersreview
    Honda S2000 (2002)

    Honda S2000 (2002)

    15
    • 31 maart 2014
  • Gebruikersreview
    Honda S2000 (2008)

    Honda S2000 (2008)

    21
    • 13 juli 2010
  • Gebruikersreview
    Honda S2000 (2000)

    Honda S2000 (2000)

    1
    • 29 juni 2009
meer reviews
Klokje Rond - Honda S2000

Klokje Rond - Honda S2000

136

Een Honda S2000 koop je vooral voor de ritjes in je vrije tijd. Genieten van het open rijden...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Honda moderniseert S2000

    Honda moderniseert S2000

    33
    • 21 februari 2020
  • Nieuws
    Honda S2000 klaar voor Tokyo Auto Salon

    Honda S2000 klaar voor Tokyo Auto Salon

    19
    • 16 december 2019
  • Nieuws
    Doorzaag-zaterdag: Honda S2000

    Doorzaag-zaterdag: Honda S2000

    83
    • 3 september 2016
  • Nieuws
    'Honda S2000-achtige komt in 2018'

    'Honda S2000-achtige komt in 2018'

    57
    • 20 mei 2016
  • Nieuws
    'Honda komt met volledig elektrische sportwagen'

    'Honda komt met volledig elektrische sportwagen'

    24
    • 27 oktober 2015
  • Nieuws
    'Nieuwe Honda S2000 krijgt hybride-aandrijflijn'

    'Nieuwe Honda S2000 krijgt hybride-aandrijflijn'

    55
    • 28 april 2015
  • Nieuws
    AutoWeek Top 50: Honda S2000

    AutoWeek Top 50: Honda S2000

    143
    • 22 maart 2015
Merk
Merk
  • Autosport
    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    13
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    187
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Pilot: designstap terug

    Honda Pilot: designstap terug

    6
    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    33
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    31
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Legend (1998) - Facelift Friday

    Honda Legend (1998) - Facelift Friday

    20
    • 17 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden