Honda Jazz 1.5 Hybrid Executive (2021) #3

autoreview

Honda Jazz 1.5 Hybrid Executive (2021)

Signalement

UitvoeringJazz 1.5 Hybrid Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf41.000 km
KM-stand laatst41.100 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen,,.

  • 41.100 km

Vorige auto was een Citroen C3 exclusive 2010.
Heerlijke auto trouwens, km stand bij inruil 180000.

En dus nu de Honda Jazz executive 2021.
Waarom Honda? ik heb eerder ervaring gehad met een Honda Civic en de Honda IMA.
En ik was nu benieuwd naar de Honda Jazz.
Waarom?
Ik hou wel beetje van exclusief zijn, je ziet de Jazz nauwelijks op de weg, terwijl alle recensies uitstekend zijn, ok, over uiterlijk kun je discussiëren, ik weet dat de betrouwbaarheid van Honda wel goed zit, ik wou graag automaat gaan rijden, en de Hybride techniek vind ik leuk.
Dus de C3 ingeruild....

Mijn ervaringen TotNuToe..
De Jazz rijd heerlijk, redelijk rustig, wel veel bandgeruis, komt misschien door de nog standaard continental banden.
Fijne stoelen, veel ruimte, de 'automaat' heerlijk.
De adaptive cruise control, werkt fijn.
kortom, ik ben daar wel tevreden over.

mijn min-puntjes..

Radio en audio geluids kwaliteit. Honda CONNECT.
Dikke MIN!
vergeleken met de C3 is het in de Jazz enorm slechter.
Of was het in de C3 enorm goed?
Kortom, ik ben daar behoorlijk in achteruit gegaan.
Ook de telefoon en navigatie bijvoorbeeld, werkt stuk minder netjes dan in de C3, geen mogelijkheid voor andere stem bijvoorbeeld, als er gebeld of gesproken word door de nav, gaat level van radio niet omlaag.
kleine ergenisjes, maar ze zijn er wel.
Appjes installeren werkt niet (meer) is Honda mee gestopt.
Voice control werkt niet meer, is Honda mee gestopt.
beetje jammer wel.

Echt waardeloos is het automatisch licht aan/uit.
een paar bomen, dimlicht gaat aan, even door een tunneltje, dimlicht gaat aan etc etc.
Is ook irritant voor de tegenliggers of als er iemand achter je rijd, licht aan/uit.
Waarom is dat niet UIT te zetten?
rijweg assistentie, is leuk, maar je moet het elke keer UIT zetten! Op de meeste wegen is het echt niet handig.

Het uitzicht, ik lees bij recensies dat vanwege de leuke zijraampjes aan de voorkant, je een goed overzicht hebt.
euhh, ik vind van niet, door de dikke stijlen vind ik het zicht lastig, idem aan de achterzijde, je moet goed om de stijlen heen kijken voor schuin achterop komen verkeer.
Of was ik weer erg verwend met de C3?
Het grote ding in het midden van de voorruit, vind ik ook irritant, belemmert een behoorlijk stuk uitzicht.
Daar zit oa de camera's, regensensor.

De verlichting is allemaal LED tegenwoordig.
het licht vast aan mijzelf, maar ik vind het niet fijn.
Zowel de binnenverlichting als dimlicht en grootlicht.;
Ja het is WIT, maar ik heb toch de indruk dat gewoon gloeilicht veel meer licht geeft, en veeeeeel minder irritant is.
Er staat zelfs in het manual dat je het dimlicht een stapje lager moet zetten dan normaal, anders is er KANS dat je tegenliggers verblind..... hoe absurd toch?
Ik wil graag dat mijn tegenliggers dat ook zouden toepassen...

armsteun in het midden, is prima, armsteunen in de deuren, veel te laag. (weer in vergelijk met de C3.)

conclusie, ik ben echt wel zeer tevreden, zeker het automaat rijden en de stoelen etc. verbruik tot nu toe.
De hybride techniek werkt mooi en feilloos.

Maar ik ben nog aan het ontdekken, en ik was denk ik aardig verwend met de C3.
word vervolgd . . . . . .

Als er vragen/opmerkingen zijn, dan hoor ik dat graag...

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.