Honda Jazz 1.3 Elegance (2015) #2

autoreview

Honda Jazz 1.3 Elegance (2015)
Honda Jazz 1.3 Elegance (2015)Honda Jazz 1.3 Elegance (2015)Honda Jazz 1.3 Elegance (2015)Honda Jazz 1.3 Elegance (2015)Honda Jazz 1.3 Elegance (2015)

Signalement

UitvoeringJazz 1.3 Elegance
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf39.500 km
KM-stand laatst56.500 km
Lezerswaardering: 81%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Beste keuze voor slim en betrouwbaar vervoer

  • 56.500 km

Aan het begin van het jaar verloor ik mijn baan en heb ik onze ID.3 first ingeleverd. Omdat ook onze audi a4 allroad (uitgebreide review op autoweek te lezen) zou worden verkocht, was nieuw vervoer gewenst en noodzakelijk. Vrouwlief heeft een auto voor haar werk nodig en onze bijna oldtimer (golf 1 cabrio automaat) is niet voor dagelijks vervoer uiteraard. En ook in zoektocht naar nieuw werk en voor ons gezin met 2 kids is een betrouwbare en praktische auto zeer gewenst.
De vader van een vriend werd 89 en wilde zijn rijbewijs niet meer verlengen. Aangezien zijn kleinzoon eind dit jaar 18 wordt (en inmiddels zijn rijbewijs heeft) wellicht de auto gaat rijden vanaf januari, konden wij de auto overnemen (met terugkoop garantie👍). De auto had het afgelopen jaar maar 600 kilometer gereden en de garages (waaronder 6 jaar officiële dealer) hadden de auto prima,.maar ook budget vriendelijk onderhouden.

Dus de 1e banden zaten er nog onder, die ervoor zorgden dat de auto heel.makkelijk door een bocht gleed. Ook was de cvt olie nooit ververst, terwijl Honda dit wel verplicht stelt om de 2 jaar of 40.000 kilometer. Honda Nederland wilde zich er niet mee bemoeien en de Honda dealer in Roosendaal bestand niet meer. Ook de bovag garage wilde niet meewerken aan de uitleg, waarom het schema niet was gevolgd. Uiteindelijk heeft de Honda dealer in Tilburg diagnose gesteld en de olie en het Filter vervangen en geconstateerd dat de cvt nog in goede staat is.
We hebben ook meteen grote beurt uitgevoerd,.nieuwe bougies (die ngk zijn dure jongens (200 piek) nieuwe banden (Alle season van vredestein quatrac 5 ( die in de maat 185/55 R16) ook zeer prijzig zijn als afwijkende maat. Alle filters vernieuwd, remvloeistof en aircoservice en de Jazz was weer als nieuw. Zeker nadat we de schade aan de achterdeur hebben laten repareren (paaltje) bij de vakgarage in het dorp (die ook de airco en de banden gedaan hebben) en de schakelaar voor het raammechanisme hebben vervangen (ook een hele dure jongens van ruim 700 euro).
Want onderdelen zijn duur bij Honda en het is ook een zoektocht welke je moet hebben. En als ze de verkeerde bestellen, dan kan die niet retour bij elektronische onderdelen.

Uiteindelijk hebben we gewacht op een gelijke auto met dezelfde schakelaar en deze omgezet. En toen werkte alles weer en hebben we een nieuwe besteld en erin gezet. (Want via de Sloop is de juiste nog moeilijker te vinden (Codes zeiden niet alles). En ja alles deed het weer....want die ene defecte schakelaar zorgde ervoor dat de computer zei tegen de andere computer ...De ramen kunnen niet meer open...De rechter Spiegel verstellen en verwarmen we niet meer en de vooruit verwarming doet het ook niet meer. Dus de linker Spiegel Verstelling deed het wel, maar de verwarming ook niet. En de achterste ramen konden wel via de schakelaar achterin bediend worden. En ow ja....De rechter raam kon ook met de rechter raambediening NIET worden bediend. U begrijpt...het was een flinke zoektocht. Al had ik al verteld aan de garage dat de oude bovag garage had vastgesteld, dat de schakelaar links de boosdoener was. Maar zei ( de Honda dealer) konden dat niet geloven, gezien de andere "defecten " En zoals gezegd, 1 maal het verkeerde onderdeel bestellen, betekende afrekenen. Maar ook als het dit niet was (want bij doormeten was er wel degelijk spanning) was het aftikken.

Maar eens goed,.altijd goed. Want de Honda is een feest om te vervoeren en te rijden.
- bizar praktisch (vakantie in eigen Land was geen probleem)
- zeer relaxed rijden (als je de cvt gebruikt zoals technisch ontworpen😉)
- verbruik 1 op 20 is een eitje in Nederland. En ja, bij 130 (140 op de teller, want afwijking is erg groot) is die met 1 op 14/15 een stuk dortigen.
- volwassen rijgedrag (wel windgevoelig en stevige drempels is bonjk)
- prima stoelen (ook voor lange mensen), maar wel netjes rechtop zitten voor steun (geem lendesteun)
- achterin heel ruim (lange mensen kunnen benen bijna strekken)
- met bank plat, kun je heerlijk stoelen. Maar ook met magic seats omhoog is het praktisch voor hoge spullen.

Ik heb de auto nog voorzien van TUV goedgekeurde Osram LED Lampen, die met een adapter aangebracht worden ook de dagrij verlichting van LED voorzien. De opbrengst is brilliant goed en we hebben geen klachten van medeweggebruikers (ook voetgangers en fietsers) gekregen. Zelfs het automatische grootlicht werkt er perfect mee.

De auto ia luxe met cruiscontrol, stuurbediening, uitgebreid Multimedia (zonder android auto/apple) maar wel bluetooth media streaming en telefonie en DAB. Het geluid is prima .

We hebben inmiddels 17.000 kilometer gereden en de komende maanden gaan daar nog veel kilometers bijkomen. Ik heb sinds 1 oktober een baan met een groot Rayon. Per januari krijg ik een elektrische Kona uit 2024 en tot die tijd lekker kilometers schrijven (37 Cent, waarvan 23 netto) en geen bijtelling. En dan gaat de Jazz of naar kleinzoon of naar een nieuwe eigenaar, die de waarde van deze Honda kan waarderen.

Want qua prijs/kwaliteit is het een 10 en ook gebruiksgemak en kosten een dikke 10! En het is daarnaast ook een guitig ding om te zien.

Maar wij hebben als 2e auto nu een Tornado rode gti performance met het hele boek erop,. 1e eigenaar, top onderhouden en binnen en buitenkant als nieuw. Maar dat zal ik volgend jaar vertellen.

Nu nog even genieten van de Jazz!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Honda Jazz

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.