Honda Jazz 1.2 Trend (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Jazz 1.2 Trend |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 105.000 km |
KM-stand laatst | 160.800 km |
nieuwe auto in de familie
- 105.000 km
mijn vorige auto een Suzuki Ignis had een probleem met de versnellingsbak ( ging langzamerhand stuk) een nieuwe bak in een auto van 2003 doe je ook niet gauw daar de bak incl. maakloon ruimschoots de waarde van de auto zou overstijgen , dus op zoek naar een andere auto en uit de pechstatistieken en tevredenheidstrofee van Autoweek , toch maar eens achter een Honda Jazz aan en eergisteren heb ik hem gekocht.
DE honda is een zeer stille auto wat een verschil met de Suzuki een heel verschil.
De motor moet 90 pk hebben maar dat voel je er niet aan, en van meerdere mensen hoor ik dat de 1.2 geen strepentrekker is maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht, voor mijn dagelijks gebruik is het prima.
Verbruik
Ik heb de auto nog maar net maar al 200 km mee gereden soms ook de airco aan en de boordcomputer geeft nu 5,0 liter per 100 km aan, dus dat beloofd wat.
Bij de volgende tankbeurt zal ik eens kijken of de jazz inderdaad zo zuinig is, komt mooi uit met die hoge benzineprijzen.
Voor de nabije toekomst komen er nog nieuwe banden op.
Ik zal jullie voor de rest wel weer op de hoogte houden
8 mei 2019
Gisteren voor het eerst getankt, de boordcomputer gaf nog steeds 5,0 liter aan maar dat bleek inderdaad aan de te optimistische kant, de werkelijke score was 1 op 17,9 wat ik best een goede score vond, daar ik veel korte stukjes gereden heb.
Ik ben er wel tevreden over, waar ik zeker tevreden over ben is de versnellingsbak , wat een heerlijk schakelende bak een feest om mee te rijden.
Wat nog wel opvalt en een beetje in negatieve zin is dat de Honda een stuk stugger is dan de ignis, je voelt elke bobbel in de weg, maar dat zal ook wel wennen.
kilometers vliegen erop
- 111.760 km
sinds kort een nieuwe baan waarbij ik 60 km per dag moet rijden en dat is geen straf in de Jazz, integendeel wat een geweldige auto. Elke week gooi ik de tank weer vol en lager dan 1 op 18,5 kom ik niet, ik rij dan vooral over 80 km wegen met de airco aan ( bij erg warme dagen) en het motortje snort er lustig op los , begint al een beetje los te komen en is vooral erg rustig, wat een fijne auto, er zijn 4 nieuwe banden onder gekomen want die waren echt aan vervanging toe, verder voor nieuwe remschijven en blokken laten monteren, want die waren ook aan vervanging toe.
Tijdens de vakantie met schoonmoeder moest de rollator mee en schoonmoeder dacht dat die niet in de achterbak paste maar dat hoefde ook niet, 1 achterbank op geklapt en de rollator kon zo mee, wat een uitvinding die magic seats.
winter met de Jazz
- 116.000 km
Het is al weer een tijd geleden dat ik mijn review heb aangevuld, en op zich is dat goed want dan gebeurt er weinig en dat is ook best wel zo.
De Jazz start elke morgen zonder morren en ik heb nog geen enkel defect gehad, wat ik eigenlijk ook niet verwacht had.
Nu ik de Jazz 3 kwart jaar heb vallen mij toch nog een paar dingen op, die ik niet onvermeld wil laten. Bij mijn Jazz ontbreekt een temperatuurmeter, in plaats daarvan brand, als de auto nog koud is een blauw lampje die uit gaat als de auto op temperatuur is, ik ben altijd auto,s met een temperatuurmeter gewend en ik vind eigenlijk dat elke auto dat moet hebben maar goed het went wel.
Verder had ik gisteren iemand achter mijn rijden, die zijn lampen verkeerd had afgesteld, ik probeerde mijn linker spiegel zo af te stellen, dat ik de verblindende lamp niet in mijn spiegel kon zien maar in het donker kon ik de knop niet vinden van de spiegelverstelling, eenmaal thuisgekomen zag ik dat die achter het dashboard schuilt gaat en niet verlicht is, je hebt zoiets niet vaak nodig maar het was nu wel eventjes lastig.
Maar genoeg gezeurd, de Jazz rijdt geweldig en ik ben momenteel dan ook zeker een blije Jazz rijder.
still going strong
- 121.300 km
weinig nieuw over de jazz te melden , hij draait als een tierelier , zag wel dat hij aan een grote beurt toe is, zal komende tijd weer een afspraak maken bij mijn garage ( waar ik ook werk). mijn collega's vinden het een auto voor oude mensen maar als ze een keer meerijden zijn ze verbaasd. Het uiterlijk is inderdaad niet echt sprankelend maar ook niet echt bedaagd, ik vind het prima, elke keer bij het pompstation tanken en ontdekken dat je weer 1 op 18 heb gereden, dan lach je net in de oude panda's iedereen er mee uit
vakantie zit er weer op
- 139.600 km
Onze vakantie zit er weer op, een week in nederland gebleven en de jazz heeft zich qua gebruik van de beste kant laten zien want na dik 400 snelweg kilometers stond op de boordcomputer het verbruik van 4,5 liter per honderd kilometer , nu is die wel wat optimistisch maar na het tanken kwam ik wel op 1 op 20,4 uit voorwaar een nieuw record, en ook wel lekker met de stijgende brandstofprijzen, de Jazz bevalt nog steeds goed alleen werden de koplampen wat dof, maar na het polijsten zien ze er weer als nieuw uit.
Voor de rest is het starten en rijden.
update
- 151.000 km
de Honda Jazz dit jaar alweer 4 jaar in mijn bezit en zo lang heb ik een auto nog nooit gehad en ik moet zeggen dat de honda mij ook totaal nog niet verveeld, ik rij dan echter niet zoveel , ga vaak met de fiets naar mijn werk maar als het echt slecht weer is zoals de laatste tijd vaak het geval is, dan pak ik toch snel de honda weer , omdat hij relatief toch vaak stil staat tank ik op aanraden van mijn automonteur E5, wel wat duurder maar op den duur toch beter voor de auto.
Ik heb het idee dat de Jazz ook iets zuiniger is als met E10.
Vorige week 2 keer een lange afstand gereden en op snelweg stukken gewoon goed doorgereden en toch 1 op 18 gescoord, nog steeds een zuinig beestje.
Wat nog steeds opvalt en nog niet echt went is dat de Jazz behoorlijk stug is en hobbels goed doorgeeft, bij de achterbank hoor je dan wat klapperen en volgens insiders is dat de sluiting van de achterbank, de rugleuning van de bank klappert dan tegen de sluitring aan wat het klapperen veroorzaakt ,
met wat tape schijnt dit op te lossen te zijn. van het voorjaar maar eens proberen.
Voor de rest zelfs na een week stilstaan in de kou, direct aanslaan en rijden.
Mocht de Jazz er een keer uit gaan dan komt er wel weer een nieuwere voor terug.
Als het zover is dan wel 1 van na bouwjaar 2016.
Het nieuwe model vind ik niet zo mooi maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk
afscheid van de Jazz en aanschaf van ?
- 160.800 km
de kogel is door de kerk, onze grijze jazz uit 2009 gaat ons verlaten, na 4,5 jaren zonder problemen (slijtage onderdelen daargelaten) gaat hij ons verlaten voor een : nieuwere honda jazz
Ik had mijn zinnen al op het model gezet die in 2015 op de weg kwam.
Daarnaast wil ik graag een automaat en dat is gisteren gelukt een mooie blauwe 1.3 comfort uit 2016 met 98000 km op de teller, prima inruilprijs voor de oude jazz ontvangen wat de doorslag gaf om een nieuwere jazz aan te schaffen want ja ik ben de afgelopen jaren verknocht geraakt aan de Honda Jazz die echter wel een beetje op leeftijd komt.
Over zo,n 2 weken vindt de wisseling van de wacht plaats, wel een beetje met weemoed want de jazz 1.2 heeft het fantastisch gedaan , hopelijk ga ik met de nieuwe 1.3 ook een boel plezier beleven.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Eén keer gek maar ook verstandig zoals deze andere Japanse mini-MPV's: te koop voor €7.000
Honda Jazz 1.2 Trend (2010)
Test: Renault Grand Modus - Volkswagen Polo - Honda Jazz - Kia Venga
Honda Jazz 1.2i Trend (2009)
Test: Citroën C3 Picasso - Honda Jazz - Kia Soul - Nissan Note - Renault Modus
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (8)
Reageren

Ik heb zelf de voorloper gehad, ook een fijn model.
Bedenk wel dat de boordcomputer meestal wat optimistisch is, verbruik lig zeker 10% hoger.




nadeel, je ziet de neus niet, verder niets dan lof. Succes.

Wel een 1,4 , maar verder ook dezelfde ervaring als hierboven geschetst.
Wat mij nou opvalt is de vraag van Looneytune hierboven: Ik vind het stuurgevoel nl ook een beetje apart, ook met nieuwe Michelins voor.. Op een of andere manier vind ik hem net niet lekker soepel draaien/reageren, net alsof je eerst een kleine weerstand moet overwinnen voordat het stuur echt gaat draaien. En het maakt niet uit of het stuur in de rechtuit stand staat, of al wat ingestuurd is.

De Jazz is een enorn fijn karretje. Hebben ook de 1.2 gehad, met kleine kinderen, hoop spullen én dakkoffer naar Frankrijk was geen probleem voor de 1.2, lekker gas er op houden en flink toeren maken!
Nu al jaren de hybrid, overtreffende trap Jazz rijden
.
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.