en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | HR-V 1.6 i-DTEC Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 5.800 km |
Na het debacle met de Giulietta (ontevreden over zowel auto, dealer als Belgische invoerder) terug naar mijn oude liefde Honda.
Besteld in september 2015 en afgeleverd 30 maart 2016.
Bij deze mijn eerste ervaringen:
Buitenkant: Ik vind de wagen er goed uitzien, uiteraard, de kleur Ruse Black valt heel goed mee (gekozen op staal indertijd).
Alleen vind ik ik sommige koetswerknaden iets te ruim, zeker deze van de motorkap bovenaan ter hoogte van de voorruit, nazicht in showroom bij andere Hrv's leert dat dit geen alleenstaand geval is. Op de sluiting van de motorkap zat ook wat speling, ondertussen opgelost door dealer.
Op de velgen waren er ogenschijnlijk matte plekken op het zwarte gedeelte, dealer wist te vertellen dat het lijm was, gebruikt om beschermkappen van de velgen op hun plaats te houden tijdens transport. Het heeft ze wel flink wat moeite gekost om ze weer blinkend nieuw te krijgen!
Binnenkant: Interieur zit stevig in elkaar, gebruikte materialen zien er degelijk uit, bovenkant dashboard laat makkelijk sporen na, even een haal met je vinger is goed zichtbaar. Chroomaccenten zijn mooi, er zijn er ook niet te veel, stoffen deurbekleding oogt mooi maar is ook wat gevoelig voor sporen van je erop rustende arm, gelukkig makkelijk te reinigen.
Moduleerbaarheid van het interieur is en was ook voor mij een grote troef, de "magic seats" zijn al veelvuldig een oplossing gebleken. In de koffer zit een autobench die ik wel iets omhoog moeten plaatsen heb omdat deurtje niet open kon wegens hoogteverschil tussen laaddrempel en koffervloer.
Zetels combinatie stof-leder) zitten goed en bieden voldoende steun. Achterin heel veel (been)ruimte voor passagiers aldaar al is dat mede doordat ik niet zo groot ben en dus mijn zetel vrij ver naar voor staat.
Aansluitingspunten voor usb enz niet op de handigste plaats, is nu ook geen drama, bergvakken in het interieur voldoende voor mij.
Touchscreenbediening ben ik ondertussen gewoon, wel minpuntje dat je de ogen even van de weg moet halen, blindelings een ouderwetse knop vinden is er niet meer bij.
Nadeel wel bij aangesloten usb-stick dat bij het starten van de wagen af en toe lang duurt eer heel het radiogedeelte opgestart is (tijd nodig voor het inlezen van de gegevens op usb stick?). Dan moet je opnieuw de keuze maken voor audio en welke audiobron.
Sowieso is het altijd nodig op de "ok-knop" te drukken, zou niet nodig moeten zijn.
Nog minpuntje, bij het zelf maken van een telefoongesprek moet je nadien weer via de hometoets, audio en bronkeuze terug naar het audioscherm.
Rijden:
De grote voorruit zorgt voor een goed zicht op de weg.
De 1.6 dtec zorgt voor veel rijplezier, voldoende vermogen, veel koppel en een verbruik van ong 5 l per 100 km.
Motor is enkel bij het sneller optrekken wat hoorbaarder maar dit zijn slechts korte momenten en blijft binnen de perken.
Het mooie sportieve stuurtje heeft een behoorlijk dikke velg en grijpt lekker vast.
Versnellingspook ligt goed in de hand en het schakelen verloopt als vanzelf.
Wagen vertoont een goede mix tussen comfort en rijplezier.
Dwarse naden komen nog het meest door in het interieur maar voor mij zeker niet storend.
Langste afstand tot nu toe afgelegd op één dag is ong 500 km, 250 heen en s'avonds 250 terug, langere afstanden volgen maar goed gevoel tot nu toe.
Tot zover mijn indrukken tot op heden, ik zal deze review bijwerken wanneer ik iets te melden heb of bij verdere km-standen.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.