Honda CRX 1.6 ESi (1992)
autoreview
Signalement
Uitvoering | CRX 1.6 ESi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 144.000 km |
KM-stand laatst | 235.000 km |
De Crx
- 220.000 km
Hier dan even een korte omschrijving over mijn ervaringen met mijn Del Sol .
Gekocht op 144.000 Km in Juli 2006.
Binnen de garantieperiode (3mnd) brandde de onstekingsmodule door.
Vervangen en weer lekker verder rijden.
Half jaar later begon de versnellingsbak ratelend geluid te maken, olie ververst maar dat mocht niet baten.
Bij ongeveer 175.000 Km bak vervangen door een 2ehands 120.000 Km gelopen bak.
Kosten ongeveer 1200 euro.
Momenteel heeft deze 2ehands bak 165.000 Km gelopen en mankeert er dus niks aan.
Ook ooit een keer een compressietest gedaan waarbij bleek dat 1 cilinder behoorlijk wat compressie verliest.
Dat ik dan ook de oorzaak van het hoge olieverbruik.
Bij rustig rijden valt het echter enorm mee,, alleen in de hoge toeren rookt ze lekker.
Gewoon netjes bijvullen,, niks aan het handje.
Voor de rest geen abnormale kosten gehad aan deze auto.
Rij-eigenschappen zijn zeer goed.
Ligt erg strak in de bocht,, stuurt goed,, één woord, Super!
Ik vind het een aanrader!
Laatste review over mijn vervangen CRX.
- 235.000 km
Hier dan de laatste update.
Niet veel later dan de laatste update (2 jan 2009) reed er een auto in mijn rechter achterzijde.
Wel vergoed gekregen maar niet laten repareren met het idee,, oprijden en een andere auto kopen, maar die gedachte had ik al bij 205.000.
Vanaf de 220.000 geen problemen meer gehad met de auto, dus is daarmee voor mij altijd een betrouwbare auto geweest.
Zojuist gekocht een MG ZR 160
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.