Honda CR-Z 1.5 GT (2011)

autoreview

Honda CR-Z
Honda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-Z

Signalement

UitvoeringCR-Z 1.5 GT
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst2.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk

  • 2.300 km

Heb deze Honda CR-Z in GT uitvoering in de kleur premium white pearl nu 2300km in mijn bezit en de auto bevalt prima!

Ietwat omslachtig is het contact slot + startknop, dit had beter een keyless go systeem kunnen zijn mijn inziens, maar alles went.

Mijn inziens is het Honda echt gelukt om een sportieve hybride neer te zetten! Het is geen volbloed sportwagen of hot hatch, maar Honda heeft dit ook nooit gepretendeerd.

De CR-Z is lekker stug geveerd, maar comfortabel genoeg voor de langere ritten. De zit is ( lig) positie achter het stuur is lekker sportief. Ook de stoelen zitten prima ondanks dat de verstel mogelijkheden naar huidige maatstaven misschien wat mager zijn. Ze geven voldoende zijdelinge steun en zijn comfortabel.

Belangrijkste is natuurlijk ook de motor in het vooronder. Onderin is duidelijk de bemoeienis van het IMA systeem te merken, koppel genoeg! Het motorgeluid in het interieur is lekker sportief onder accelaratie en stil tijdens constante snelheden. De gecombineerde 124pk en 178Nm is voldoende om de gemiddelde auto te vlug af te zijn in het dagelijks verkeer en de geclaimde 9.9 sec. voor de 0 - 100 sprint wordt door meerdere bronnen als erg conservatief gezien! het 3 drive mode systeem geeft de auto duidelijk 3 verschillende karakters waarbij de sport stand het meeste plezier biedt.

De auto hangt dan lekker aan het gas en is een genot om te rijden samen met de mes scherpe 6 bak met korte slagen.

Het dashboard is een genot om naar te kijken, alle knoppen zijn makkelijk te bereiken en behoeft weinig uitleg.

Is het een en al feest? Nee dat niet, het materiaal gebruik is niet slecht maar zou beter kunnen. Bagageruimte is er eigenlijk niet, maar was mij van te voren bekend. Het is een 2+2, maar achterin zitten is zelfs voor 10- geen pretje. Nu zijn we met zijn 2en dus wederom een bewuste keuze. Verder loopt de accu van het IMA systeem snel leeg bij echt doortrappen.

Binnenkort weer een aanvulling.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.