Honda CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD (2023)

autoreview

Honda CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD (2023)

Signalement

UitvoeringCR-V 2.0 Hybrid Executive AWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst42.319 km
Lezerswaardering: 76%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onverwoestbaar en praktisch

  • 13.649 km

Dit review zal er qua overwegingen wat anders uitzien dan de meeste andere. Waarom ? Omdat ik met een paar keuzefactoren te maken had die duidelijk anders uitvielen dan voor de meeste gebruikers / reviewers. Ik vraag u ook een beetje geduld want dit wordt een lange, maar hoop dat het wat toevoegt aan de overige reviews.
Laat ik beginnen met dit: ik heb de auto gekocht in Polen, waar ik nu woon, en waar men nog geen last heeft van het CO2 gerelateerde BPM-circus en andere belastingtechnische grollen. Het lijstje betaalbare auto's waar ik naar heb gekeken viel dan ook heel anders uit dan in Nederland het geval zou zijn geweest: de CRV AWD Executive - model 2022 - kost hier omgerekend iets minder dan 45.000 euro. In Nederland had ik hem niet meer gekocht, want daar kostte hij tegen de 65.000. Je koopt hier ook bv een Mercedes GLC 200 4-matic voor zo'n 57.000.... kijk maar eens wat dat in NL mag kosten ☹ .... en ja, die Mercedes stond ook op mijn lijst, net als de BMW X3, de Volvo XC60, de Kia Sorento en de Toyota RAV4. In Nederland is een RAV4 al snel meer dan 3.000 euro voordeliger (vorig jaar zelfs 7.000 geloof ik vanwege de uitstoot- en BPM verschillen) maar hier liggen de prijzen tussen die auto’s gelijk. Inmiddels, 2024, hebben beide merken in Nederland ook plug-in hybrides en dan is de BPM bijna niks en komen de prijzen weer redelijk bij elkaar in de buurt, maar Honda biedt in NL maar 1 PHEV versie met 2WD aan. En Toyota biedt 306 pk voor de PHEV met AWD terwijl Honda het bij dezelfde 184 pk houdt die in de 2022 versie ligt.....
Waarom zijn we bij de Honda uitgekomen en niet bij Kia, Toyota, of één van de premie-merken ? Ik zal hier niet gaan betuigen dat Honda verreweg de beste was op alle factoren. In dezelfde prijsklasse zijn en waren er andere vrijwel gelijkwaardige mogelijkheden, afhankelijk van persoonlijke rijstijl en smaak. Wie mijn vorige review van onze 2WD CRV leest, ziet daar al wat mijn genoegens en mijn frustraties met dit model zijn. 1 belangrijke keuzefactor voor ons is betrouwbaarheid. 2 belangrijke bijkomende factoren: rij-ervaring en levertijd. Ik zou nooit of te nimmer een jaar wachten op de levering van een auto, ongeacht hoe lekker het ding is. 6 maanden ? Misschien. Maar alles dat ik heb gereden kon ik ofwel als 2e hands vrijwel meteen meenemen, ofwel als nieuw geleverd binnen 4 maanden. Ik zou er ook nooit één kopen die ik niet eerst kon proefrijden. Voor ons gold nog een specifiek argument: zoals op foto 1 te zien is had ik al een CRV – in dit geval een hybrid Lifestyle 2WD – en dat was een Nederlandse lease. Die 3-jaar lease liep af in juni 2023. Verlenging was mogelijk, maar qua maand kostbaarder omdat mijn aanbetaling van e 13.000 was afgeschreven over het 3-jaars contract. Ook kon ik alleen met een jaar verlengen, niet met bv. 6 maanden. Tel daarbij mogelijke juridische problemen wanneer ik meer dan een jaar een Nederlandse leasebak in Polen zou rijden (we waren er inmiddels al een half jaar trouwens), en dan zie je dat enige spoed wel geboden was...
Even qua functionaliteit van de gewenste auto... moest absoluut hebben:
• Automaat
• Adaptive Cruise Control
• AWD (dit omdat we er graag op uit gaan op onverharde wegen – en soms ook geen keus hebben)
• Verwarmbare voorstoelen
• Genoeg ruimte voor een flinke hond en flinke hoeveelheid bagage
• Geen diesel, hoewel ik een dieselfan ben. CO2 uitstoot is minder, verbruik lager dan benzinemotoren. Maar diesel gaat overal in de ban vanwege fijnstof en NOx. In Polen voorlopig niet want dan komt er een volksopstand 😉 maar we willen ook in bv Duitsland niet bij iedere stad op de buitenring moeten parkeren...
• HEV of PHEV. Met een voorkeur voor de eerste. Waarom ? PHEV is heerlijk om elektrisch uitstootloos te rijden in een stadsomgeving. En krachtig. Maar: storingsgevoeliger. Zowel met mijn Mercedes C Hybride als de Volvo V60 heb ik rare storingen beleefd. En: kijk om je heen in Polen, meer dan de helft dendert voorbij met oude diesels en dat verandert niet zo snel). Helemaal elektrisch ? Er zijn er wel een paar in onze provinciestad. Maar als je meer wil doen dan woon-werk vv en even het aantal laadpunten in Polen telt.... 500 stuks tegen Nederland meer dan 10x zoveel... ook dat verandert wel, maar niet snel.
• Facit: grote HEV stationcar met AWD of een SUV (een echte met 4-wiel aandrijving)
Mijn keuze leek eenvoudig:
- Volvo, nr. 1 op de lijst, de XC60 PHEV. Er waren hier meerdere 2e-hands voor prima prijzen te krijgen en bij Volvo hoef je niet 7 keer te kijken of er wel ACC, Lane assist en dode-hoek signalering op zit. Gewoon prima. Qua comfort, rijden en opties is Volvo ook uitstekend. Voor de eerste CRV hadden wij een V60 AWD PHEV en die scoorde prima op die punten. Behalve: betrouwbaarheid en onderhoudskosten. In ruim een jaar beleefde ik twee zeer kostbare electronische problemen. En ik begrijp nog steeds niet waarom, toen de airbagmodule uitviel, ook de centrale regeleenheid vervangen moest worden.... Niet getreurd, de buurman had een bijna nieuwe XC60 geimporteerd uit Duitsland en hij was er helemaal happy mee... toch maar even navragen bij onze Poolse buren, die toevallig ook Volvo reden. Oeps ! Hun XC90 diesel had een complete motorrevisie nodig, net na afloop van de garantie. En van de dealer kregen ze geen enkele coulance. Hun vrienden met een benzine-versie, ook veel problemen.... Toeval ? De statistieken erbij gepakt... ondanks dat na de Chinese overname Volvo naar men zegt ‘nog steeds in Zweden wordt ontworpen, in Europa gebouwd, Zweedse kwaliteit biedt’ etc, zijn ze ook qua betrouwbaarheid flink afgezakt. Ik vermoed ook dat het toch vol zit met Chinese electronica en niet van de beste,maar de goedkoopste toeleverancier... Facit: toch maar niet.

- Kia: de nieuwe Kia Sorento dan ? Duidelijk een merk dat juist stijgt op alle fronten. Op z’n minst eens proefrijden, dealer is vlakbij en ziet er op papier perfect uit. Vond hem ook mooi... bij de dealer: net model gewijzigd en een (1) jaar levertijd, niet eens een demo beschikbaar.... nop. NL dealer kreeg er nog, of weer, enkele binnen. Maar ik wilde niet het hele export- en importcircus door... dus ook die niet. En de Sportage, ruim voorhanden, was een maatje te klein. Even naar broer Hyundai gekeken maar die vonden we qua uitzien en bagageruimte wat minder.

- Mercedes: 2e hands Mercedes GLC gekeken. Enigszins bekend want ik had eerder een C-klasse PHEV in de lease en dit is de hogere broer.... er waren er een paar, met flink wat opties. Maar vreemd genoeg geen enkele met Adaptive Cruise Control. Hier in Polen rijden ze blijkbaar liever met een baksteen op de gasplank tot ze iets raken, of het noodremsysteem hopelijk ingrijpt. Niet meer onze rijstijl, ACC is een must sinds ik de voordelen daarvan in 3 andere auto’s heb beleefd, zeker op lange snelwegritten met beperkt zicht, bv ‘s-nachts of in de mist. Een nieuwe ? Toch 10-15.000 euro meer dan de CRV, en een levertijd...
ook de nieuwe GLB eens bekeken (kortere levertijd), en proefgereden. Krachtige motor, fantastisch onderstel ook voor hobbelige landweggetjes (voor niet avontuurlijke bestuurders telt dit natuurlijk minder, maar het is mijn lakmoesproef), onduidelijke bediening – Ik had de C-klasse 8 maanden en kon steeds niet wennen aan de plaatsing en de functies van de stengels aan het stuur, of de rare indicator van de sensors achter (een lampje op het plafond dat je in je spiegel in de gaten moet houden... in de jaren 2000, are you kidding me ?!), druk dashboard, beroerde automatische bak: bij een beetje sportief rijden (cq korte snelheidswissels) weet de 8-bak niet waar hij het zoeken moet. De 9-bak van de (GL)C doet dat beter, maar ook die moest ik op ‘sport’ instellen, terwijl ik de besturing beter op ‘normaal’ kon laten staan. En kofferbak plus ruimte achter toch weinig. Plus, uit ervaring, kostbaar onderhoud.

- BMW X3 / X5: de beste rijderauto’s van het gezelschap. Ik had eerder een oude 5-serie en heb de X3 diesel ooit proefgereden... alles perfect. Maar: 2e hands in Polen weinig aanbod, nog geen hybrides, bijna allemaal diesel, en wederom bijna nooit ACC. De X3 had in 2023 weliswaar een gelikt uiterlijk, maar nog het oudere – zeg maar oubollige -dashboard. Plus net als Mercedes, duur in onderhoud. Oh ja, vol-elektrisch waren er wel, maar... voorlopig chronisch tekort aan publieke laadstations.

In Duitsland uiteraard veel goed 2e hands aanbod van Mercedes en BMW (Jahreswagen) en ik heb overwogen er zelf een te importeren (mijn 5-serie haalde ik zelf destijds uit Duitsland). Maar – als u inmiddels denkt dat de Poolse overheid het milieu aan haar laars lapt, dan heb ik een verrassing: importbelasting is 8% op auto’s t/m 2.0 liter motorinhoud, daarboven 23%. En laat ik nou eigenlijk – als het geen hybride is – een dikkere motor willen...

- Toyota, tenslotte. Geen twijfel over betrouwbaarheid hier. 2 mogelijkheden. De Highlander deed me watertanden, met alles erop en eraan. Grote bak, hybride, veel pk’s, mooi interieur. Dealer vlakbij. Een paar bijna nieuwe te koop hier en daar, maarrr de prijs... niets onder 300,000 zloty, ofwel dik 70.000 euro, ook de 2e hands. Schuin oog op de RAV4. Die had ik proefgereden in Nederland voor ik de CRV koos. Wat meer kracht, maar de CVT bak kon me niet bekoren. En het uiterlijk en interieur van het nieuwe model: dramatisch lelijk ! Sorry, kwestie van smaak, maar ik vond het vorige model RAV4 veel mooier en het nieuwe spuuglelijk. Hoekige wielkasten over ronde wielen ? Spartaans dashboard ? Schermpje bovenop als een nagedachte (net als bij veel auto’s)? Nope. Wij wilden een wagen die wat terrein aankon, maar wel een beetje mooi interieur.

- Toen kwamen we terug op de Honda CRV. Het nieuwe model was onderweg, dat er nog stoerder uitziet dan die van 2018-2022 en wat betere opties heeft zoals Android auto via bluetooth ipv een kabeltje. Maar ons werd verteld dat de nieuwe een stuk duurder zou zijn, en pas beschikbaar vanaf het najaar. Inmiddels was ik ook er achter gekomen dat de aandrijflijn hetzelfde zou zijn als het vorige model. Jammer, want ik had een update verwacht die meer kracht zou leveren en minder uitstoot, in navolging van de concurrentie. Er waren nog een paar 2022 modellen beschikbaar, allemaal Executives met een paar opties die we niet echt hadden gemist op de Lifestyle, maar wel handig waren. Dus zijn we daarvoor gegaan. Per slot kenden we het model al na 3 jaar CRV lease. En zo zijn we met 2 CRV’s en een trailertje (600 kilo, dat mag) naar Nederland terug gereden waar we 2 weken in het huis van kennissen konden verblijven die zelf op vakantie waren, hebben de leasewagen ingeleverd, nog wat spiullen opgehaald die opgeslagen waren bij vrienden en met de nieuwe ‘Poolse’ CRV en aanhanger terug getijgerd.

Wat bekoort ons aan de CRV Hybrid AWD Executive, model 2018-2022 ? En wat minder ? Wie mijn review van de Lifestyle heeft gelezen weet het meeste al, maar ik zal even samenvatten:
+ Honda’s zijn onverwoestbaar. Naast de CRV hebben we 14 jaar lang een Insight gehad (zie fotos van onze collectie), nieuw gekocht, die we met 140.000 km van de hand hebben gedaan. Nooit een centje pijn, behalve 1 keer een platte accu door onze eigen fout (leeslampje aan laten staan). En de rubbers van de draagarmen werden wat oud na 12 jaar en begonnen te piepen. Siliconenspray erop en ze zijn weer stil. Nooit hoge kosten tijdens de hele levensduur. Geen doorgesleten stoelbekleding. Honda’s zijn relatief prijzig in aanschaf, maar daarna heb je qua onderhoud weinig sores en mankementen eigenlijk nooit.

Comfort: + de CRV is een comfortabele reiswagen. Prima stoelen. + elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met 2 geheugens. - Niet voor de bijrijder, zoals opgemerkt door anderen, wat ik ook weer vreemd vind voor de prijs.

Opties: + er zit bijna alles op wat belangrijk of comfortabel is: ACC, Lane Assist, verwarmd stuurwiel, verwarmde achterbank, Head Up Display (we misten het niet maar vinden het wel wat toevoegen nu we het hebben). – Touchscreen is klein, Garmin Navi krijgt geen automatische updates zoals bv TomTom en uberhaupt heb ik weinig met touchscreens. Veel beter om een draaiknop te hebben. Gelukkig wel stuurwielbediening voor geluidssysteem en telefoneren. Ook stemcommandos mis ik, maar minder dan toen ik nog werkzaam was. Het meeste kan echter ondervangen worden door Android auto vanaf mijn telefoon – hoe dat werkte kwam ik overigens pas in jaar 3 achter terwijl ik toch veel met computers heb gewerkt... Tenslotte – het was mooi geweest een telefoonapp te hebben die verbinding heeft met de auto. Bij de Volvo vond ik dat ideaal. En heel handig als je naar Eurodisney gaat en niet meer weet waar je de auto hebt gezet op een parkeerplaats van 3x3 km. Overkwam mij en een collega in de jaren 90 bij Disney World in Californie. Met een doorsnee huurauto. Hebben we meer dan ene uur lopen zoeken....

Rijgedrag: + het onderstel en de besturing zijn scherp en strak genoeg om sportief te rijden, de afstelling van het onderstel is vrij stevig, maar niet té, zodat we op hobbelwegen ook goed uit de voeten kunnen. De AWD verzekert goede grip als het eens blubberig of glad wordt – mits je goede banden hebt met een goed profiel, anders helpt de beste aandrijving niet uiteraard...

Aandrijflijn: + de directe aandrijving voelt veel fijner dan de CVT die veel merken hanteren – en is minder onderhoudsgevoelig. In de stad en op binnenwegen (90 of 100 km/u) kom je vlot vooruit, maar het onderstel kan veel meer vermogen hebben – op de autoweg, zeker bij hogere snelheden en heuveltje op, komt de wagen wat tekort en moet naar mijn gevoel veel moeite doen. De mooie stilte die je tm 100, 110 ervaart, is dan ook weg en het verbruik stijgt spoorslags als je harder gaat, van 6 tot 7 l/100 km naar 8, 9 of wel 10. Een probleem van de meeste HEVs overigens. In Polen mag men 140 p/u op de snelwegen, eindelijk een land met een redelijke snelheidslimiet 😉. Met de Volvo en de BMW kruisten we vaak op 150, 160 p/u in Duitsland en Polen. Toen ik 170 deed vond mijn vrouw dat wel wat hard, maar toen zij het overnam zag ik na een minuutje de naald al 190 aanwijzen (zij kijkt niet vaak op de klokken en een 5-serie voelt dan nog heel relaxt en zeker aan. Dus voor wie van opschieten houdt raad ik dat model aan...). Als de CRV eenmaal aan de 130, 140 zit voelt alles goed aan, maar hij nodigt je niet uit om harder te gaan en het verbruik is dan gelijk aan een benzinemotor met turbo, of hoger. Gelukkig zijn in Polen de brandstofprijzen ook nog redelijk, ongeveer 1,50 euro voor een liter Euro 95. Maar in Nederland en veel andere landen word je er niet blij van. De AWD verbruikt overigens logischerwijs ongeveer 10% meer dan de 2WD en is iets minder vlot, dat lever je in voor de extra grip, waarvan ik met eerdere 4WD’s/AWDs overigens ook in Nederland veel plezier had. Autoweek e.a. schrijven wel dat je het in Nederland niet echt nodig hebt, maar wie weleens een beijzeld stukje weg of een sneeuwstorm heeft mogen meemaken (ja, ze komen nog voor) is er wel dankbaar voor. Weet u nog dat het een jaar of 10 terug opeens ging sneeuwen en vriezen in April, met Pasen ? Wij waren toen net onderweg naar Luxemburg. Met een 6 jaar oude Mercedes ML – en ik geloof ook 6 jaar oude banden.... maar waar bijna alles bleef stilstaan op de afritten (die gaan omhoog) konden wij wel rijden, en voorzichtig over besneeuwde landweggetjes naar de bestemming.

Ruimte-aanbod: + heerlijk veel praktische ruimte voor passagiers en bagage. De Honda heeft op papier niet altijd de grootste bagageruimte, maar het is net een grote schoenendoos waar je van alles in kan schuiven en vastsjorren, zeker met de achterstoelen neer. Alleen het ‘Hondenrek’ is uitermate vreemd gemonteerd door Honda met allemala stangetjes, ipv dat men een paar gaten in de raamstijlen heeft (afgedekt uiteraard met een klepje) waar je zo een paar schroeven in doet. Net als het benzineklepje dat je met een hendeltje van binnenuit opent, oogt dat dan weer simpel en primitief. Terwijl de veel oudere Insight (model 2009) daar wel slimme oplossingen voor had en ook een opbergruimte voor het afdekscherm onder de bagagebak. Dat is dan weer jammer, waar andere dingen zo goed bedacht zijn.

Samenvattend kan je zeggen dat de CRV geen ‘fancy’ auto is, maar het comfort is goed, de afwerking is prima, soliditeit hoog, uitstekend onderstel, goede aandrijflijn, niet snel maar vlot genoeg (in de stad kwam mijn vrouw met de Insight met een lullige 101 pk al overal vooraan... en met deze doet ze dat nog eens over). Hier in Polen zie je er best veel in het SUV segment. En zelfs in onze provinciestad ook veel dikke Audi’s, Mercedessen etc. De wegen worden steeds beter. Er is veel veranderd sinds ik hier voor het eerst kwam in 1999 en mijn vrouw ontmoette.

Tot zover en ik hoop dat de lezer iets heeft aan mijn relaas en anekdotes,,,,

De eerste 40,000 km

  • 42.319 km

We hebben de CR-V HEV AWD nu zo'n 2,5 jaar en zijn nog steeds zeer tevreden met het praktische karakter. Onderhoudsbeurt komt er nu pas aan, hebben ook wat minder gereden dan verwacht. Inmiddels zijn hier interessante Chinese merken verschenen zoals BYD en Forthing die veel bieden voor minder geld dan de gevestigde orde zoals Toyota, Kia en Honda, en 5 tot 7 jaar garantie. Plus fraai sportieve styling (de BYD Seal DM-U is mooi afgekeken van de Porsche Macan :-) Dus ik ga wel eens proefrijden ;-) Laat onverlet mijn twijfels over de kwaliteit....

Paar detailzaken nog aanvullend opgemerkt aan onze CR-V:
* gemiddeld verbruik van de AWD was 7,8 tot 8,2 l/100 km. Dat is niet heel zuinig. Het is wel alles door elkaar, korte stadsritten, kruisen op landwegen (verreweg het laagste verbruik met zo'n 6,2 l/100 km), lange stukken snelweg (120-150 km/u en verbruik dan verreweg het hoogst met 8,5 tot 10 l/100 km)

* de keuzes voor Sport, Economy en EV. 2 jaar lang hadden we het op Economy staan tot we er achter kwamen dat het qua verbruik geen bal uitmaakt - althans bij onze rijstijl - wanneer je dat uitzet (alle knopjes uit betekent dus 'standaard' rijden. Een enkele keer schakel ik Sport in en dan pakt de (elektro)motor zowaar op als de brandweer, maar wel met lawaai als een straaljager van de benzinemotor die de stroom genereert. Mijn voorzichtige conclusie: te kleine batterij en te weinig laadcapaciteit vanaf de benzinemotor/dynamo. Die hadden allebei een flinke maat groter moeten zijn, dan had de benzinemotor niet zoveel moeite hoeven doen. Ik vind dat echt een teleurstelling ! Sowieso loopt de benzinemotor veel te vaak voor een HEV, naar mijn mening, maar ik heb weinig vergelijkmateriaal.

Die kleine batterijcapaciteit uit zich ook bij de keuze voor 'EV' die in tegenstelling tot de andere keuzes tijdens de rit niet aan blijft staan, maar die je telkens weer moet kiezen als je brandstofsparend of uitstootloos onderweg wilt zijn. Vervolgens blijkt het van het humeur van de auto af te hangen, of daadwerkelijk EV wordt gereden... :-( Ik heb het meerdere keren geprobeerd met een (bijna) volle batterij, goede buitentemperatuur, airco uit, lichten uit... maar kom er niet achter wat precies bepaalt of-ie het doet. Als het bij de gratie van de Autogod werkt, kom ik zo'n 2-3 km ver op cruisecontrol, in de stad. En is het verbruik op mijn ritje van 7km inderdaad veel lager: 4,5 tot 5 l/100 km, waar het anders zo'n 6.8 tot 7.2 is. De Honda schakelt waar mogelijk ook wel zelf op EV modus zonder dat je dat knopje indrukt, maar dan is het verbruik hoger - nou ja zoals hiervoor gemeld.
Voor het overige is het bewerkelijk en irritant om steeds het knopje te drukken.

De regeneratiepaddles aan het stuur hebben ook niet een echt duidelijke functie, behalve dan bergaf electrisch remmen en batterij bijladen. Ik doe dat telkens voor in de EV-mode probeer omdat er op dat ritje terug twee mooie heuvels zijn. De Mitsubishi Outlander heeft een vergelijkbaar systeem. Bij de CR-V kan iemand die met beleid het rempedaal bedient hetzelfde effect bereiken...

Tot zover, behalve die details eigenlijk niks te melden. Geen piepjes of kraakjes, nul storingen, prima onderstel en comfort, niet te zacht, niet te hard, goede wegligging en je voelt in je stuur precies wat er gebeurt zonder dat het storend wordt, zeer solide en betrouwbare auto, er zijn er relatief veel van hier in Polen - en dat zegt wel iets. Zou ik dezelfde kopen ? Ach, ik ben niet merktrouw en zou wel wat meer power willen, maar betrouwbaarheid telt voor ons nu veel meer dan vroeger. Ik kan deze auto zonder problemen 'op'rijden (en mezelf, want ik ben nu 68 :-) maar zou ook nog eens iets heel anders willen, mits met goedkeuring van de vrouw en financieel te doen...

In Polen is voor de komende paar jaar een PHEV Plug-in Hybride waarschijnlijk de beste keuze, maar die zijn qua techniek de meest bewerkelijke, dus duurder dan een HEV en meer storingsgevoelig.
Puur elektrisch is in essentie het mooist en het minst storingsgevoelig, maar dan komen we aan onze wijze van gebruik: we willen in heel Polen en heel Europa zonder gedoe overal kunnen komen. 20 minuten (snel)laden is geen enkel probleem, want dat is de tijd voor een kopje koffie, een plasje en de benen strekken. Als gepensioneerden hoeven we niet op de klok te kijken. Maar die laders moeten er wel zijn, en ze moeten beschikbaar zijn: 1 gebruiker voor ons kan ik wel lijden maar het moet geen rij zijn. En dat vertrouwen heb ik nog niet.....

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Honda CR-V

Lease'm
Honda CR-V 2.0 HEV 2WD Elegance 30th Anniversary Edition
€ 889
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.