Honda CR-V 2.0 Executive 4WD (2014)

autoreview

Honda CR-V 2.0 Executive 4WD (2014)

Signalement

UitvoeringCR-V 2.0 Executive 4WD
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst87.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto

  • 87.000 km

7 aug 2023, 87000km.
Tot nu toe 7000 km gereden in een half jaar en tijd voor een eerste review.
Auto gekocht in maart 2023 , 9 jaar oud (sep2014) , 80000 km, bij uitstekende Honda dealer.

Motivatie: betrouwbaar, onderhoudsvrij, SUV type, met voldoende bagageruimte voor vakantie zonder dakkoffer (te klein voor kamperen), met 2 oudere kids, relatief zuinig. 4wd is leuk maar niet echt nodig.

SUV type is favoriet vanwege hoogte ( meer zicht, beter voor kuilen/drempels, in/uitstap) en relatief kort (456cm , inparkeren) en toch ruim achterin, voor kids en bagage.
Sterke voorkeur voor handschakeling , vanwege meer controle, lol in schakelen en beter verbruik ( CVT heeft door schuine bandrollen efficiency verlies van 20% en wordt maar deels goedgemaakt door gunstiger toerental).
De CR-V is mooi chic met leer en metallic bruin en heeft een goede balans van ruimte voor personen en bagage en toch beperkte afmetingen voor beter manoeuvreren en beter benzineverbruik.
Er zijn er weinig van verkocht wat jammer is, Honda verdient beter.

Luxe features die toch gewaardeerd worden zijn electr. achterklep, electr. stoel en startknop, key less entry, elect achterklep. Panoramadak wordt niet echt gebruikt, kids hebben ook geen interesse.

Tot nu toe gemiddeld gebruik over 7000km is 1 op 15.0, bij rustige rijstijl rond de 100, uitrijden etc in de zomer, gemeten aan de pomp. Paar keer zelfs 1 op 16.0 gehaald met een tankbeurt. De auto rolt zeer goed uit. In de zomer , windstil is het ong. 110 1op15, 100 1op16, 90 1op17.
Auto hiervoor was een fantastische C-Crosser ( Outlander) maar had helaas een gemiddelde van 1 op 11.5 (2.4ltr) en teveel roest gerelateerde reparaties na 15 jaar. Had ook een mooie balans van model en ruimte, zelfs stukje meer dan de CRV en geschikt om ook nog camping spullen mee te nemen of 7 zitters.

CR-V bevalt tot nu toe prima. De voorlopige plussen en minnen:

Plus:
1 Goed muziekgeluid en bluetooth+ ipod connectivity.
2 Comfortabele en hoge zit. Na 10 uur in de auto, niet moe.
3 Relatief zuinig
4 Luxe features (keyless entry, startknop, elect stoel, elect klep)
5 Fijne positie vesrnellingspook
6 Extra display in midden
7 Automatische regenwisser en licht.


Min: ( kleine puntjes hoor, maar moet ook gezegd worden)

1 Zompige remmen . Lang rempedaalweg. Dealer heeft er naar gekeken, dus lucht zit er niet in, lijkt een Honda feature.

2 Beetje los , ongevoelig stuurgedrag . Auto lijkt iets minder koersvast en vooral bij lage snelheden zit er zodanige speling in stuurgedrag dat ik nu al wat goede krassen in mijn velgen heb gereden .

3 Rempedaal bevind zich zodanig hoger dan gaspedaal dat snel je voet van gas naar rem verplaatsen extra beweging=tijd kost.

4 Lange koppelingspedaal weg . Na koppelmoment komt pedaal nog extra omhoog , zodanig dat je laatste stukje niet met hak op bodem kan blijven en je de hele voet omhoog moet verplaatsen .

5 Als je muziek doorspoelt naar volgende nummer zit er een vertraging in.

6. Elke keer bij starten auto, krijg je taalkeuze en waarschuwing riedel die je allebei moet bevestigen, elke keer weer .
Wie weet is dit te onderdrukken.

7 Voor een familie SUV mis ik wat extra opbergruimte: geen brillenvak, dashbordvakruimte en deurvakruimte kunnen groter etc

8 Fijne middensteun schuift iets te weinig naar voren en schuift vaak onbedoeld terug.

9 Schakel momenten lijken te dicht op elkaar. Je kan eigenlijk beter van 2 naar 4 en dan van 4 naar 6.

10 Achterleuning wel verstelbaar, slechts 2 standen.

11 4wd. Op internet leuke rollenbank test over de CR-V gezien waar ie als enige test niet haalt. https://www.youtube.com/watch?v=jkiv-bWbLIo

Systeem zou bij vertrek altijd in de 4wd stand moeten staan, handig ook bij boottrailers of caravan. Weet niet hoe het precies zit. Er schijnt een software update te zijn. Maar heb eigen testje gedaan met 4wd en vond toch dat 4wd niet niet echt goed bij schakelt.
Tis ook geen echte 4wd. Off road schijnt ook vanwege hoge temperatuur in 4wd systeem de 4wd snel uit te schakelen.
Weet niet of dit allemaal relevant is.
Zelf maar eerst eens kijken in de winter hoe ie in de sneeuw gaat.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Honda CR-V

Lease'm
Honda CR-V 2.0 HEV 2WD Elegance 30th Anniversary Edition
€ 889
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.