Honda Civic Type S 1.8i-VTEC Advantage (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Civic Type S 1.8i-VTEC Advantage |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 55.000 km |
KM-stand laatst | 144.000 km |
- 55.000 km
Sedert een jaar was ik in het bezit van een Grand Viatara van 2003. De reden dat ik deze auto had aangeschafd was de verhuizing naar een boerderij. Echter, in de praktijk bleek ik weinig tot geen gebruik te maken van de capaciteiten van de GV en was ik op zoek naar een honda Civic.
Door familie omstandigheden kwam ik in het bezit van een Mercedes SLk 230K. Vervolgens beide auto's te koop gezet wat resulteerde in een reeks oplichters en dubieuze biedingen..
De meeste dealers hadden geen interesse in een dubbele inruil. Totdat ik bij VD Akker (Honda) in Helmond kwam. Daar stond een bruine Civic 1.8 Type S advantage. Prachtige kleur, geen krasje te vinden, net twee jaar oud, parrot, navigatie, enz.,enz.
Na een vruchtbaar gesprek beide auto's ingeruild voor deze prachtighe auto. 4 dagen later kon ik de auto ophalen.
Tot nu toe slechts 500 km gereden en derhalve een eerste indruk.
* Matig zicht naar achteren maar gelukkig voorzien van
parkeersensoren.
* Zeer fijne sportstoelen.
* Strak weggedrag.
* stevig geveerd, iets minde op slecht wegdek.
* Voorzien van zeer veel opties, climate controle, cd, navigatie,
cruise controle, enz.enz.
* Moeilijk te zien waar de neus ophoud, kwestie van wennen.
de auto is geheel kraak en rammelvrij. Nog total geen last van steenslag.
Schitterende kleur. In het donker zwart maar in de zon fonkelt deze kleur.
Ik zal de revieuw later met meer ervaringen aanvullen en tevens voorzien van foto's.
Korte update.
Ik heb nu zo'n 1500 km met de Civic gereden. Verbruik gemiddeld 7 liter op 100km. Hierbij rijd ik 80% snelweg, 125km/u, en 20% buitenweg, 90 km/u. Wanneer ik volgende maand weer naar mijn normale standplaats rijd zal dit weer iets dalen daar het percentage dan richting 50-50 gaat. Climate controle staat standaard op 'auto' en 19c.
WEGLIGGING:
Auto rijdt strak. Merkbaar strakkere wegligging dan de 5 deurs en die viel al niet tegen. Maak maxiaal gebruik van de cruise controle.
Op slecht wegdek merk je wel dat de auto achter strak is afgeveerd. Dit merk je meer in het geluid dan in het comfort.
COMFORT:
De auto is van alle luxe voorzien, xenon, automatisch inschakelbare en in hoogte verstelbare koplampen, cruise controle, cliate controle, automatische ruitenwissers, radio/cd,parkeersensoren, esp,abs,enz,enz. Alles werkt en maakt autorijden zeer aangenaam.
EXTERIEUR:
De auto heeft (nog) nergens last van steenslag. Neus is idd slecht zichtbaar, kwestie van wennen. Bij achteruit rijden helpen de sensoren. Vindt het zelf de mooiste auto's van dit moment in deze klasse.
Update
- 144.000 km
Nog steeds in het bezit van de Honda civic.
Het betreft mijn auto voor dagelijks woon-werkverkeer. Ik rijd ongeveer 100 km per dag. Het gemiddelde gebruik is 6,5 l per 100km. 50% op 80km en 50%130 km. Vrijwel geen stadkilometers.
Onderhoud en kosten: normale beurt en in totaal 4 banden. In d ewinter staat hij op winterbanden. 125.000 km beurt is eveneens uitgevoerd en die is best prijzig. Mankementen, GEEN!
Eindconclusie: zeer tevreden over deze auto. Na 4 jaar ,leeftijd is 6 jaar,geen problemen, niets gaat kapot en de auto rijdt geweldig. Ja hij is stug maar dan moet je geen type S kopen. Gezien de 100 km per dag twijfel ik over de aanschaf van een diesel. Ik vindt de nieuwe civic minder mooi dan deze, misschien een v 40 of MB A klasse.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.