Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle (2016)

autoreview

Honda Civic Tourer
Honda Civic TourerHonda Civic TourerHonda Civic SportHonda Civic SportHonda Civic Sport

Signalement

UitvoeringCivic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf620 km
KM-stand laatst369.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Meer dan prima auto dikke 5 sterren

  • 336.000 km

September 2016 kocht ik deze auto die bij de dealer stond als gebruikte auto welke tijdens een start wielerevenement was gebruikt als begeleidingsauto.
Auto had bij aankoop 620 kilometer op de teller staan.
Bij aflevering was er een mankementje aan de oliedrukmeter, maar dat werd prima verholpen.

De auto rijdt regelmatig in een weekend zo 800 km naar Duitsland. Dat gaat altijd prima alleen de laatste kilometers is het echt klimmen om uiteindelijk op de plaats van bestemming te komen, welke bestemming boven op een berg(je) van 600 meter hoog te komen.

De auto krijgt zijn regelmatige beurten al rek ik de olieverversingstermijn wel enigzins op want iedere 10.000 km olieverversen voor deze diesel is volgens mijn garage niet nodig. Overigens ben ik na enige tijd niet meer klant bij de Honda garage over enige teleurstellende zaken, wat volgens mij niet Honda-waardig was. De auto is nu in onderhoud bij een dorpsgarage.

Het enige probleem tot op heden was een defecte accu enige weken geleden. Overigens niets anders dan regelmatig nieuwe banden, maar de uitlaat, koppelingsplaat en andere slijtende delen zijn tot op heden nog niet aan vervanging toe, en komt keurig door de APK.

Ruim 1,5 jaar geleden heb ik wederom een Civic diesel gekocht (een tweede) daar ik bemerkte dat de Civic diesel in Duitsland met een lage kilometerstand steeds minder werden aangeboden, dit ook vanwege het uit de handel nemen van de Civic Diesel in Duitsland.

Kocht daar tijdens de Corona een 2e Honda Civic in Executive uitvoering met de nieuwste dieselmotor. in Duitsland. Die is gekocht zonder deze te bezichtigen maar wel met een uitgebreide keuring bij een keuringsstation. De auto is naar Nederland gekomen op een autotransporter en bij de firma gezet om de auto op kenteken te zetten.

Ook deze auto bevalt prima, maar heeft vanwege de uitgebreidere uitrusting (Executive) meer comfort dan de "oudere" Honda welke ook nog dagelijks zijn kilometers maakt.

Wel is de Honda met 336.000 km het brandstofverbruik nog steeds uitstekend ondanks de snelheden op de Autobahn

Tot 160.000 verbruikte deze 4,5 l /100 km en van 160.000 tot 336.000 km 4,4 l/100 km. Olieverbruik is minimaal en ieder 60.000 km een set nieuwe Hankook voorbanden en ieder 110.00 km een set nieuwe achterbanden ook Hankook.

Overigens gebruikt de "nieuwe" Honda wat meer diesel, maar dat gaat niet om grote verschillen. Overigens ook deze is elders in onderhoud, want met deze autoś worden veel kilomters gereden.

Met de huidige dealer (niet merkgebonden) ben ik zeer tevreden, en ook voor de beide Honda's allebei 5 dikke sterren.

Hij is bijna de 400/000 gepasseerd

  • 369.000 km

Nog steeds veel plezier van deze (oude) Civic, al heb ik er een tweede bijgekocht in Duitsland, weer een diesel en deze staat alweer op ruim 50.000 km. op de teller.

Over mijn eerste Civic kan ik louter positief zijn, rijdt met zijn huidige kilometerstand van bijna 400.000 km nog steeds met de eerste uitlaat, alleen een defecte accu een jaar geleden en een gaatje in de verdamper van de airco.

Jammer dat de diesel niet meer wordt geleverd maar voor de zekerheid in Duitsland een reserve gekocht met nog geen 40.000 km. Beide auto's hebben een gemiddeld brandstofverbruik van 4,4 liter per 100 km.

Beide auto's zijn in onderhoud bij onze dorpsgarage, dit vanwege de slechte ervaring van de dealer waarbij de eerste auto is gekocht.

Rob

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.