Honda Civic e:HEV Sport (2022) #2

autoreview

Honda Civic
Honda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda Civic

Signalement

UitvoeringCivic e:HEV Sport
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf8.000 km
KM-stand laatst8.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe Auto

  • 8.000 km

Zoals beschreven in mijn oude review ging ik een nieuwe auto halen.
Het is uiteindelijk een Honda Civic e:HEV Sport geworden.
De Sport slaat een goede balans tussen de Elegance en de Advance versies. Dat de Sport veel meer verkrijgbaar was hielp ook mee.

Algemeen:
Ik heb nu ~500km ermee gereden. Wat valt er dan over te zeggen.
Het beste woord waarmee ik de Civic momenteel kan omschrijven is 'Soepel'.
Het optrekken, het remmen, bochten nemen, infotainment gebruik.
Bij het optrekken rij je weg als een EV. Wanneer de motor bijspringt voor stroomgeneratie, of op de snelweg met direct wielcontact voel je geen schok. De enige momenten dat je doorhebt dat de motor aanstaat zijn als je de auto net opstart (soms gaat de motor dan kort aan), als je hard gasgeeft of als je naar het dashboard kijkt en niet de groene EV tekst ziet staan.

Brandstofverbruik:
Het verbruik tot nu toe staat volgens de boordcomputer op 4.8l/100km. Op de snelweg is het meer richting de 5l/100km en op 80 en 60 wegen springt het verbruik naar beneden. Op een rit van Leerdam naar Meteren gaf de boordcomputer zelfs een verbruik aan van 3.6l/100km, dat terwijl ik wel optrok waar nodig en zeker niet hypermilede.

Zitcomfort:
Ik kom uit een Opel Insignia. Deze heeft goede stoelen met lange zittingen en relatief lange rugleuningen.
Daarmee vergeleken vind ik voornamelijk de zitlengte van de Civic wat matig, maar tot nu toe heb ik er geen last van gehad.

Infotainment:
Het infotainment werkt zeer snel. Ik gebruik voornamelijk Android Auto en deze reageert snel.
Het scherm zelf lijkt soms wat fuzzy. Alsof er een slecht gemonteerde schermprotector op geplakt zit. Dit is iets wat ik tijdens testritten ook al opmerkte.

Rijcomfort:
Tot nu toe zalig. De auto reageert scherp op de pedalen, pedals en het stuur. Vooral de regeneratiepedals achter het stuur worden veel meer gebruikt dan ik had verwacht.
Met deze pedals kan je direct de regeneratiestand aanpassen van 0* 1(weinig regeneratie) tot 3 (sterke regeneratie). Hiermee rem je af zonder de remmen te gebruiken en krijg je wat stroom terug.
Als je daarna weer versnelt en =+25% vermogen vraagt dan valt de regeneratiestand weer terug in Automatische modus.

Een andere feature die mij positief verrast is de Brake-Hold functie. Op weg naar mijn huis moet ik vaak over een brug waar je lang moet wachten op stoplichten. De brake-hold functie houdt de auto goed stil zonder dat je de rem hoeft in te blijven drukken. De functie blijft ook aan staan wanneer je wegrijdt.

Geluid:
In de Sport zit niet de BOSE audio upgrade. In mijn oude auto had ik wel het premium audio pakket. Ik merk zeker verschil in de muziekkwaliteit.
Allereerst vind ik dat de lage noten minder goed zichzelf laten horen in de mix.
De muziek voelt ook alsof deze erg van voren komt en niet helemaal om je heen.

Qua geluidsisolatie vind ik de Civic helemaal niet slecht. Er is wel rolgeluid hoorbaar, zeker op de snelweg en met hardere wind hoor ik bij mijn linkervoorraam een licht gesuis.
Het is waarschijnlijk dat ik in de toekomst een audio-upgrade met extra geluidsisolatie laat doen maar dat is meer omdat het kan dan dat het echt moet.

Ik ga kijken of ik het onthoud om een verbruiksmonitor bij te houden. kijken wat het praktijkverbruik is over de seizoenen.
Er liggen momenteel (TBD) banden onder.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.