Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)

autoreview

Honda Civic 2.2i-CTDi Sport (2006)

Signalement

UitvoeringCivic 2.2i-CTDi Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst127.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 127.000 km

Het was weer tijd om een nieuwe leaseauto uit te zoeken.
Na vorige keer toch wat overhaast een keuze te hebben gemaakt nu toch wat meer tijd ervoor genomen. Keuze lijstje bestond uit ongeveer 6 auto’s en uiteindelijk is het de Honda Civic 2.2 I-Cdti Sport geworden.

Uiterlijk
Eigenlijk is het een auto die je of mooi vind of lelijk. Wordt er op forums nog door 50% geroepen dat men hem mooi vind en de rest lelijk. In de praktijk heb ik echter nog nooit gehoord dat men hem lelijk vond (wel apart). Dus misschien een beetje overdreven reacties op forums. Persoonlijk vind ik hem in het zwart het beste tot zijn recht komen.

Motorisch
In het begin het idee dat de motor toch wel erg soepel was en iets te tam. Echter nu na 8000km is hij goed los en is hij een heerlijke reisgezel. Wat ik wel wennen vind is het gat tussen gaspedaal indrukken en de werkelijke reactie van de motor. Mijn vorige Jtd reageerde vrijwel direct, maar nu is het toch een halve seconde wachten voor hij gaat. Dit viel mij ook al op bij de Tdci motor van Ford.

Interieur
Alles went en dat geld zeker voor het interieur. Heb nu het idee dat het gewoon normaal is en het ziet er gewoon erg gelikt uit.
Kwaliteit is erg goed en heb dan weinig klagen. Misschien alleen dat zoals in een eerdere review aangegeven was dat het plastic van de teller e.d. veel stof aantrekt. Kwa ruimte is het helemaal perfect in orde in de Civic.

Update 126000km 5 Dec 2008
Nog weinig problemen. Alleen hij verbruikt best aardig wat banden en remblokken. Wel zijn het rond die km standen alleen maar 60 en 80 km wegen geweest met de nodige bochten en obstakels. En de michelin pilot sports zijn ook niet gemaakt om 60000km mee te gaan.

Verbruik valt wat tegen. Boordcomputer zit er constant naast en het maakt bij mij niet veel uit welke rijstijl ik gebruik. Altijd onder de 2000 toeren schakelen zorgt op zijn hoogst voor 0,5l/100km minder. Niet de moeite waard volgens mij.
Het gemiddelde verbuik is 6,3l/100km in de praktijk en 5,8l/km volgens de computer.

Olie verbuik is zo dat ik tegen de volgende beurt vaak toch een half litertje bij moet gooien. Nu al 2 keer gehad dat het lampje net iets te vroeg voor de beurt ging branden.

Verder is het toch wel kwaliteit. Als ik zie hoe de stoelen nog zijn vorm behouden na 126000km. Zijn nog hetzelfde als toen ze nieuw waren. Was met de Fiat toch wel anders. Het dashboard is zo goed als kraakvrij en de krasjes vallen zelfs nog wel mee.

Waar ik me wel aan stoor is de grote km afwijking. En aan het tempo op de rijksweg te zien hebben tegenwoordig meer auto\'s daar last van. Ik moet bijna 130 op de teller rijden om 120 (gps) aan te houden. En dan lijkt het alsof de rest stil staat.
Door de westerscheldetunnel op cruise control 105 komt er een civic hybrid heel heel langzaam voorbij met 102 op de teller :(. Zit blijkbaar toch verschil tussen de modellen.

Overall bevalt de auto zeer goed. Had ook niet anders verwacht aangezien dit mijn derde Honda is. En we hebben ook nog een 3d 1.5i Vtec uit \'99 welke probleemloos is. Deze is trouwens een heel stuk goedkoper in gebruik :).

Kosten even gehaald van de website van de leasemaatschappij.
Totaal t/m vandaag en incl. beurten, aanschaf winterbanden, winterbandenwissels, nieuwe banden etc.
Euro 4750,00
Brandstof 7930 liter t/m 124600km met een gem. literprijs van Euro 1,025
Dat geeft ongeveer 10ct/km om hem rijdende te houden. Reken zelf nog maar uit afschrijving / wegenbelasting en verzekering.

PROBLEMEN

  • 127.000 km

Homokineet vervangen bij 20000km beurt.
Modificatie Achterwielophanging bij 40000km beurt.
Remblokken voor voortijdig moeten vervangen bij 55000km
Remblokken achter bij 60000km beurt
Remblokken en remschijven voorzijde vervangen
bij 90000km
(Update) Koppeling slipt bij 128000km

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.