Honda Civic 1.6i (1989)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Civic 1.6i |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1989 |
| Jaar van aanschaf | 2001 |
| KM-stand bij aanschaf | 250.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Zeer snelle auto. Deze was geïmporteerd uit Duitsland en er was het een en ander aan gesleuteld. Bij 300.000 km heb ik een compressietest gedaan en de motor was nog als nieuw!!! De nadelen van zo´n auto zijn de relatief hoge kosten van onderdelen en de levensduur daarvan.
Homokineet bijvoorbeeld is snel kapot en de achterdemper ook omdat hij zo laag bij de grond ligt. En als je de remmerij (4 remschijven) moet vervangen ben je ook een leuk zakcentje kwijt.
PROBLEMEN
Homokineten 2x, achterdemper 2x, electronische luchtklep gereinigd, dynamo vervangen en 1x de computer gereset (2e en 3e keer kon ik het zelf ook wel). En roesten wil zo´n Honda ook wel (5 gaten in de bodem).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Honda Civic 1.6i-VTEC – 8.000 toeren en lage zit geven extra snelheidsbeleving

Honda Civic (1990) – In het Wild

Seat Ibiza en Arona krijgen frisse toet en verse prijslijst: vanaf € 23.990

Revolutionaire koplamp van Mercedes moet schadeherstel goedkoper maken

Lezersreacties (0)
Reageren