
Honda Civic 1.4i DSi Sport (2006)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Civic 1.4i DSi Sport |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 15.306 km |
KM-stand laatst | 64.555 km |
ERVARINGEN
- 29.777 km
Eindelijk sinds 21 december 2007 heb ik mijn Honda Civic Sport in de kleur Blueish Silver Metalic.
Niet zo zeer de levertijd maar het onderhandelen over de prijs en inruil duurde wat lang. Maar uiteindelijk dan toch.
Het is een demo model en ik ben er heel blij mee.
Het is een prachtige kleur en wat een luxe heeft deze wagen vergeleken met mijn vorige Civic en die was toch ook al aardig luxe.
Al die knopjes en die boordcomputer.
Even goed de handleiding doorlezen en je komt er wel uit.
Met mijn vorige auto kwam ik ook pas na 3,5 jaar achter waar een bepaald knopje voor was op de audio installatie.
Inmiddels al zo 600 km gereden met deze wagen en hij rijdt tot op heden zo een 1 op 14,5. Net even zuiniger als mijn vorige en dat in deze koude periode.
Ik was eerst wat huiverig voor wat betreft de motorinhoud maar je hebt voldoende vermogen om op de snelweg goed mee te komen. Dus wat dat betreft geen klagen.
Update 16-01-08
Inmiddels ruim 1000 km gereden met deze wagen en ik moet zeggen het bevalt me prima.
Over het uiterlijk zullen we het maar niet hebben maar wat is ie mooi.
Mis ik iets aan de auto?
Het is even wennen dat je geen achteruit wisser meer hebt en het is een beetje jammer dat op het onderste ruitje van de achterklep geen achteruitverwarming is.
Misschien is het een kwestie van wennen.
Update 07-05-08
Op de teller staat nu iets meer dan 20.000 km heb er zelf dus zo 5000 km meegereden.
Wat een heerlijke wagen blijft het toch.
Die wisser achter is nog wel wennen maar komt wel goed denk ik.
Rijdt nog steeds zo gemiddeld 1 op 14,5 en dat is voornamelijk stad met een beetje snelweg dus heel netjes lijkt me zo.
Ga eerdaags naar Bremen en zal hem dan op de Autobahn indien mogelijk even de sporen geven. Laat wel weten hoe dat was.
Even een kleine update 03-06-08
Ben ermee naar Bremen geweest en op de Autobahn waar het nog moch even op zijn staart getrapt. Op de kilometerteller gaf ie 183 KM aan zowel in zijn 5e als zijn 6e versnelling. Volgens de Tomtom was het 177.
Dit was met 3 personen en wat bagage waaronder een paar kratjes duits bier.
Auto lag als een blok op de weg en je merkte nauwelijks dat je zo hard ging.
Gemiddeld verbruik was zo 1 op 16. Erg netjes verbruik vind ik dat ondanks een tijdje met hoge snelheid te hebben gereden.
Ik moet zeggen die auto blijft me verbazen met die ’kleine’ motor maar ik vind het meer dan genoeg.
Update 07-08-08
Ben ermee op vakantie geweest naar Frankrijk.
En wat een verschil met mijn vorige Civic.
Motorisch had ik het idee alsof het leek of er een 1.8 inzat.
Kon gewoon door de heuvels lekker doorkachelen zonder veel te hoeven terug schakelen.
Het verbruik was op de heenweg 1 op 17,5 met af en toe wat harder dan 130 km per uur en terug was het 1 op 18,2.
Met 3 personen en bagage vind ik dat echt geweldig.
Er kan flink wat bagage mee.
Echt een heerlijke auto.
Update 4 januari 2009. 29.777 km
Inmiddels de auto ruim een jaar in mijn bezit en hij bevalt me nog prima.
De gefacelifte Civic heeft inmiddels een 100 PK V-tec motor.
Ben benieuwd hoe die is maar mijn huidige is goed en vooral zuinig.
PROBLEMEN
- 29.777 km
Tot op heden geen problemen (28-12-2007).
16-01-08.
Op zich niet echt een probleem geloof ik maar wanner de auto een nachtje heeft stilgestaan en je rijdt weg dan lijkt het wel of de achtervering nog wakker moet worden.
Ik hoor dan wat gekraak maar na de eerste de beste hobbel in de weg komt het niet meer voor.
Zaterdag gaat ie even op de brug daar ik dan van die mooie chromen uitlaat driehoekjes gaat monteren en zal dan eens kijken of de vering goed gemonteerd is.
Ik had ergens gelezen dat ze bij sommige modellen op zijn kop zitten.
Verder tot op heden niets dan lof over mijn Civic.
Problemen per 07-05-08.
Niet echt, de alu handgreep van mijn linkerportier was gedeeltelijk afgebroken en is onder garantie prima hersteld.
Merkte wel toen het nog koud was dat er opeens koude lucht de wagen in kwam ondanks dat de temperatuur op 21 graden ingesteld was en de airco uit was.
Wanneer het weer kouder gaat worden hou ik het in de gaten.
03-06-08.
Auto is onlangs even bij de dealer geweest i.v.m. een terug roep actie voorwat betreft de handrem. Was binnen een half uurtje klaar.
Nog steeds veel lof over mijn Civic.
Problemen per 07-08-08
Geen
Update 4 januari 2009. 29.777 km
Auto heeft vorige maand een 40.000 km beurt gehad.
Er was een storing tussen de airco en computer waardoor deze
af en toe opeens koude lucht liet blazen.
Het gekraak van de achterveren moet nu weg zijn daar de rubbers
met een of ander goedje is ingesmeerd.
Dit moet ik wel in de gaten houden volgens de dealer.
Verder gewoon het gebruikelijke, olie verversen (lijkt wel of dat goud kost), filter e.d.
Kan er voorlopig weer tegenaan.
En ik vind de de auto nog steeds prachtig.
3 jaar
- 36.543 km
Inmiddels is mijn auto nu 3 jaar oud waarvan ik hem dus 21 maanden in mijn bezit heb.
En hoe vind ik nou nog steeds de auto... nou nog steeds geweldig.
Hij blijft mooi en vooral zuinig. gemiddeld 1 op 15 met vooral stadritjes maar gelukkig ook wel snelweg ritten.
Ik blijf er in ieder geval nog wel een tijdje inrijden.
Dat kraken van de vering is nog steeds niet weg maar ik had er geen zin meer in om dat te blijven melden bij de dealer.
Laatste keer was in januari waarna ze iets gedaan hadden met een smeerseltje maar na een paar dagen was het alweer terug.
Verder niets anders dan positieve punten voor mijn Civic.
- 42.250 km
Zo inmiddels weer een paar maanden verder (07-01-10)
Auto heeft eind november nieuwe Michelin voorbanden gekregen en eind december bij de dealer een 60.000km beurt en dat bij net 40.000km.
Daarbij zijn mijn remblokken voor vervangen want die waren versleten. Dit vond ik wel prijzig
Auto bevalt nog steeds prima.
Vooral de bagageruimte is echt meer dan voldoende.
Laatst nog een plasma tv van 42" vervoerd.
Die mag je niet plat neerleggen dus de verkoper zei dat gaat niet lukken.
Mooi wel dus. Achterbank zitting omhoog en schuif die doos rechtop er maar in.
De verkoper stond met zijn mond openen te kijken.
Ik blijf er voorlopig nog in rijden maar ben wel nieuwsgierig aan het worden naar de nieuwe CRZ.
ruitenwissers
- 51.000 km
Nu heb ik dus nieuwe ruitenwissers nodig en het valt niet mee om deze te krijgen anders dan bij de dealer.
Een setje kost zo 100 euro bij de dealer dus als iemand nog een andere oplossing weet dan hoor ik het graag.
Verder bevalt de auto nog uitstekend en begin komend jaat gaat ie weer voor een servicebeurt.
Groet.
John
servicebeurt
- 52.100 km
Servicebeurt januari 2011
Inmiddels heeft mijn auto weer een servicebeurt gehad.
Volgens het boekje was het een 80.000 km beurt of te wel een grote beurt.
Dealer gaf aan een kleine beurt te hebben uitgevoerd met deze kilometer stand en achtte een grote beurt dan ook niet nodig.
Toch wel fijn een meedenkende dealer en het scheelt toch mooi weer war euro's.
Kan er voorlopig weer een jaartje tegen aan tenzij ik misschien voor de nieuwe Civic gaat die in september moet komen (waar zijn toch wat goeie foto's)
Verder bevalt mijn Civic me meer dan uitstekend.
Rijdt nog steeds zuinig en met de kou die we hebben gehad is het gewoon starten en rijden maar. De ruitenwissers uiteindelijk begin december bij de dealer gehaald, (kreeg nog wat korting), want ze waren nergens anders te krijgen.
Tot een volgende keer.
servicebeurt
- 60.377 km
Mijn Civic heeft in januari 2012 weer een servicebeurt bij de dealer gekregen.
Het was een kleine beurt maar wat kost motorolie toch onwijs veel.
Zowat 100 euro voor ruim 4 liter olie.
Er was verder weinig aan de hand.
De auto bevalt me nog steeds prima.
Het verbruik is zo gemiddels 1 op 15,5 dus heel netjes lijkt me zo.
Ik heb inmiddels de nieuwe Civic (2012) gezien en kwam eigenlijk tot de conclusie dat mijn huidige nog steeds mooier is.
Maar wie weet als je de nieuww eerdaags op de weg ziet.
Voorlopig blijf ik nog wel even rijden in mijn huidige Civic.
Het einde nadert...
- 64.230 km
18 mei 2012.
Het einde nadert voor het in het bezit hebben van mijn Blueish silver metallic Honda Civic uit 2006.
Ik heb vandaag telefonisch een "nieuwe" besteld. Let wel, het zelfde type als wat ik nu heb maar dan in de GT uitvoering een zeer luxe uitvoering dus. Heel toevallig bij dezelfde dealer als waar ik mijn huidige had gekocht als demowagen.
Uiteraard zal ik ook over de GT het een en ander melden.
Maar goed mijn huidige heeft me nooit in de steek gelaten startte altijd door weer en wind en de probleempjes die er waren werden allen onder garantie verholpen (zoveel waren het er niet hoor). Verder heeft ie altijd zijn servicebeurten bij een Honda dealer gekregen. Wat vervangen moest worden werd dan ook vervangen.
Ik heb er zelf zo kleine 50.000 plezierige zuinige kilometers mee gereden.
De ruimte die je in deze wagen heb en dan vooral de kofferruimte was meer dan uitstekend. Het "dode" hoek gevoel viel wel mee, kwestie van goed anticiperen enzo.
Wanneer ik hem heb ingeleverd zal ik nog wel het een en ander melden en de volgende eigenaar zal er zeker nog veel plezier mee hebben.
Groeten van een meer dan tevreden Honda rijder.
Ingeleverd
- 64.555 km
29-05-2012
Zo mijn Honda Civic 1.4 uit 2006 sport is ingeruild op een nieuwe Honda Civic 1.4. GT uit 2012.
Over mijn nieuwe Civic zal ik een nieuwe review gaan plaatsen.
V.w.b. mijn oude het was en is een geweldige auto. Zuinig, ruim en sportief.
Ik heb de normale servicebeurten (bij de dealer)gehad en reeds eerder gemeld een aantal kleine dingetjes waar onder garantie.
Daar het nieuwe model me nog niet echt kon bekoren qua uiterlijk en vooral de prijs heb ik een zelfde model maar dan in een GT uitvoering gekocht met meer luxe maar dat komt in mijn andere review.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Honda Civic 1.8 i-VTEC – 2006 – 405.613 km - Klokje Rond
Frank van der Lende (3FM) zoekt een nieuwe auto
Honda Civic 1.8i VTEC Comfort (2007)
Test: Kia Cee'd - Hyundai i30 - Nissan Qashqai - Toyota Auris - Mazda 3 - Honda Civic
Test: Ford Focus – Honda Civic – Renault Mégane – Volkswagen Golf
Lezersreacties (49)
Reageren

Grappig om te lezen dat de 1.4 (uit de Jazz) vlot genoeg is. Je leest wel eens andere berichten maar volgens mij is het inderdaad genoeg. Het is een hele zuinige 8-klepper met 2 bougies per cilinder die soepel in het lage en midden gebied is maar die je ook prima kunt doortrekken naar hogere toeren. In Nederland en met de hoge brandstofprijzen kun je beter een kleine soepele en zuinige motor hebben. De sterkere benzinemotoren leveren dan op papier wel meer maar daarvoor moet je vaak hoge toerentallen draaien die je bij normaal gebruikt niet haalt.
Heel veel plezier met deze prachtbak!

De 1.4 is een prima motor en helemaal niet te weinig, zoals bijna altijd wordt geschreven. Maar voor iemand met een Honda hart, is een motor waar geen VTEC op zit, niet goed genoeg. Honda stond vroeger voor sportiviteit, maar bouwt de laatste jaren aan een groener imago en is uitgeroepen tot de groenste autofabrikant op deze aardbol. Bijkomend voordeel met een lichtere motor in een auto als de Civic is een betere en rustigere, dus veiligere rijstijl. En de auto maakt net zo weinig toeren als een Honda met 2.0 liter dus het blijft rustig in de auto.

Helaas ontbreekt het V-tec systeem, wat je echter wel krijgt is het i-DSI (Intelligent Dual Sequential Ignition) en dat is technisch minstens zo interessant als V-tec. Door 2 bougies die afhankelijk van de situatie tegelijkertijd of na elkaar vonken krijg je een betere verbranding en dus meer rendement. Hiervoor zijn in de cilinderkop de inlaat- en uitlaatklep diagonaal tegenover elkaar geplaats evenals de twee bougies. Voordeel is ook dat je met i-DSI met een hogere compressie kunt werken, het hoe en waarom wordt echter een lang en technisch verhaal.
V-tec is inderdaad meer op sportiviteit gericht en i-DSI meer op efficiëntie maar technisch minstens net zo vernuftig als V-tec. In de Jazz tref je het blok ook aan als 1.2, in werkelijkheid slechts 90cc kleiner dan de 1.4 door dezelfde boring maar een iets kortere slag. Deze 1.2 heeft een langere 4 en 5 en is daarmee helemaal superzuinig.
Uit ervaring heb ik ook geleerd dat je met een lichtere motor rustiger gaat rijden ;-)

Het leuke is dat de Civic Hybrid (die wél als 1.3 door het leven mag gaan) dezelfde motor heeft als de Civic 1.4, maar dan met een VTEC kop erop. Maar dus ook voorzien van i-DSi! Dus het beste van twee werelden in 1 motor!
Oftewel VTEC met 8 kleppen....die motor heeft 95 pk. De onze 83. Op papier is 83 pk niet veel. In werkelijkheid voelt het als 100+
Ik vind het een fenomenaal motortje.

Dat wist ik niet van de Civic Hybrid. Inderdaad het beste van twee werelden, of misschien wel drie werelden V-tec, i-DSI en hybride aandrijving. Jammer dat het net als de IMA nog steeds een sedan is en geen 5-deurs met de praktische gebruiksmogelijkheden van de Jazz en Civic.

Maar niet getreurd, het IMA systeem komt in de toekomst in praktisch elk Honda model. Zodra de accu's kleiner worden is het bingo. Het systeem zit op de plek van de vliegwiel en neemt geen of nauwelijks extra ruimte in onder de kap. Daardoor is het IMA systeem eenvoudig toepasbaar (in tegenstelling tot het systeem dat Toyota gebruikt, waarbij een auto om het systeem heen ontwikkeld wordt)
Ik vind de 4 deurs Civic Hybrid overigens mooi, en zou er best eentje willen hebben. Binnenkort zal ik er meer ervaring mee opdoen; in de familie is deze wagen op mijn advies aangeschaft!


Wat moet je betalen voor die uitlaatstukjes ?

Zelf met een wisser deed ik al.
En ik zal eens kijken voor dat spul.
Maar opzich valt het nog wel mee wanneer het regent.
FF wennen nog.
Dat gekraak ligt dus blijkbaar niet aan de vering.
Die chromen driehoekjes had ik via marktplaats.
Ik begreep dat ze normaal zo'n 230 eurie moesten kosten bij een dealer. Een andere dealer was een stuk voordeliger maar zou zo richting 160,00 eurie gaan


Maar het is blijkbaar geen standaard item van Honda hoewel het wel op de bevestiging gestanst staat.
Ik was in ieder geval een stuk minder kwijt.
Hidiho.

Bij mij is ook al de veerpoot rechtsvoor vervangen omdat na vervelend gebonk bleek dat het oranje/bruin gekleurde rubber hoes telkens loskwam en ook door de dealer niet meer te repareren was.
Wat mij opvalt is dat mijn Civic erg gevoelig is voor zijwind. Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben. Misschien zal ik mijn dealer bij de eerste onderhoudsbeurt hierop wijzen.




Mijn auto is nog geen jaar oud, dus een vervuild interieurfilter lijkt mij onwaarschijnlijk. De verdeling van de lucht heb ik al op de voorruit staan, echter hij blaast dan ook nog op de voeten en door de roosters aan de voorkant. De aanjager staat op 3 streepjes. Dit is de eerste auto, van de vele die ik heb gehad, waar dit probleem voorkomt.



Het viel niet tegen maar soms ook niet mee het er op zetten.
was uiteindelijk zo 5 kwartier bezig.
Wel de auto gelukkig op een brug in ee garage kunnen zetten.
Het ziet er in ieder geval gaaf uit.
FF een vraagje.
Als je de ventilatie e.d. op automatisch zet gaat dan ook de airco automatisch aan aan als dat nodig is.
Dat kraakje bij het wegrijden zal je dus aan moeten wennen begrijp ik.
Tis ook niet lastig maar het klinkt zo raar.
Groetjes,
John

Het is luxe maar het loont behoorlijk in gebruik om het airco gebruik zelf te bepalen. Op hoge snelheid (120) zal het verschil in verbruik echter minimaal zijn.
Het interieur filter wordt in principe niet automatisch vervangen bij de 20.000 beurt, tenzij het nodig is of je erop staat. Zo'n filter kost een paar tientjes dus als het niet hoeft moet je het ook niet doen. Mijn filter zit er nu 35.000 km in en ik kan het nog steeds vochtvrij en reukloos houden. Bij 40k gaat ie eruit.


Zoals reeds beschreven had ik ze toevallig via Marktplaats.
Ze zijn dus niet nieuw (1/2 jaar oud) maar je ziet het er niet aan af.
De prijs was voor mij interessant genoeg om ze te nemen en was bij lange na niet wat de dealers er voor vragen.
Het maakte natuurlijk wel wat uit dat ik ze zelf geplaatst heb.

windgevoelig? nee hoor. Maar waarschijnlijk ben je niet aan directe besturingen gewend?
??? hiervoor reed ik een Civic 1.8VTi dus ik weet echt wel waar ik over praat.


Deze heb ik vorig jaar laten plaatsen icm de parkeersensoren.
Ik heb bij 2 Honda dealers geinformeerd over de kosten hiervan.
De parkeersensoren zijn vaste prijs incl. montage en kosten 755,00 euro (2007).
Bij de Honda dealer in Amsterdam ZO zou het hele plaatje me ruim 1100 euro kosten, bij de Honda dealer in Purmerend was de prijs snel gemaakt en voor 820,00 euro was ik klaar! Dus parkeersensoren + driehoekjes incl. montage en incl. BTW.
Dus absoluut een goede deal, en deze prijs riep de verkoper direct en deed niet moeilijk.
In Amsterdam moesten ze me er zelfs over terug bellen.
En dus even los van elkaar uitgerekend zouden de driehoekjes alleen al zo'n 350 euro kosten.
Belachelijk dus.
Het resultaat mag er zijn, lekker sportief!





PS
Ik zet de temp altijd op auto en druk daarna op A/C off.

was toevallig vorige week bij mijn dealer i.v.m. een garantie claim.
Alu hendel bij mijn linkervoor portier is op één punt afgebroken en heb gelijk geïnformeerd naar dat kraakje.
Het kon te maken hebben met de kou maar de dealer zou in ieder geval informeren of er bij de importeur meer over bekend is. Dit kan ik dus in ieder geval doorgeven
Wordt dus nog vervolgd en ider geval bedankt P@tje.
Wat bedoel je met een modificatie "sterke veer" aan het climaat systeem?
Inmiddels staat bij mij ook de airco standaard uit.
En wat een geweldige en mooie auto blijft het.
En die 1.4 motor... het lijkt wel of er een zwaardere motor in ligt.
Zo soepel rijdt ie in de stad en op de snelweg
Nog even voor Mischa. Mijn dealer in Rotterdam kon mij laatst de driehoekjes voor nog geen 150 euro aanbieden inclusief montage. Maar ja ik had ze al via internet.
Volgens mij kan het niet goedkoper via een dealer of je moet goed onderhandelen tijdens de aanschaf van de aut0

was toevallig vorige week bij mijn dealer i.v.m. een garantie claim.
Alu hendel bij mijn linkervoor portier is op één punt afgebroken en heb gelijk geïnformeerd naar dat kraakje.
Het kon te maken hebben met de kou maar de dealer zou in ieder geval informeren of er bij de importeur meer over bekend is. Dit kan ik dus in ieder geval doorgeven
Wordt dus nog vervolgd en ider geval bedankt P@tje.
Wat bedoel je met een modificatie "sterke veer" aan het climaat systeem?
Inmiddels staat bij mij ook de airco standaard uit.
En wat een geweldige en mooie auto blijft het.
En die 1.4 motor... het lijkt wel of er een zwaardere motor in ligt.
Zo soepel rijdt ie in de stad en op de snelweg
Nog even voor Mischa. Mijn dealer in Rotterdam kon mij laatst de driehoekjes voor nog geen 150 euro aanbieden inclusief montage. Maar ja ik had ze al via internet.
Volgens mij kan het niet goedkoper via een dealer of je moet goed onderhandelen tijdens de aanschaf van de aut0

De 1.4 is een 1.3. Heeft voldoende trekkracht en is mij fel genoeg. Maar rij eens in een VTEC en je merkt het verschil. Alleen veel vermogen is voor korte pret en biedt je twee dingen tegelijk: winst en verlies. Winst in snelheid, verlies van brandstof. Oftewel vermogen is leuk maar heeft niets meer bij te dragen aan gewoon lekker autorijden. Ik geniet ook van onze 1.3
Maar rij eens in een Hybrid, die dezelfde motor heeft, echter met VTEC en IMA en je weet wat je mist, namelijk het IMA systeem.

Zal mijn eigen review ook eens updaten binnenkort. Heb wat modificaties, waaronder de climate control, en een firmware update van radio. Ik haal vrijwel altijd 750 km op een tank. (45 liter erbij) Rij bijna nooit op een 4-baans weg.

ik vind deze motor minder lekker lopen dan de honda 16v machines.
ik heb zelf een civic 1.5 16v vtec-e en dat machientje is beduidend soepeler en gretiger dan de genoemde 1.4, terwijl deze 1.5 bijna net zo zuinig is en 115 pk levert.
Daarbij is de 1.4 bij hogere toerentallen (in een jazz bij 110+ km/h) wat brommerig

In de Civic doet de 1.4 het onverwacht goed. Met dank aan de 6 bak, de drive-by-wire en verdere wijzigingen op punten. De motor heeft een ander revisie nr L13A7. Zo heeft deze motor al long life bougies en hoeven de kleppen niet meer gesteld te worden bij 40K maar bij 120K. Dat is wat ik van mijn dealer heb begrepen. Ik was verrast. De zuinigheid verrast mij dagelijks. 1 op 16 gemiddeld, 1 op 20 is mogelijk. Het is net een Diesel.
Overigens: In de Jazz is de 1.2 stiller dan de 1.4. (langere eindoverbrenging)

Leuk om al die(positieve) reviews te lezen over de civic.Ik zelf rijd sinds 1994 civic met 1 keer een overstap naar de honda jazz(reed ook perfect).Het huidige model civic is dan ook wel erg mooi.Vorige week heb ik dan ook de knop doorgehakt en besloten om mijn civic in te ruilen voor een nieuwe civic 1.4 dsi sport,in de kleur tangerine orange metallic.

Gaaf dat je ook enthousiast ben geraakt door de diverse reviews.
Maar je rijdt al een tijdje Honda dus je weet wat je koopt.
Die kleur die jij heb gekozen lijkt me ook bijzonder mooi.
Ik heb hem nog niet van dichtbij gezien maar op afstand leek het me wel wat.
Je zal wel een van de eerste zijn in die kleur.
Ik heb er althans geen zien rijden.
Je hb natuurlijk ook de navigatie erbij genomen voor dat geld.
Ik wens je veel rij plezier en veilige kilometers en hoop dat je ook het een en ander zal schrijven over je nieuwe bolide.
Groet,
John

Bij het rijden op Autobahn snelheid valt trouwens op dat de temperatuurmeter niet in beweging komt. De motor blijft goed gekoeld. Zie je wel dat zo'n temp meter totaal overbodig is tegenwoordig ;-)

Ben bij de dealer geweest , heb nog garantie , die zegt dat er niets aan te doen is .
Heeft u hier ook last van of van gehad ?
Gr Willem

Ik heb/had ook dat kraken.
Na een kleine 100 meter rijden was het weg.
Na mijn laatste servicebeurt hebben ze er iets aangedaan (lees update).
Tot op heden ook niets meer gehoord van dat kraken.
Ik wacht nog even de temperatuur wisselingen af.
Groet,
John


Samen met mijn ega doen we het lekker zuinig op een tank. De Boordcomputer houden we tussen de 5.2 en 5.3 per tank. 1 op 17 zit er dus altijd in, maar 1 op 18,3 heb ik ook al eens gescoord.
En inderdaad kan de auto op de snelweg, eenmaal op 120, want dat duurt ff, toch prima meekomen.
Ik geniet van deze auto en deze motor. Dat lekker makkelijke bij lage toeren spreekt me zeer aan en doet me niet verlangen naar de 1.4 100 pk VTEC

Hoe ik dat doe? Toeren boven de 1500 tpm houden, schakelen bij 2000 tpm. 55 in de zesde! En vlot gas geven, nooit planken, lekker klik-klak doorschakelen, weinig snelheid verliezen bij de rotondes door op tijd van het gas te gaan en lekker te anticiperen.
Ik vind dit echt kicken. En ik ben overtuigd dat die i-DSI dan optimaal functioneert

Ik heb weleens gelezen dat de tegenwoordige auto's dat aankunnen maar mij lijkt het
dan toch dat je de motor erg overbelast.
In de stad kom ik niet verder dan in zijn 4 maar ik rij evenwel toch zuinig.
Maar in ieder geval wel knap P@.

PS een VW TSI met DSG doet het ook hoor, in zo'n hoog mogelijke versnelling rijden. Dus niets nieuws onder de zon, maar 10 jaar geleden nog ondenkbaar.


partnr: 76632-SNA-A01 (RUBBER, BLAD (575MM) bijrijderskant), en 76622-SMG-E11 (RUBBER, BLAD (675MM)bestuurderskant) kosten hiervan zijn ongeveer 35 euro ex btw. even checken bij de dealer.
Het vervangen is ongeveer 10 minuten per kant (kapje voorzichtig loshalen, en dan de wisser van de arm demonteren (klein lipje indrukken).
Het rubber kun je dan uit de aerowisser halen, en de nwe schuif je dan geheel erin vanaf 1 kant (wel even de RVS metalen stripjes overzetten)
Niet heel moeilijk, maar even voorzichtig te werk gaan.
Dacht dat het beschreven staat in het instructieboek.
De rubbers zijn niet goedkoop, gaan echter zeer lang mee, soms wel 2 jaar.
Succes
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.