Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Executive (2005)

autoreview

Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Executive (2005)

Signalement

UitvoeringAccord Tourer 2.2i-CTDi Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf326.250 km
KM-stand laatst352.900 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfortabele auto

  • 326.500 km

Na 2 jaar in de Geweldig rijdende/sturende civic, begon het comfort een beetje tegen te vallen alsmede de (niet) prestatie's van de 1334cc motor die we ook kennen uit de civic hybrid.
Op vakantie houd het toch echt niet over. Tot 125 km/h gaat het wel maar daar boven begint de civic erg rumoerig te worden. Even een vrachwagen inhalen op een 2 baans weg is echt een uitdaging, zeker heuvel op ;-)
Over de ruimte op de achterbank zal ik niets zeggen, zelfs ruimer dan de accord tourer!!
Dus Civic particulier verkocht (212000km)voor 6150 euro, niet slecht dacht ik zo en de accord bij auto Herven (honda dealer) gekocht zonder garantie.

Nu dan de Accord....

Mijn 2e kindje is er inmiddels en de ruimte word goed gebruikt.

Tsja, altijd al een auto geweest die mijn vrouw en ik mooi vonden en na diverse Benzine varianten te hebben bekeken eens naar diesel gekeken en dat kon ook uit met ruim 20000km/j zelfs goedkoper als de 2.0 benzine.
Nu zal iedereen denken, die is gek 326000km op de teller, maar voor deze prijs (3750,-) en 1e eigenaar. Wel een kleine schade rechtsachter. Koop snel gesloten. Het is tevens een executive met leren interieur, xenon, elek en verwarmde stoelen, navi open dak, trekhaak enz. Auto rijd echt lekker en zeker met de 2,2 diesel onder de kap komt hij goed mee (heel verschil met de civic).

Het rijden:

Als een blok op de weg, even inhalen beetje gas en zoef!
Zeer stil, zeker tot 160 km/h (harder nog niet geweest) 100 km/h lijkt net of je stil staat...
Waar de civic als een kart over de rotondes vloog, doe je dat bij de accord rustig in zijn 3e versnelling, is zeker niet zo direct als de civic en voelt een stukje logger aan. (stuurt ook zwaarder)

Verbruik:

Nog weinig over te zeggen, maar nu gemiddeld 1:16, bij flink gassen zie je de meter teruglopen, maar ja hij weegt ook 1545kg!

Ruimte:

Weinig aan uit te leggen, ik geloof kofferruimte 556L onder het afdekzeil.

Uiterlijk:

Op een paar schrammen en aardig wat steenslag op de motorkap (bumper is ooit eens vervangen)nog aardig strak in de lak. Rechtsachter is eens een paaltje geraakt, dit word asap gerepareerd.

Veiligheid:

ABS, EBD,VSA(executive),8 airbags, regen sensor. Iets ingeleverd tov mijn civic mist de lichtsensor...

Kosten...

Tsja, met 416 euro per kwartaal aan MRB is tie niet goedkoop en verzekering van 60 euro all risk p/m.

De schade evenals enige slijtage kosten zijn ingecalculeerd. Zo rammeld er iets in de voortrein, staat de handrem iets te hoog, dit word in een keer met de schade gerepareerd, bedrag zal zo rond de 1000 euro zijn (schade/spuiten 750 euro).

De radiateur lekt of zweet niet, maar mist wel een aantal lamellen, mischien laat ik die uit voorzorg nog vervangen, maar ach ik heb een jaar honda assistance bij de accord gekeregen...

Motorblok is kurkdroog, ik zie nergens in de gehele motorruimte een spoor van vettigheid...

Ratel getik in de motor ruimte:

Oeps dat was even schrikken, ik hoorde zo nu en dan een getik vooronder. Was al eens bij de Honda dealer Verhagen geweest om eens te luisteren naar de motor hoe die klonk, helemaal goedgekeurd incl turbo. Hij wees me op een moer,bout/rubber vh luchtfilter dat die los zat. De bak vh luchtfilter resoneerde hevig.

Geen aandacht meer aan gegeven, maar uiteindelijk was dat dus die ratel! Pfff even vastgeschroeft en weer heerlijk stil!!

Verder hou ik jullie op de hoogte van deze auto, volgens mij de hoogste km stand van dit type accord?

Foto is inmiddels geplaatst.

Spuitwerk

  • 330.000 km

Auto intussen terug van de schadehersteller, helaas is het niet goed uitgevoerd, schade wel, maar spuitwerk onder de maat! Word komende week hersteld... Stofjes in de lak, druiper over 35 cm op de zijskirt, uitzakker waar de schade is gerepareerd. *zucht*

Spuitwerk deel 2

  • 331.000 km

Spuitwerk is inmiddels hersteld naar tevredenheid.

Aan de achterzijde zijn 2 stabilistorenstangetjes vervangen. Voorzijde alleen LV. Kosten totaal inclusief 985 euro.

stabilisator stangetjes voor

  • 337.000 km

Binnenkort worden de stangetjes en ophangrubbers van de stabilisatorstang vervangen (voorzijde) en is de auto daarna hopelijk weer iets stiller op slecht wegdek. kosten 200 euro bij de honda dealer. Bij de "dorpsgarage" hebben ze het niet helemaal goed gedaan!

Vakantie Frankrijk is goed verlopen op een vrachtwagen die door de vangrail knalde en mijn gezin op een haar na raakte, over wat puin gereden en uitgeweken, daarna de auto maar even aan de kant gezet, mijn vingers los getrokken van het stuur en alles nog even nagelopen pfff....

30-09-2013
Stangetjes/ophangrubbertjes zijn vervangen, is weer heerlijk stil.

elek achterklep

13-10-2013

Helaas de klep doet 't niet meer... Na enig speurwerk zit het waarschijnlijk in de microschakelaar in het bestuurdersslot, sturen alle 4 de deuren aan, maar ook een signaal naar het achterklepslot.

Na enig prutswerk en contactcleaner doet de klep het weer...En dan voorral na het inspuiten van het achterslot...

Klep kan verder niet met een sleutel worden geopend, (alleen van binnenuit in nood met palletje) je bent echt afhankelijk van je A/B en greep achterzijde van de kofferklep)

Klein deukje opgelopen ivm dit euvel, sterretje eraf voor betrouwbaarheid

UPDATE achterklep. Na wat informeren bij Wesselink sluiten ze de motor en computer uit! Als dat het euvel is gaat de klep namelijk nog gewoon open aan de achterzijde met de handmatige greep...

Tevens sluiten ze het bestuurdersslot uit want mijn lampen knipperen gewoon met open dicht doen. Met een eerder gevalletje niet namelijk(dealer)

Blijft over toch het achterklepslot of de schakelaar van de handmatige greep!

Kosten achterklep slot is 520 incl zonder montage en de schakelaar is ronde 95 euro incl zonder montage...

Op www.lingshondaparts.com is het wel goedkoper te bestellen schijnt, ga ik nog even onderzoeken.

Zit op de goede weg... Voorlopig reset ik de klep met het loshalen vd minpool, daarna doet ze het weer een paar dagen.

Slot achterklep is inmiddels vervangen en alles werkt weer naar behoren!

Navigatie

16-10-2013

Vandaag ook maar eens met de navigatie aan de gang gegaan want deze deed het de laatste tijd helemaal niet meer (disk error). Na enig speurwerk (Engels forum) erachter gekomen dat het gewoon de lens is die vies is. Zooitje gedemonteerd, dvd speler eruit/open gemaakt en met een wattenstaafje met beetje alcohol de lens gecleaned, kwam beetje zwart af...

Weer terug gebouwd en de Alpine speler doet het weer!!! Zo makkelijk eigenlijk...

Still going strong!

  • 342.000 km

De auto houd zich goed en met de dalende temperaturen is de stoelverwarming een heerlijkheid! Zeker icm de leren stoelen...

Olieverbruik is netjes en heb nu 1 keer 300ml bijgevuld. Op 20000km denk ik op 600ml uit te komen...
Volgens de dealer is 1-2 L acceptabel tussen de beurten door.

Over 4000 km krijgt ie een grote beurt of iig wat echt nodig is(olie), ik wil de inlaat/uitlaat laten reinigen...


21-11-13 worden de winterbanden op de originele velgen gemonteerd door een mobiele bandenboer uit mijn dorp. 15 euro per band.
Snowtrack 3 zit er onder. Dacht dat ik een gecupte band LA had maar met de winterband precies hetzelfde, hmmmmm wat zal het dan zijn???

Totale kosten zover:

Kosten vanaf mei 2013:

Oliewissel bij aanschaf en interieurfilter:
200,-
Schade laten maken en stabilisatortjes achter + LV:
982,-
2x banden voor (NOKIAN 205/55/16):
190,-
Stabilisator RV en de ophangrubbers vd stang:
200,- (bij honda verhagen)
Dus tip... vervang altijd alle stangetjes en de rubbers van de stang (2x)
Winterbanden aangeschaft: Vredestein snowtrack 3...
100,- (4 banden) er onder zetten 60,- (mobiele service)
Uitlezen bij Honda Verhagen:
NIL.
Uitlezen bij Honda Debois de Meern:
NIL

En de kosten voor de achterklep komen er nog bij...
Kosten slot achterklep (109 euro) Bij Deijne vandaan (gebruikt)

Aandrijfas RV (compleet): 100 euro (van een accord met 130000km) Bij Deijne vandaan.
Wiellager LA 138 euro (nieuw)
Totale kosten incl arbeid voor as en lager 507 euro..

Conclusie: de 2200 euro die ik gereserveerd had gaan er sneller doorheen dan verwacht... Al is er op de sloop toch nog eea te vinden voor de accord.

Apk+ beurt/ algehele check vloeistoffen.
293 euro

wiellager/ aandrijfas

  • 345.000 km

Tijdens controle van het LA wiel vanwege geluid, geconcludeerd dat het lager kapot is, tevens is de rechteraandrijfas kapot (veel speling) dit was echter niet echt te merken tijdens het rijden.

Beide problemen zijn gerepareerd.

We rijden weer verder tot februari, dan zit de auto over de 200000 km en dus een APK en beurt....

APK + beurt 21-02-2014

  • 348.500 km

We hebben de auto 9mnd en de apk was al in April 2013 uitgevoerd dus beurt En Apk uitgevoerd.

In 9mnd dus 22000km gereden, wel wat dingetjes gehad, hoop dat het er even bij blijft.

Alles is verder gecheckt, alle vloeistoffen, remmen. Lucht/interieurfilter had ik zelf vervangen.

Blijft over de lichte speling in het stuur met optrekken (knok/knak)en met rotondes, gedachte gaan uit naar de motorsteunen! Ophanging/stuurstang/kogels is allemaal in orde zonder speling.

Koppeling heeft in het begin van aanschaf 1 x geslipt en mnd geleden ook een keer, aangegeven bij de Honda dealer, miscchien drukgroep wat minder aan het worden. Afgelopen jaar naar Z-Frankrijk met volle bepakking geen een probleem gehad!! Schijnt ook een zelf stellende koppeling te zijn, ben benieuwd hoe lang hij kan blijven stellen...

Verbruik blijft zo rond de 1:15,5 met winterbanden merkbaar minder zuinig (snowtrack 3).

Zoektocht is gestart naar nette 16" originele Honda velgen!17" hoeft niet zo nodig... De "oude" OEM velgen blijven voor de winterbanden.

Dag Accord, hallo Stream

  • 352.900 km

Helaas moet onze honda het veld ruimen.

We hebben teruggekocht een honda stream 2.0es sport (2.0i-vtec), met 156 pk.

Hier ga ik ook een review van bijhouden.

Bedankt voor de interesse van deze review!

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.