Honda Accord Coupé 3.0i V6 (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Accord Coupé 3.0i V6 |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 127.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Honda Accord Coupe 3.0 v6
Gekocht op 28-05-2011 met een km stand van 127.392
Verbruik op benzine 1 op 10. Na 7000 km een LPG tank van Vogels erin gezet met een JLM Valve Saver Kit. Gebruik op LPG 1 op 8.
Velgen waren slecht/krom dus deze laten richten plus meteen maar 4 nieuwe banden opgezet.
KM stand nu 14 jan 2012 168.578 km. Krijgt komende week eerste (grote) beurt sinds hij in mijn bezit is. Tot nu toe helemaal niks aan gedaan (alleen zo nu en dan olie peilen).
Geen problemen tot nu toe.
De auto is zeer comfortabel, luxe uitgevoerd (elektrisch verstelbare stoelen, stoelverwarming, verwarmde buitenspiegels bose soundsysteem, cruisecontole etc etc.). De stoelen zitten zeer goed, vooral bij lange ritten merk je dit. De automaat schakelt soepel.
De motor is stil en krachtig (200 pk). Door de Vtec geeft hij boven de 5000 toeren een extra boost.
Je merkt dat Honda veel meer pk's had kunnen halen uit de 3 liter v6, want de motor geeft je het gevoel zelf boven de 200 km per uur alles met het grootste gemak te kunnen doen. Hij blijft onder alle omstandigheden en aantal toeren uiterst soepel en stil.
Update 21-jan-2012
Auto is voor een grote beurt geweest. Waren wel wat slijtage onderdelen aan vervanging toe, daarnaast zijn de kleppen gesteld (ivm de gasinstallatie). De kleppen stellen van deze v6 is nog een lastige klus (moeilijk om bij de kleppen te komen).
Daarnaast o.a.
- Nieuwe radiateur geplaatst (kostbare klus)
- Nieuwe remblokken
- Alle mogelijke filters vervangen (incl. lpg filter)
- Olie ververst van de automaat
- automaat leiding vervangen
Was al met al een behoorlijke rekening, maar alles is nu weer perfect. Op naar de 200.000 km.
Update 21-okt-2012
Km stand 206.000, heeft grote beurt gehad. Kleppen zijn gesteld, er zit een JLM valvesaver systeem op, nu na 40.000 km hoefde er minimaal kleppen gesteld worden. Zou de volgende keer na 60 of 70.000 km kunnen. Verder automaatbak olie vervangen en alle overige zaken die bij een grote beurt horen zijn gebeurt.
Wat nog gedaan moet worden, maar zelf ga doen is nieuwe remschijven en blokken voor. De remschijven zijn aan vervanging toe (zijn versleten en zijn ook een beetje krom). Verder is de condensor lek waardoor de airco niet meer werkt. Laten vervangen is er duur (550 euro) daarom doe ik dat ook zelf. Imitatie erin zetten is een goed alternatief en dan laten afvullen bij de airco-service.
De volgende beurt zal over 40.000 km zijn. Dan moet de distributieriem. Op naar de 250.000 km.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.