Honda (1990)

autoreview

Honda CRX (1990)

Signalement

Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf238.000 km
KM-stand laatst238.250 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Honda CRX 1.6i VT

  • 238.250 km

Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald ben ik gaan sparen voor een auto, dat moest een Honda worden aangezien ik daar al die jaren van gedroomd had en dan het liefst modeljaar 1988-1991. De 1e auto die ik bekeek was een Honda CRX VTEC die helemaal origineel was maar wel een te hoge vraagprijs voor teveel roest en een afgetrapt blok. Daarna naar Honda Civic's uit 1988-1991 modellen zitten kijken 1.5 en 1.6 zonder VTEC. Toen was er een kennis van me die zijn CRX VTEC verkocht voor een lage prijs maar hij had wel wat werk nodig. Deze is het uiteindelijk ook geworden. De 1e keer dat je dan in die auto rijdt is gewoon eigenlijk niet te geloven, zo lang wilde ik een VTEC zovaak heb ik het gevoeld als passagier en nu heb ik hetzelf. Zodra je contact sleutel omzette ging er tevens een knopje om in je hoofd en zodra die dan was warmgereden wou je alleen maar knallen. Ondanks het olie verbruik en dat hij afgetrapt was, was het nog wel een auto waar je enorm veel plezier in had. Het gaf gewoon zo een goed gevoel dat als je op de weg reed en je zag al die standard Golfjes, Focus, Astra’s, A4’s en ik reed in me CRX de straatrat onder de auto’s de hoge schreeuwerige toeren de power de wegligging dat maakte deze auto gewoon tot een ultieme pocket rocket. Je hoort vaak dat CRXen uitbreken en dan niet meer te redden zijn, zelf heb ik dit maar 1x meegemaakt en toen heb ik hem heel eenvoudig kunnen controleren. De kilometerstand was bij aanschaf 238,xxx en toen ik hem verkocht 250,xxx. Deze winter wou ik eigenlijk de auto opknappen en dan weer een CRX rijden waar mensen naar opkeken. Maar zoals bij zoveel auto’s kwam er weer wat anders en ging de CRX de deur uit. De auto die ik nu heb is een Honda Civic VTEC uit 1990.

Tevens een filmpje van me CRX.
http://www.youtube.com/watch?v=m6ZGec0se1w&feature=channel_page
Life starts at 8500rpm.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.