Ford Transit Custom L1H1 290 125pk Limited (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Transit Custom L1H1 290 125pk Limited |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 40 km |
KM-stand laatst | 243.950 km |
Rijd nog steeds top
- 185.153 km
Heb de auto nu 7 jaar in bezit en ben zojuist de 185.000 km gepaseerd. Rijd nog steeds als een zonnetje. Gemiddeld verbruik naar 185.000 km is 1 op 12,5 althans dat geeft mijn boordcomputer aan. Als ik het aantal gereden kilometers deel door de aantal verbruikte liters diesel (ik houd dit bij in en Excel bestand) kom ik uit op een gemiddelde van 1 op 12,31. Al met al een behoorlijk mooi verbruik voor een wagen van 2 ton waar regelmatig 5 personen in zitten.
Roetfilter vervangen
- 243.950 km
De auto begon steeds slechter te lopen doordat hij telkens in een noodprogramma schoot. Tot het moment dat hij niet meer vooruit te branden was. Maand ervoor was hij nog goedgekeurd en was er weinig aan te merken op de roetuitstoot. Nu bleek het roetfilter helemaal verstopt te zitten met as en hierdoor gaven de sensoren foutmeldingen waardoor hij zelfs in een noodprogramma niet meer lekker liep. Regenereren werkte niet omdat de sproeier, die brandstof in het filter spuit, was losgekomen. Had intussen al een afspraak bij de Fordgarage (andere garages kunnen niet alles uitlezen omdat Ford dit achterhoud, over monopolie gesproken) Conclusie, bleek dat het roetfilter vervangen moest worden. Rip uit je lijf. Nu hij weer als een zonnetje rijd blijf ik hem voorlopig nog maar even doorrijden (intussen al weer 11.000 km met nieuwe filter gereden). Ondanks deze hoge kostenpost blijft het een fijne auto(bus).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren