AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ford S-MAX 2.0 TDCi 180pk Titanium (2016)

autoreview

Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Ford S-MAX

Signalement

UitvoeringS-MAX 2.0 TDCi 180pk Titanium
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf22.000 km
KM-stand laatst175.000 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Afscheid met een traan

  • 175.000 km

Helaas mijn eerdere reviews van deze auto door Auto week verwijdert. Erg jammer omdat hierin mijn overwegingen tot aankoop en eerste gebruikservaringen waren opgenomen.
Als liefhebber van autorijden en van fijn sturende auto's (zakelijk rijd ik al jaren BMW) met vele kilometers per jaar was ik gewend iedere 2 - 2,5 jaar te investeren in weer iets anders en bij voorkeur beters. Hoe anders was het na aanschaf van deze S-max in 2017. Deze auto had alles wat ik zocht en daarom gaat hij nu pas, na ruim 5!!! jaar trouwe dienst de deur uit om ruimte te maken voor een Ford explorer PHEV.
Waarom de S-max dan 5 jaar en 170.000 km gereden dan:
- Weggedrag: wat stuurt deze auto, ook na zoveel jaar toch ongelooflijk strak. Wat een comfort en stilte waarmee je van a naar b rijd. Je voelt exact wat er onder de wielen gebeurt zonder dat het allemaal stuiter hard is. Of je nu alleen in de auto zit of alle 7 zitplaatsen in gebruik zijn en een caravan aan de haak hangt, het blijft strak en comfortabel en uitermate stabiel.
- Functionaliteit: alles wat een mens kan bedenken (behalve een te openen dak) zit op deze auto. met de achterste stoelen plat slikt hij echt veel bagage en ombouwen tot people mover is in een vloek en een zucht gebeurt.
- Kosten/onderhoud: naast de reguliere onderhoudsbeurten geen enkele andere vorm van kosten gehad. Verbruikt geen olie en is zuinig met brandstof.
- Geen fatsoenlijk alternatief: ik ken geen andere.
- Eigentijdse uitstraling: naast allerlei objectieve zaken wil het oog ook wat en sja, wat ziet er beter uit dan de s-max als je 6 personen hebt te vervoeren, ja ik weet het het is subjectief, maar de auto blijft een plaatje om te zien. Ja, daar heb ik ook mijn best voor gedaan.

Daarom afscheid met een traan en lachend mijn nieuwe auto in ontvangst nemen. Hopelijk ook voor die auto over 5 jaar lovende woorden.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren