Ford S-MAX 2.0 EcoBoost 203pk S-Edition (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | S-MAX 2.0 EcoBoost 203pk S-Edition |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 182.000 km |
KM-stand laatst | 198.000 km |
De eerste ervaringen
- 198.000 km
Beste lezers,
Wij hebben onze Toyota Avensis Verso weggedaan vanwege de roestvorming aan de onderkant. Ondanks de tectiel kwam het er gewoon weer doorheen en dit gaf ons het gevoel dat mogelijke laswerk in het verschiet zou liggen. Dus zoeken naar een waardige opvolger. Mogelijke kandidaten Ford Galaxy, Seat Alhambra en VW Sharan. We wilden namelijk qua ruimte er niet op achteruit en het liefst 7 stoelen beschikbaar hebben. Na wat testritjes en adviezen omtrent de 1.4 TSI de focus gelegd op Ford. De Galaxy's die online te vinden waren of heel hoog in de km of het was de 1.6 ecoboost en we wilden toch echt wat meer pit. Toen we op het punt aangekomen waren om de 7 sits van ons lijstje te halen kwam de S-Max ook in the picture en dit model vinden we toch mooier dan de Galaxy. In Friesland stond een mooie witte met bijna alle opties. Beetje hoge km stand maar daar was de prijs dan ook naar. Met de vrouw op pad voor een testrit en dat beviel dermate goed dat we de auto gekocht hebben met 6mnd garantie op de automaat en motor en een kleine beurt. We kregen hetzelfde geld weer voor onze Toyota als wat we 4 jaar geleden ervoor gegeven hadden. Dat noemt men inflatie (kortom je geld is minder waard),
Nu 6000 km verder en een reis naar Noorwegen kunnen we wel stellen dat de Ford heerlijk rijdt. Wat een verschil met de Toyota... Automaat wend heel snel en we willen eigenlijk niet meer anders. Lederen bekleding en verwarmde stoelen... (11 uur rijden zonder rugklachten)
Cruise vast op 100 en je rijdt 1:14 maar ga je richting de 120/130 dan rijdt je 1:10
Hoog verbruik maar dat waren we ook gewend van de Toyota beide 2.0 liter alleen had de toyota 140PK en de Ford 203. Dat verschil merk je wel.
Als je de deur dichtgooit merk je het verschil tussen de Avensis en de S-Max geen blikkerig geluid maar een dikke zware deur. Nadeel is dan wel weer het gewicht van de S-Max.
Weg en stuurgedrag is des Fords... ooit een focus I gehad en die kon je ook bijna niet van de weg af krijgen. Wel merk je in de bochten dat het gaat om een zwaardere auto maar het stuurt direct en je hebt meer stuurgevoel dan bij de Toyota.
De kinderen zitten ook prima achterin en eerlijk missen we (nog) niet de laatste rij. Gebruikskosten kunnen we nog niks over zeggen maar dat zullen we nauwkeurig bijhouden. Enige wat we nu hebben vervangen is een automaatknop en we kwamen erachter dat 12 volt aansteker voorin het niet doet. Zal nog even proberen te kijken of dit een kapotte zekering is. Er zijn 3 zekeringskastjes dus ik moet nog even internet afspeuren.... ooh ja de passagiersstoel is de ene keer wel elektrisch te verstellen en de andere keer niet. Iemand een idee?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren