Ford Mustang Mach-E 98kWh RWD (2021) #5
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Mustang Mach-E 98kWh RWD |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2021 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 65.300 km |
| KM-stand laatst | 90.000 km |
Prima beestje, met onderbelichte features
- 73.500 km
Half juni kreeg ik de sleutels van de Mach-E. Een hele fijne auto, waar ik ook diverse reviews over heb gelezen.
Een aantal dingen herken ik echter volstrekt niet. Men heeft het over de wat harde vering, maar dat is mij eigenlijk niet opgevallen. Het comfort is prima en het rijdt goed en uiteraard erg vlot.
Bij normaal verbruik ook nog eens uiterst zuinig: op mijn woon-werkroute is de Mach-E zuiniger dan de Peugeot E-208 die ik ook heb. Al is er wel een nadeeltje, namelijk de rare rapportage van het verbruik: altijd in hele kwh per 100km en dan toch rapporteren achter de comma (dus bijvoorbeeld 15.0, 14.0, 16.0).
Op vakantie, op de Autobahn naar Zwitserland en door naar Italië ging het verbruik richting de 18/19kwh per 100km maar daar valt volgeladen weinig van te zeggen.
Iets anders wat ik nog niet heb teruggezien in reviews: als je in het donker naar de auto loopt met de sleutel in je zak, maar de auto NIET ontgrendelt...Dan projecteert deze auto dus een paard op de grond...
Supergaaf!
Afscheid van een kilometervreter
- 90.000 km
Over enkele uurtjes wordt de Mach-E opgehaald. Hij fungeerde voor mij als "voorloper", maar wat een heerlijke en ruime auto is dit gebleken.
De range liep in de winter iets terug, tot net geen 500km (als je 'm leeg zou rijden). Maar in de zomer is het met ruim 600km (op mijn gebruikelijke routes, half snelweg, half provinciaal met rotondes) allemaal makkelijk te doen.
Deze auto is erg prettig om te rijden: het stuurt strak, al is de achterkant wat wiebelig op de kont als je vol gas geeft na een rotonde. Maar goed: het is een RWD, dus dat is te verwachten.
Positieve uitblinker is de grootlicht-assistent. Deze ziet kruisend verkeer goed, evenals verkeer op grotere afstand. Dit is vele malen beter dan van mijn vorige Niro, en ook van de opvolgende EV9 die nu op de oprit staat.
Ik heb ook véél reacties gekregen op deze auto's. Veel mensen vinden de auto mooi, met uitzondering van mijn vrouw die met name de achterkant lelijk vindt.
De auto is wel wat strak geveerd, en daar heb je op drempels met name op de achterbank wel wat "last" van.
Als ik echter vantevoren geweten had hoe goed deze auto reed (want ik had mijn nieuwe al gekozen, voordat ik deze krijg), dan zou ik deze gehouden hebben.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Mustang Mach-E
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Ford Mustang Mach-E Extended RWD 98 kWh | Leer | Adaptieve Cruise | B&O | Camera | Stoelverwarming | Elektrische achterklep
- 2021
- 106.498 km

Ford Mustang Mach-E GT AWD 98 kWh | B&O Audio | Origineel NL!
- 2021
- 87.294 km

Ford Mustang Mach-E RWD 75 kWh|94,5% SOH|FULL OPTION|PANO|LEDER|B&O |ACC|360+V+A-CAMERA|CARPLAY|STOEL-,STUURVERW|NL|INCL. BTW|NAP|
- 2021
- 74.239 km
Lees ook

'Te vroeg om na verhoging MRB al conclusies te trekken over tweedehands EV-markt'

Ford Mustang Mach-E: nieuwe kleuren en standaard warmtepomp

Ford Mustang viert feest: GTD naar Europa en Nite Pony-aankleding

Ford Mustang Mach-E 98 kWh RWD Premium - 2023 update deed zijn ding

