Ford Mustang Mach-E (2025)
autoreview
Signalement
| Versnellingen | 8, Automaat |
|---|---|
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand laatst | 5.800 km |
Eerste kilometer
- 5.800 km
8 oktober 2025 mocht ik eindelijk mijn nieuwe leasewagen gaan ophalen: een groene Mustang Mach-E Extended Range Premium AWD. Meteen opvallend bij de eerste kilometers is iets dat ik bij de testrit ook al merkte: wat zitten de stoelen heerlijk. Niet te zacht, maar wel zacht genoeg om heerlijk comfort te geven. De auto trekt heerlijk op, zelfs in de mildste stand (whisper) en het one-pedal drive went al heel snel. Het is af te zetten, maar ik gebruik het continu. De afremming op de motor is goed te regelen met het gaspedaal.
Verder voldoet de auto aan mijn verwachtingen en geniet ik met volle teugen als ik eens lekker kan optrekken. Het is wel zo dat de beleving heel anders is dan met een benzine- of dieselauto. Het geluid van een mooie 6-cilinder mis ik wel bij deze prestaties. Het nepgeluidje dat je aan kan zetten kan daar helaas niet aan tippen.
Een klein minpuntje is misschien dat de achterwisser piept (niet het rubber, maar het motortje) en dat het verbruik staat genoemd met 1 decimaal, maar verspringt per hele getallen. Dus zie je het verbruik bijvoorbeeld verspringen van 18,0 kWh/100 km naar 17,0 kWh/100 km. Dan heb je dus niets aan die decimaal.
Geluidsinstallatie is prima, stilte is prima, wegligging is prima en looks zijn super. Eén van de mooiste verschijningen op de weg van moderne elektrische wagens. Er is echt zorg besteedt aan een goed ontwerp.
Ook opladen gaat prima en verbruik is natuurlijk wat hoger in koude tijden. Ik kom bij 0°C-10°C op zo'n 400 km actieradius.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Mustang Mach-E
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde

De Nio EL6 is dankzij accuwisselen eerder in Italië dan de Volvo EX90, maar het scheelt niet veel






Lezersreacties (0)
Reageren