Ford Mustang (2007)

autoreview

Ford Mustang (2007)

Signalement

Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf115.000 km
KM-stand laatst130.000 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De 1e 15000 KM

  • 130.000 km

Een gevalletje apart.... Ford Mustang en Amerikaanse auto's in het algemeen zitten als hobby al tig jaren in onze familie. Het was een kwestie van tijd (en geld) dat ik er ook een zou aanschaffen. Gezien mijn liefde voor het S197 model (bj 2005 - 2009) altijd al groot is geweest heb ik de nogal impulsieve beslissing genomen om een 2016 S550 2.3L Ecoboost convertible te kopen in 2021. Juist....

Oef....

Oef, om diverse redenen. Niet alleen viel de 4 cilinder me tegen qua performance (en geluid, en ervaring etc etc)... De auto was ook voelbaar niet echt rap. Miskoop? Niet echt, wel duur lesgeld. De S197 GT die ik graag had gewild (zwart, convertible, GT, nette staat en niet onlangs ingevoerd) die ik destijds op het oog had was natuurlijk alweer verkocht....

Mijn les: als je hart ligt bij een ander model, laat je dan ook niet overtuigen om een andere "nieuwere" te nemen. En nee... ook niet omdat hij "zuiniger" of "het nieuwe model is".... De 2005-2009 mustang is voor mij, op de 67'er na, de mooiste mustang. De lijnen, de looks...

Terug naar de 2016 ecoboost: het deed me niks, ik vond het een emotieloze auto. Geklungel aan de uitlaat om het "net als een echte V8 te laten klinken" kost klauwen met geld en klinken als een V8 doet het niet, kan het ook niet.... Ieder zijn ding maar ik heb er spijt van gehad... Dan nog maar te zwijgen over mensen die komen vragen of het een V8 is als je ergens geparkeerd staat, ontelbare keren gehad.

Enfin, op zoek naar díé zwarte GT convertible, liefst 2007+, eentje die niet "recent, schadevrij is ingevoerd" maar al langer in Nederland bij een liefhebber is ondergebracht.

Na een paar maand zoeken vond ik er een te koop met "foto's volgen", de omschrijving is precies hoe ik het wilde zien. KM stand onder de 150k, zwart, helemaal origineel, 13 jaar van zelfde eigenaar geweest en in 2008 al geïmporteerd naar NL.... Dat moet hem wel zijn! Nog voor de foto's online stonden ben ik gaan kijken en rijden. Vlak daarna de 2016 Ecoboost mustang verkocht, de S197 GT gekocht! Was niet echt een goede deal voor me, iets verlies op de 2016 mustang en een hogere prijs voor de S197 (gezien zijn staat en km stand).... Maar goed, voor zo'n auto in een goede staat ga je gewoon ook wat meer betalen.

-COMFORT:
Na aanschaf heb ik de auto iets laten verlagen. Ik vond de auto echt erg "hoog" op de wielen staan waardoor hij soms wat deinzend op de weg voelde. Beetje typisch bij deze modellen. Stoelen en zitpositie voor mij als bijna 2 meter lang persoon zijn uitstekend! Lange ritten gemaakt op vakantie, probleemloos.... Na de verlaging ligt de auto veel beter op de weg, heb ook het gevoel dat de auto wat meer grip heeft na de verlaging. Het geluid wat de auto produceert is ook onderdeel van het comfort, voor mij althans.... Die toon uit de uitlaat is de beste muziek die je kunt hebben tijdens het rijden en komt het algemeen comfort absoluut tegemoet :).

-PRESTATIES:
Tja, wat kan ik zeggen. Het is een V8. Ondanks dat hij standaard "slechts" rond de 300PK heeft moet ik eerlijk bekennen dat hij absoluut van zijn plek komt. Ik heb hem professioneel laten tunen en een cold air intake laten aanbrengen (i.c.m. tuning). Vermogen zal dan wel iets meer zijn inmiddels, de automaat schakelt ook veel sterker door de versnellingen heen als voor de tuning. Aanzienlijk sneller dan de V6 variant waar ik ook met regelmaat in heb gereden. Het verschil is enorm. Het geluid, karakter én de prestaties.

-BETROUWBAARHEID:
Net 2000km gereden met de auto en toen gaf de auto "charging system failure" aan in het dashboard.... Gelukkig stond ik nog in de straat want het was gedaan met de dynamo. Kwaal van dit type auto. Auto terug op de oprit, dynamo laten reviseren en weer gaan!

Ca. 8000km later heb ik de gasklep- positiesensor vervangen. Auto viel soms, heel soms, spontaan uit. Na onderzoek bleek het deze sensor te zijn. Vervangen, nooit meer last gehad.

Onlangs de remmen compleet laten vervangen. Blokken, schijven, voor en achter.

Niks geks, de auto blijkt in de 15.000km dat ik hem nu heb eigenlijk uiterst betrouwbaar te zijn. De kwaal van de dynamo en sensor "verwijt" ik eigenlijk meer aan de vorige eigenaar, die heeft de auto heel weinig gebruikt in de 13 jaar dat hij hem had.....

-KOSTEN:
Vallen me echt reuze mee, zie boven bij betrouwbaarheid wat ik heb moeten vervangen. Wat wel "kosten" zijn; wil je de auto wat opleuken of verlagen? Dan gaat er wat meer geld in zitten. Veel is import dus je hebt verzendkosten en invoerkosten er op... Heb de auto voorzien van een bumperlip (CS stijl Cervini), nieuwe, betere koplampen met LED) en wat aanpassingen aan de uitlaat waar eigenlijk de meeste kosten in zijn gaan zitten. Onderdelen m.b.t. onderhoud zijn er genoeg te vinden hier in omstreken en ook niet echt duur.

Dan de vraag die ik het meest gesteld krijg: "Wat zuipt zo'n ding dan wel niet". Ik ben een rustige rijder, haal normaliter 1 op 10 / 11. Doe ik eens wat gekker dan gaat dat rap naar de 1 op 6 / 7. Overigens rij ik alleen met mooi weer in deze auto, puur passie, niet voor dagelijks gebruik...

Volgende update zullen de banden en velgen zijn. Auto is toe aan nieuwe banden en ik eigenlijk wel aan andere velgen....


8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.