Ford Mondeo Wagon 2.0 16V Titanium (2009) #2

autoreview

Ford Mondeo Wagon 2.0 16V Titanium (2009)

Signalement

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 16V Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf167.000 km
KM-stand laatst307.250 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ford Mondeo 2,0 wagon Titanium (2009)

  • 307.250 km

Tja, waar zal ik beginnen....Dit was mijn derde Mondeo en absoluut mijn fijnste van de drie. Gekocht bij Wensink in begin 2017 met toch al 167dkm op de teller. Gelukkig waren het veel snelwegkilometers als ex-lease auto. In het begin wat last van trillende remschijven. Na afdraaien van de schijven redelijk opgelost. Is eigenlijk nooit helemaal weggegaan. De Mondeo en ik werden al snel vrienden. Ik kwam van een mk3 en was een 1.8 16v gewend, deze auto had in eerste instantie wat meer vermogen en koppel.

Al gauw kwamen de vakanties naar Zuid-Frankrijk en moest er, als bergen liefhebber, geklommen worden. Een volle auto met het hele gezin een berg opkrijgen was toch andere koek. Hoog in de toeren houden was het devies, dan ging hij wel. In NL mis je dat koppel niet zo snel, maar in het buitenland wel.

Keurig zijn beurten gehad, elk jaar een beurt volgens de onderhoudsinterval. Geen gekke dingen gehad, anders dan normale slijtage. Een accu, een set nieuwe schijven en blokken achter, setje banden en een aantal keer wat lasreparaties van de uitlaat, die overigens tot ik de auto inruilde bij 307dkm nog origineel was!
Bij km stand 250dkm, begonnen kleine elektrische storingen van de cruisecontrol. Mijn garage blies de contactpunten schoon en dan ging het weer een tijd goed. Het grappige is sinds de auto over de 300dkm heen is nooit meer een cruisecontrol storing gehad. Het dashboard bleek uiteindelijk ook niet zo duurzaam. Her en der vielen knoppen van de middenconsole. Airco condensor ook vervangen rond de 200dkm.
Af en toe moeite met lekker starten, een dot gas bijgeven loste dit op. De auto heeft bij ons voornamelijk lange afstanden gereden, daar lijkt ie voor gemaakt. Minder handig door zijn formaat als stadsauto, hierbij zijn de parkeersensoren voor en achter geen overbodige luxe.

Zoals gezegd met ruim 300dkm met pijn in het hart weggedaan. Er zat een nieuwe uitlaat aan te komen en 4 nieuwe banden. Op zoek naar een Focus wagon met 1.5 motor of een mooie Mondeo mk4.5. Het werd de laatste. Toevallig tegen een hele mooie mk4.5 aangelopen. Zie mijn andere review.

Samenvattend

Plus:
Ruimte
Uitrusting
Stoelen
Comfort
Betrouwbaarheid
Lange afstandscruiser

Min:
Verbruik (1:11/12 gemiddeld, bij stevig doorrijden 1:10)
Haperende cruisecontrol en knoppen stuurbediening audio en boordcomputer.
Matige bouwkwaliteit dashbaord
Minder geschikt voor stadritten en krappe parkeergarages

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.