Ford Mondeo 2.0i GLX (1995)

autoreview

Ford Mondeo

Signalement

UitvoeringMondeo 2.0i GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf132.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Regelmatig mocht ik van mijn vorige werkgever zijn 1.8 wagon meenemen om elders werkzaam heden te verichten. Sinds ik die auto gereden heb, stond voor mij vast dat ik er ook een moest hebben.
November 2001 was het dan eindelijk zo ver; ik mocht mijn mondeo glx, met schuif/kanteldak, airco en cruise controle, met bediening op het stuur bij de ford dealer ophalen.
Diezelfde dag zijn er gelijk nog 16 inch velgen gemonteerd, en een week later 4 cm verlaging.
Op het moment word er een uitlaat gebouwd.

Wat mij het meest verraste toen ik er voor het eerst in reed, was de wegligging. In die periode reed ik zelf een escort xr3i uit ’85 met sportonderstel. De Mondeo kwam net zo hard, en vele malen comfortabeler door de zelfde bocht.
Het uiterlijk? tja, leuke auto.
Tot het moment dat je hem 4 cm verlaagd. Dan komen alle lijnen net iets anders uit, je kijkt er even anders tegen aan, en dat maakt wel even een verschil. Van een ’leuke’ naar een mooie auto in 4 cm.
Een bewuste keuze was de 2.0 16v motor. De 1.8 is net iets te licht, en de v6 net iets te dorstig. Mijn 2.0 gaat van 0 naar 100 in net geen 10 sec, en hij topt 210 km/u met gemak. Wat een genot om daar mee naar Beieren in z. duitsland te rijden, het leek wel of mijn auto voor die rit gemaakt is. Het gemak van cruise controle kwam ook zeer duidelijk naar voren. Ik koop nooit meer een auto zonder c.c., relaxt rijden c.c. op 160, en je kan met knopjes op het stuur afremmen of gasgeven; wat een systeem !

PROBLEMEN

Echte problemen heb ik nog niet gehad met mijn auto.
wel is de einddemper gesneuveld, maar dat is in de garantie periode keurig vervangen door de ford dealer De Zeeuw. Ze hebben gelijk de hele uitlaat maar vervangen. Er waren ook wel wat rammeltjes en kraakjes, maar die hebben ze er bij de dealer uitgehaald.
Toch is er 1 klein probleempje, de brandstof consumptie
als ik rustig rij, is 1 op 9.5 het beste haalbaar.
Het gaat trouwens wel een stukje beter nu het wat warmer buiten word.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.