Ford Mondeo 2.0 TDCi 163pk Titanium (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mondeo 2.0 TDCi 163pk Titanium |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 118.000 km |
KM-stand laatst | 222.000 km |
Fijne familieauto met prima prestaties
- 222.000 km
In 2017 als ZZP-er aan de gang in de IT. Ik verwachte veel kilometers te maken, en daarom gekozen voor een diesel met automaat. De 164PK komen lekker op de weg, en qua luxe en comfort geen klagen in de auto. De wegligging is geprezen en de auto spoort als een trein!
Door Corona en weer intern in dienst te gaan, is eigenlijk diesel rijden niet rendabel meer. Maar de auto is gewoon nog niet op , en kan nog wel een ton hebben. Wel kreeg ik problemen met het roetfilter (met kleine stukjes net niet genoeg tijd om te regenereren) en deze hebben ik laten leeghalen, en heb de auto als zonder roetfilter laten registreren. Dit mag met auto's van voor 2017. Wel moet je dit melden bij de belasting, want je betaald toeslag.
De auto is toen ook voorzien van chiptuning om de EGR en controle van het roetfilter uit te laten schakelen.
Als herboren rijdt de auto nu met stofvrije longen... althans, die stof zit nu niet meer in het systeem en gaat de lucht in... Toch ben ik van meening dat een nieuwe auto bouwen en de oude vernietingen meer milieuschade oplevert dan deze oprijden. Zeker met de geringe (20K per jaar) kilometers die ik nu er mee rij.
Helaas worden ze nu niet meer gebouwd, maar ik hoop dat er op het moment dat hij op is, nog een leuke 2e hands Mondeo te krijgen is. Waarschijnlijk wel op benzine, of wellicht hybride dan.
Tot dan geniet ik van deze krachtpatser!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren