Ford Mondeo 1.8i Ghia Platinum (2000)

autoreview

Ford Mondeo 1.8i Ghia Platinum (2000)

Signalement

UitvoeringMondeo 1.8i Ghia Platinum
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf146.750 km
KM-stand laatst150.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een rust.

  • 147.750 km

Na een jaar in mijn eerste auto gereden te hebben (Fiat Bravo) werd het tijd voor iets anders. Ik had een groot eisen pakket opgesteld. (Groter, luxer, sneller, nieuwer, en zuiniger).

Het werd uiteindelijk bovenstaande mondeo uit 10-2000.
Ik heb de auto nu een week of twee en kan alleen maar zeggen dat het een super auto is. En hij voldoet aan al mijn eisen (groter, luxer, sneller, nieuwer, en zuiniger. Mijn mondeo is uitgerust als ghia platinum maar met de optie's, navigatie en koplampsproeiers waardoor het eigenlijk de ghia executive is geworden.


De auto rijdt heel rustig maar ook als je lekker lang in zijn twee blijf hangen versneld de auto heerlijk maar waar in mijn de fiat werd bedankt met een heerlijke brom moet je in de mondeo wel de radio war zachter zetten wat je hoort de motor bijna niet.
Datzelfde geld voor de bochten je kan door het gewicht van de auto er hard doorheen maar ook dat voelt dan niet sportief aan.

De auto gaat volgende maand weg voor een beurt en een riem en dan volgt er meer info.

Het kost wat, maar daarvoor krijg je veel terug.

  • 150.000 km

Zoals aangegeven ging mijn auto laatst naar de garage. ik ben zelf monteur in opleiding dus had al voorgenomen dat ik veel zelf ging doen. En ik had gelijk er viel genoeg te klussen. een nieuwe distributie, 2 nieuwe banden, stabilisatoreindjes en een aandrijfas keering. Ook is er een grote beurt uitgevoerd waarbij vooral de remmen de grootste kosten ontwikkelde. ( op de achter schijven na in alles vervangen ). Ga me nu dus vooral concenteren op het maken van de schade aan de auto (achterbumpen en koplampsproeiers).

Nu dat maar weer even iets positiefs anders koopt niemand meer een mondeo.

Laatst kwamen wij thuis achter het feit dat we op een dag zo'n 600 kilometer gingen maken, met de oude auto (fiat bravo) was dat erg vermoeiend. Zo niet met de mondeo, eemaal op de snelweg rijdende ontstond er weer een rust in de auto die heerlijk was. bij 120 km/h maakt de motor maar 2750 toeren. en juist dat veroorzaakt die rust. Echter de ford is ook wel in voor wat snelheid, de 170 km/h is bereikt voor dat je het weet en dat met maar (115 PK). blijf je gewoon 120 rijden dan is de auto heerlijk zuinig (1 op 14,5) dat haalde ik nooit met de bravo.

Binnekort ga de auto weer even de garage in voor een airco beurt ( voorkomen is beter als genezen )

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.