Ford Kuga 1.5 EcoBoost 150pk 2WD ST Line (2018) #2

autoreview

Ford Kuga 1.5 EcoBoost 150pk 2WD ST Line (2018)

Signalement

UitvoeringKuga 1.5 EcoBoost 150pk 2WD ST Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf36.336 km
KM-stand laatst74.846 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een caravan trekker

  • 50.404 km

Tijdens de vorige auto een Hyundai i20 van 2021 (waar ik minder tevreden over was) hadden wij het kamperen ontdekt. Een oudere hobby caravan van een beladen maximaal gewicht van 1050kg aan geschafd. De Hyundai zou 1120kg mogen trekken al merkte we binnenlands dat de auto daar moeite mee had. Omdat het kamperen ons bevalt ben ik gaan kijken voor een andere auto, Wat minder moeite met trekken zou hebben. Ik had een voorkeur voor: Mazda cx5, Ford Kuga, ook heb ik een Renault Megane (Senic) en Mercedes C klasse in overweging gehad.

Uit eindelijk bij deze 1.5 (150PK) ST-line Ford Kuga uit gekomen met toen 36.336KM op de teller. Nu ik 50404 KM op de teller heb kan ik mijn eerste bevindingen hier achterlaten.

+ Verbruik, ik rijd er net geen 1 op 15 mee. Ik vind het voor een bijna 1500kg wegende auto mee vallen. De vorige Hyundai i20 mild hybride zat 1 op 18

+ Olie verbruik, olie verbruik is normaal op 16.000KM zal er nog geen 600Ml bij hoeven en kan die makkelijk tot de beurt (20.000km) door

+ Rij comfort , ik zit met een goede houding achter het stuur, Ben 1.87 lang. Met de 18" zomer banden merk ik wel dat de auto wat harder is en kuilen /hobbels graag doorgeeft maar ik vind het niet hinderlijk. Nu met de 17" winter velgen merk ik wel dat de Kuga iets comfortabeler is. Van rij wind of eventuele geluiden uit het onderstel merk ik (nog) niets

+ Degelijk interieur, stoellen leken mij wat zacht maar op lange ritten blijven ze fijn zitten. Leer/alcantara op de stoelen is ook nog netjes. Het lederen stuur is ook nog mooi en na even wassen weer mat. Wel zitten aan het dashboard/midden console wat harde plastics wat weer goedkoop aan voelt, Maar zo zijn er veel merken.

+ Winter pack, Voorruit verwarming , Stoel en Stuur verwarming heb ik afgelopen winter handig gebruik van gemaakt. Zo hoef je maar een knop in te drukken en de Voorruit ontdooit in een paar minuten enkel de zij ramen krabben en weg rijden.

- multimedia, als ik toch een min moet geven is het het multimedia systeem hieraan merk ik wel dat het een verouderde auto is. De updates moet je zelf doen 3 keer van je laptop naar de auto en bijna 3 uur verder zit de update erop radio en navigatie. Dit doet Ford niet tijdens een beurt. Ook dimt het scherm automatisch en is ermee vaak traag. In de schemering wilt het nog wel eens flikkeren (twijfeld of die naar donker ook licht moet) maar hier ben ik wel aan gewend geraakt.

Verder heb ik nog geen op of aanmerkingen. Na de 60.000KM beurt ergens in april zal ik nog een update doen over eventuele reparaties en belangrijker nog de kosten van de beurt.

Onderhoud

  • 55.000 km

Op 17 April had ik alweer bijna 20.000km met de kuga gereden. Het is dus tijd voor de beurt. Hier bij constateerde de ford dealer (Hekkert Heerlen)dat de accu aan vervanging toe was en dat er een schroefje in een van de banden zat (winter set). Ook werd hier de zomer set weer gemonteerd.

Prijzen:
Banden wisselen op velg 33.06euro

Ford onderhoud:
Oliefilter
Micronair geurfilter
Motorolie castrol 280,99euro

Banden reparatie 29,50

Accu (varta) 360euro

Ook heb ik de auto laten controleren op koelvloeistof lekkage.
Ik heb in de kilometers bijna een halve liter bij moeten vullen. Hier hebben ze geen lekkage ge constateerd.

Verder viel het bij thuis komst op dat ze voor de bijna 30euro een prop in de winterset hadden gezet. Dit was een dure reparatie dus.

De eerste week viel het me op dat de auto meer rammelde als anders. Ook weet ik dat die 18" minder comfortabel rijden dan de 17" winterset. Hier voor ben ik naar een Banden specialist geweest hier zagen we dat de voor kant met de achter kant waren verwisseld. Dit hebben ze bij ford zonder te overleggen en dan ook zonder balanceren gedaan. Na dat de velgen gebalanceerd waren reed de kuga merkbaar weer wat lekkerder.

Problemen?

  • 69.358 km

Op een ochtend wil ik gaan werken ja hoor de kuga weigert. Mij leek het er op dat de accu leeg was. Ik zag niet aan staan wat stroom zou kunnen gebruiken. De startmotorklikte nog en alle verlichting deed vreemd. Dan maar met de auto van de vriendin naar het werk geweest en bij thuis komst de anwb laten komen. Hier had de accu maar iets van 5 volt wat er op zou wijzen dat die echt Leeg zou zijn getrokken. Maar door wat? De man van de anwb viel ook niets op. Dan maar naar Hekkert Ford Geleen. Ruim 2 uur gewacht hier hebben ze gecontroleerd op lekstroom en de accu bij geladen maar niets gevonden. 50euro afgerekend.

Tot 1 oktober heeft de auto probleemloos gestart. Weer de anwb laten komen (andere monteur). Deze constateerde dat de accu ipv 590a nog maar 76a had en dus de accu kapot zou zijn.

Bij Hekkert heb ik dit aan gegeven en hun hebben voor de zekerheid toch maar de accu vervangen.

Tot op heden (29 oktober) heeft de auto nog gestart. Wel valt op dat na vervangen van de accu het start en stop het weer voor twee weken deed.
Dit was na het vervangen van de accu in de beurt ook zo.

Verder heb ik (gelukkig) geen problemen gehad. Een accu kan immers bij ieder merk stuk gaan.
Aan de kilometers die ik al af heb gelegt kan je ook zien dat de auto me super bevalt. Ook met de caravan erachter. Het valt alleen op aan het verbruik dat er iets (1350kg)achter hangt. Anders merk je het nauwelijks (ook door Verviers de berg op) dat er wel wat achterhangt.

Grote beurt

  • 74.846 km

Het was weer tijd voor een beurt. Deze keer niet meer bij de dealer (Hekkert) , maar bij Autovakmeester V.Mil. bij de laatste genoemde was ik voorheen altijd geweest met de auto's waar ik geen garantie (meer) op had. Hier heb ik de auto in eerste instantie laten controleren op het eerder genoemde koelvloeistof verbruik +/-halve liter op 17000km. Hier is wederom geen lekkage geconstateerd en nog geen reden tot zorgen. Aangezien de auto nog goed rijd heb ik dat ook nog niet. Maar het koelvloeistof pijl blijf ik wel iedere 5000km controleren. Dan de beurt. Een Grote Beurt de bougies hadden bij de 60.000 beurt al vervangen moeten worden werd mij verteld. Nou de lijst en kosten wat er allemaal aan gedaan is

Onderhoudsbeurt. 83,40

Olie beurt:
Carterplug. 1.00
Olie filter. 11,50
Olie. 83,02

Bougie 4x. 116,40
Brandstof toevoeging 14,47
Luchtfilter. 22,25
Remvloeistof. 45,00
Interieurfilter. 26,25
Aircobeurt. 99,17
Uren koelvloeistof
Lekkage controleren 69,50

Met btw en klein materiaal was het in totaal 703,87 euro

De mulieriem haddennze de verkeerde binnen gekregen deze word in de zomer met de apk mee vervangen.

Tot nu toe heb ik bijna 40.000km (auto bijna 75.000KM) ermee gereden en geen extra kosten gehad enkel regulier onderhoud.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Ford Kuga

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.