Ford Focus C-MAX 2.0 TDCi Ghia (2004)

autoreview

Ford Focus C-MAX
Ford Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAX - interieurFord Focus C-MAX - interieur

Signalement

UitvoeringFocus C-MAX 2.0 TDCi Ghia
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De C-max is een hele goede betrouwbare auto. Vooral de 136 pk diesel is erg fijn voor deze auto. De hieraangekoppelde 6 bak is ook perfect, bij 120 km/h 2000 toeren en hierdoor erg rustig.

Heeft me nog niet aan de kant laten staan of onnodig naar de garage laten gaan (behalve uiteraard de beurten die normaal zijn (elke 20.000 km)

Het systeem van de achterbank is erg slim maar kost je wel een hoop kofferruimte, ik heb alle ruimte nodig dus de bank staat altijd in de voorste stand. Zeker sinds ik hem niet meer privé gebruik (is een lease auto). Toen ik hem nog privé gebruikte heb ik regelmatig gebruik gemaakt van het systeem om meer ruimte te maken voor mensen achterin, dit werd altijd zeer positief ervaren.

Hij is verder absoluut niet zuinig. Als ik goed m’n best doe haal ik 1 op 16. Bij normaal gebruik ca 1 op 14 wat ik eigenlijk best veel vindt voor een auto van dit kaliber. (gemiddeld gecombineerd verbruik opgegeven is 1 op 17,8)

Ik vind de klapsleutel wel een beetje gammel. Inmiddels ben ik ruim 3 jaar verder en de sleutel heeft het volgehouden, dat verbaast me eigenlijk wel een beetje.

Kosten heb ik geen idee van omdat het een lease auto is. Ten opzichte van mijn vorige auto doe ik wel erg lang met een set banden. Ondanks de 136 pk die iedere keer op de voorbanden komt ben ik nu pas aan mijn 3e set voorbanden bezig (elke 50.000 nieuwe voorbanden). Achter is 1 band vervangen omdat deze een spijkertje aan de zijkant had, de andere is nog niet vervangen.

142.000
Auto ingeleverd ivm einde contract

PROBLEMEN

Geen noemenswaardige problemen. Geen storingen gehad of rare dingen waar ik extra voor naar de garage ben geweest.

De cruisecontrol is wel behoorlijk irritant. Als je hem tussen 120 en 130 op de teller instelt wordt je zeeziek. Volgens de dealer kan ik dan beter in z’n 5 gaan rijden zodat de motor iets meer toeren draait. Dit werkt idd wel maar vind ik een vreemde oplossing aangezien de auto uitgerust is met een 6-bak.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.