Ford Focus C-MAX 2.0 TDCi Futura (2004)

autoreview

Ford Focus C-MAX
Ford Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAX - interieurFord Focus C-MAX - interieur

Signalement

UitvoeringFocus C-MAX 2.0 TDCi Futura
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf215.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne MPV

Voorheen veel Mazda 626 gereden, op een dag werd het een ford. Eerst 2 Mondeo's en zo ineens een C-max. Beetje een auto voor oude mensen. Dacht ik tenminste.
Oke is ook zo, je zit hoog op de weg (mpv) comfortabel. Sinds ik de 2.o Diesel rij wil ik niet anders meer. Kies geen 1.6 oid, neem de 2.0, je wilt niet anders. De omgeving ziet je nog als oude lullen bak, maar daar komen ze van terug, bij bv het stoplicht. De kracht bij het optrekken heeft een nadeel voor de banden, maar een voordeel op je mond, SMILE. Ok, je trekt ze niet allemaal eruit, maar het voelt goed, alleen niet wanneer je na 1 jaar de banden moet vervangen, 215 16 45 all weathers.
Onderhoud is belangrijk bij deze auto (misschien wel bij alle auto's) Ik heb nu de teller de 300 000 voorbij zien gaan en rijd nog als een trein. De luxe van verhoogde zit, 4x elec.ramen, voorraam verwarming en spiegels en de vele extra's is voor mij logisch, een eis. Zou nog Leer willen.
In deze kleine ton aan km gereden te hebben, natuurlijk onderhoud gehad. oa 3x banden set, distributieriem, remmen, turbo slang(lekte olie op de motor, stabilisatiestang, accu, dynamo, slangen zijn na gekeken voor de koeling en vast wel iets meer waar ik nu even niet op kom.
De temp van de motor is zeer stabiel, altijd hetzelfde. Vanaf dat ik hem rijd zit een rammel achter onderop de auto, of kan beter zeggen het klappert. Alles zit vast en we kunnen er niet achter komen. Het is dit jaar erger geworden. De Schokbrekers zijn nu aan de beurt samen met de verstuivers. Je merkt dat de auto iets inhoud, niet helemaal goed stationair draait. Net alsof de auto een beetje op 3 poten draait, met rijden merk je het als je op cruisecontrole rijd dat je niet 100% stuwende kracht hebt.
Hoe zeg je dat..
Al met al een fijne auto, voor het jaar heb ik andere achter lichten, deels led, zie je niet van die leeftijd.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens