Ford Focus C-MAX 2.0 TDCi Ghia (2004)

autoreview

Ford Focus C-MAX
Ford Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAX - interieurFord Focus C-MAX - interieur

Signalement

UitvoeringFocus C-MAX 2.0 TDCi Ghia
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Ford focus C-max 2.0 TDCI 136pk 340nm,

Rijeigenschappen.

Van Ford bekend is dat ze zeer communicatieve onderstellen bouwen, voor de focus 3/5 deurs was dit gegeven al langer bekend.
De Ford C-max zet dit zeker door, ondanks zijn hoge zit, en zijn royale grond speling is dit een goed te plaatsen auto.
De C-max laat zich prima in het dagelijks verkeer rijden, maar is wel zeer gedreven op zijn gaspendaal en heeft zeker bij nat weer veel last van tractie verlies.
Banden zijn ook bij de auto daar zeer bepalend in geweest, zowel Michelin als Good Year presteren erg goed op deze auto, in de bocht op het recht eind.
Om even terug te komen op de prestaties de auto sprint in een kleine 9.5 seconde naar de 100 km/h rijd zo’n beetje 210 km/h op top.
Vooral in 2de en de 4de versnelling geven een enorme kick, zo hard komt die daar mee van zijn plek, athans de nm’s komen los en je wordt stoel gedrukt.
Met zijn 50 liter tank is de actieradus wat laag en haalt ongeveer 700kmh, om 1 tank, gem:vebruik boordcomp: 6 liter op de honderd km/h.

Ik heb veel auto’s in deze klasse gereden, nieuwe zafira, Seat altea, renault scenic, maar de motor en de balans in het onderstel vind ik toch het fijnst in de Ford.

..Interieur..
De zit in de auto is goed, stoel kan lekker laag, stuur kan zowel ver naar je toe als genoeg omhoog, vooral in de GHIA uitvoering met de grote middenconsole met (koelkast) :-). is er voor de armen voldoende steun.
Ook voor de mede passagiers is er voldoende ruimte, vooral wanneer je van de 5 naar 4 constructie gaat is er voldoende plek voor alle.
Zicht rondom is matig te noemen, er is totaal geen neus te zien en door zijn kleine achterruit is het moeilijk diepte in te zien.

Conclusie,
Fijne auto, voor wie hoger wil zitten en toch prestaties wil hebben zeker aanrader om eens een keer aan deze auto te proeven bij je locale dealer.

180.000KM
Auto heeft plaats moeten maken voor een andere, veel plezier gehad met deze Cmax en zeker een aanrader voor die gene die juist wat hoger wil zitten de gemiddelde weggebruiker.

PROBLEMEN

tot 100.000 km/h nagenoeg probleemloos!

Daarna,

-Electronische handrem blijft hangen, met als gevolg vikkende schijfrem.
-Schokdempers vervangen al bij de 100.000
-Nieuwe Schijven en blokken al de 4de keer al.
-Na 100.000 ook een nieuwe koppeling, probleem bekend bij ford op deze serie auto’s.
-Motor managment storing, totaal geen koppel meer.

Meer kan ik erzo niet op noemen.
Al deze storingen zijn onder garantie Ford opgelost, behalve natuurlijk de schijven en dergelijke.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.