Ford Focus C-MAX 2.0 TDCi Futura (2004)

autoreview

Ford Focus C-MAX
Ford Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAX - interieurFord Focus C-MAX - interieur

Signalement

UitvoeringFocus C-MAX 2.0 TDCi Futura
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat bevalt is:
-de enorme trekkracht van de motor, geweldige caravan trekker ook.
-het lage brandstof verbruik, gemiddeld 5.7-6.0 l/100km, met caravan 10 l/100km.
-super wegligging, praktisch geen onderstuur, alleen rechtuitstabiliteit kan beter.
-voorruitverwarming is top en zeker iets dat iedere fabrikant met de veiligheid hoog in het vaandel, standaard zou moeten leveren.
-zitpositie bestuurder.

Wat niet bevalt:
-de bouwkwaliteit van de auto, wat is er nog niet kapot gegaan?
-de motortrillingen, ontstaan na vervanging EGR-klep
-onbetrouwbaarheid: stil gevallen langs autoweg in Frankrijk tijdens vakantie met caravan, niemand kan aangeven waar dat aangelegen heeft en of het nog eens kan gebeuren. Bij Ford dealer is alleen de computer gereset.
-de prijs voor twee ruitenwisser bladen is €60,=, belachelijk hoog! Door de constructie heb ik nog geen alternatief voor de fabriekswisserbladen kunnen vinden.
-de regensensor werkt niet goed, er is geen pijl op te trekken welke stand gekozen moet worden voor een juist interval. En als de wisser niet wordt uitgezet gaat hij bij de volgende start direkt weer wissen. Dit geeft een leuk resultaat als wissers vastgevroren zijn! Heb je direkt weer een rekening van €60,= !!
-de kachel heeft erg veel tijd nodig om warm te worden, minsten 10km bij lage buiten temperaturen.

PROBLEMEN

-roest van binnen uit op beide voorportieren aan de binnenzijde onderaan binnen twee jaar, gelukkig wel voor garantie behandeld.
-kraken van bestuurders stoel bij elke keer instappen, bij elke vlot gereden bocht en bij elke kuil of verkeersdrempel. De auto is hiervoor al ruim 5 keer teruggeweest. De dealer meld: ’we kunnen er niets mee’?
-Multi riemspanner is vervangen, maar ratelgeluiden zijn zo’n 5 maanden na reparatie weer gehoord. Moest voor de reparatie eerst een video opname met geluidopname maken om de garage van reparatie noodzaak te overtuigen.
-Zelfde soort verhaal voor linker voorportier raam, bij temp. onder 0 C vreselijk geluid, na drie garage bezoeken de vierde keer met video opname laten horen wat de klacht nu precies was. Hierna zijn alle onderdelen van de elektrische bediening vervangen en is de klacht opgelost.
-Kunststof strook op voorruit is al 5 keer losgekomen.
-Ruitenwissers stuiteren, klacht is niet te verhelpen door de garage(5x geprobeerd).
-Kaartenklep op dashbord klapperde, 2 garage bezoeken nodig gehad om te verhelpen.
-Cruise control regelde slecht, misselijk makend door voortdurend versnellen en dan weer inhouden.
-Schakelen van 1 naar 2 gaat nog steeds moeizaam en hakerig bij koude motor en eerste 15 km rijden.
-Rammels in dashbord achter tellers en radio, niet verholpen door garage.
-Rugleuning bestuurdersstoel zakt langzaam weg en moet iedere half uur rijden opgedraaid worden.
-Ford embleem op achterklep al 3 keer vervangen en nu de 4e weer aan het corroderen vanaf de achterkant.
-Motormanagement is al minstens 3 keer opnieuw geprogrammeerd.
-Krakende achterveringwanneer over drempels gereden wordt, niet oplosbaar voor de garage.
-Bodemplaat onder de motor tot 4 keer toe vastgezet door garage.
-Radiatorkap vervangen, hing half los.
-Motorisolatiekap gescheurd door garage, op mijn verzoek later vervangen.
-Signaalgever veiligheidsgordel bestuurder stuk
De auto is in de afgelopen 2 jaar al 30 dagen in de garage geweest, dit is gemiddeld 1x per 1800km, of 1x per 3 weken!!

Update 08-01-2007
Tijdens vakantie in Oostenrijk is de herrie van de multi riem spanner weer helemaal terug direkt bij de koude start en omgevingstemperatuur van 0 graden. In januari 2006 zou dit door Ford Wilton Leiden gerepareerd zijn???
Nieuw probleem: enorme blauwe rookwolk direkt na koude start, straat stond blauw. Ook liep de motor eerst heel onregelmatig, leek wel op 3 cilinders te draaien.

Tot op heden niet opgeloste problemen:
1. motor vibraties in bereik van 1800-2000 omw/min. bij bepaalde belasting
2. stuiterende ruitenwissers
3. krakende bestuurders stoel
4. enorme herrie van multi-riem spanner na koude start
5. blauwe rook na koude start
De auto was tot nu toe in ’onderhoud’ bij Wilton Leiden, gezien de geleverde prestaties zal dit in de toekomst elders zijn.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.