Ford Focus C-MAX 1.8 16V Ghia (2004)

autoreview

Ford Focus C-MAX
Ford Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAX - interieurFord Focus C-MAX - interieur

Signalement

UitvoeringFocus C-MAX 1.8 16V Ghia
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf53.000 km
KM-stand laatst80.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 80.000 km

Opvolger van de Focus I Wagon. Eerst erg moeten wennen aan de hoge zit, en dat je het idee hebt met een \"enorme\" auto te rijden (oogt en voelt van binnen erg ruim, en je verbaast je dan weer als je erbuiten staat hoe \"klein\" de auto in werkelijkheid is. De C-Max is erg comfortabel (je zit als een vorst, zowel voor- als achterin, wel is de \"rechtop\" houding wennen), bijna frans-zacht geveerd. Motor- en windgeluiden zijn minimaal, banden laten zich goed horen. Motor (1.8) is krachtig en hoogtoerig, toch valt het verbruik niet tegen (1:11,5 gemiddeld). Auto heeft opvallend goed weggedrag (open deur...)vooral in bochten of het van rijbaan wisselen. Rechtuitstabiliteit is wat minder, ook omdat de stuurbekrachtiging ontzettend sterk is (lijkt wel Amerikaans). De multi-instelbare achterbank is grappig, gebruik je in de praktijk vrijwel nooit. Als geheel voelt de C-Max kwalitatief erg hoogwaardig aan.
Ghia uitvoering voorzien van vele accessoires: cruise-control, climate control, regensensor, automatische verlichting, electrische parkeerrem, voorruitverwarming (ideaal!!),3 electrische aansluitpunten, klaptafeltjes achterin, overal lampjes, ingebouwde zonneschermpjes enz.
Minpunten zijn er uiteraard ook: overzichtelijkheid carrosserie (vooral voor) is slecht, kofferbak is wel groot qua volume, echter niet breed (kinderbuggy moet diagonaal liggen), gasveren achterklep zijn maar net sterk genoeg, verkeersdrempels moet je voorzichtig nemen, op slecht wegdek lijkt het alsof de schokdempers hun taak bijna niet meer aankunnen (dribbelen en springen), bij het met een achterwiel door een flinke kuil in het wegdek gaan springt de achterkant van de auto iets opzij. Is iets wat mij nog steeds verwonderd.

PROBLEMEN

  • 80.000 km

Al genoemde dribbelen (schokdempers laten controleren: in uitstekende conditie)..
Airco-pomp is lawaaiig (werkt wel goed). Mocht deze alsnog defect raken wordt het onder garantie hersteld (blijkt kwetsbaar onderdeel bij de C-Max). Je hoort het alleen buiten de auto.
Bekleding voorstoelen bolt iets op.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.