Ford Focus C-MAX 1.8 16V (2006)

autoreview

Ford Focus C-MAX
Ford Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAX - interieurFord Focus C-MAX - interieur

Signalement

UitvoeringFocus C-MAX 1.8 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst105.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Sport

  • 105.000 km

Uitgevonden dat deze auto ondanks zijn uiterlijk beschikt over een lekkere pit. Even opengetrokken en bewezen dat de fabrieksopgave van topsnelheid niet klopt. 220 op de teller 214 op GPS. Volgens het boekje 194 op top??? Oke lekker.

Verder een super gezinswagen. Trekt mooi door ook in lage toeren.

Verbuik is echter een minpunt maar ach dat is een risico van een wat grotere auto en een lekkere motor. 1:12 is te doen. Mijn rijstijl ijlt meer naar de 1:10. Uiteraard rijd ik wel normaal met 2 kids in de auto.

Nog geen grote problemen gehad tot de 130000. Een keer dynamo stuk. Vervangen door Ford onder garantie voorwaarden. En een keer lege accu. Spontaan. Geen radio of bluetooth aan ook de verlichting stond uit.

Nu op ongeveer 131000 Met de vrieskou van jl. draait de motor raar stationair. Het lijkt wel een springkussen die toerenteller. Pingelt heel de tijd tussen de 800 en 1200 RPM.

Ik weet niet of dit iets is van ''nieuwere auto's'' maar toen de accu leeg was hebben we geprobeerd deze reus aan te duwen. Met sucses. Echter deed het gaspedaal het toen nie en liep ie maar 500 RPM staionair. Oplossing: Stoppen, Starthulp van mijn 2e auto (caddy) en toen was ie weer als vanouds...

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.