Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi Ghia (2004)

autoreview

Ford Focus C-MAX
Ford Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAXFord Focus C-MAX - interieurFord Focus C-MAX - interieur

Signalement

UitvoeringFocus C-MAX 1.6 TDCi Ghia
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze diesel MPV beschikt ondanks zijn kleine cilinderinhoud over een beresterk koppel, met een flitsend snelle tussenacceleratie. Dit laatste komt volledig voor rekening van de geavanceerde CVT-automaat.
De geluidsisolatie rond de motor is top. Bij 120 km per uur is er nagenoeg geen motor- of afrolgeluid. Slechts het suisen van de wind herinnert je aan het feit dat je in beweging bent; een Toyota Prius maakt meer geluid, maar lijkt toch aanzienlijk gestroomlijnder.
Het sturen gaat prima, zij het dat in snel genomen bochten oneffenheden in het wegdek zorgen voor lichte beheersbare koersveranderingen. Niet echt storend, maar wel bij de les blijven! Indrukwekkend is dat de reactie van de versnellingsbak in combinatie of individueel met de reactie van de stuurbekrachtiging van "standaard" naar "sport" te wijzigen zijn via de boordcomputer.
De vering is van hoog niveau, evenals het onderstel. Hiervoor reed ik in een Mazda 3 en was al onder de indruk. Alleen de uitgaande demping van de Mazda is beter dan die van de C-Max; voor de rest prima in orde.

PROBLEMEN

De fles wijn die we bij de contactsleutels kregen was nog niet ontkurkt of de boordcomputer kwam met een "transmissiefout". Rebooten door de ANWB en de dealer mocht niet baten; hij staat dus nu stil. Van pure ellende ga ik me maar eens een goed stuk in de Ford-kraag drinken en morgen met een leen-Polootje naar het werk.

De hoedenplank klapperde al bij de testrit. Die moet los blijven zitten, anders kunnen de stoelen niet makkelijk diagonaal naar voren en naar achteren schuiven. Ik ga binnenkort experimeteren met klitteband; ik houd u op de hoogte.

Wordt vervolgd...

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.