Ford Fiesta 1.1i Finesse (1995)

autoreview

Ford Fiesta 1.1i Finesse (1995)

Signalement

UitvoeringFiesta 1.1i Finesse
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf61.840 km
KM-stand laatst73.467 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na aanschaf..

  • 62.512 km

*Waarom deze?*

Door omstandigheden ben ik niet meer in staat om de haverklap onder men dagelijkse auto te liggen sleutelen.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een betrouwbare 'daily driver'.

Na eerdere goede ervaringen met een Fiesta MK3 1.3 kwam ik op deze MK3,5.
Gekocht van de tweede eigenaresse met aantoonbare 61800km op de teller.
De auto rijd dan ook als een nieuwe.

*Wat zijn mijn ervaringen tot nu toe*

Wat me nu na een goede 700km opvalt aan de Fiesta, is er weinig gevoel zit in de stuurinrichting. Verder niks mis mee, maar had meer verwacht van een Ford vanwege de uitstekende stuurinrichting van mijn Escort MK3.

De standaard stoelen zitten goed en in combinatie met de, voor een auto in deze klasse, goede wegligging, is de auto comfortabel te noemen. Ook op de langere afstanden.

De motor is geen krachtpatser, wel genoeg om mee te komen in het verkeer. Daar houd het dam ook wel mee op.
Waar ik dan met deze matige prestaties wel op reken, is een gunstig verbruik.
Echter haal ik met een rustige rijstijl zo'n 1 op 14, waar ik met de 1.3 ronde de 1 op 16 reed.

De Finesse uitvoering is zo kaal als het maar kan. De enige luxe is een airbag voor de bestuurder.
Binnenkort maar eens naar de sloop om wat extra's op te doen. Een klokje in het dashboard en een middenconsole vind ik wel een must.

--------

Begin januari zal ik mijn garage eens een bezoek brengen voor de APK en gelijk even kijken of er wat af te stellen valt i.v.m. het verbruik.

Ik zal mijn best doen de review up-to-date te houden!

*Problemen die nog opgelost moeten worden:*

- Temperatuur meter (doet zo goed als) niets
- Bestuurdersdeur- en achterkleprubbers vervangen sluiten niet goed meer af

Een jaar later

  • 73.467 km

Na meer dan een jaar met tevredenheid rond te hebben gereden in de Fiesta, een verslag.

12000km verder heb ik weinig onderhoud gehad aan de auto.

* APK januari 2012:
De eerste APK bij mij, vorig jaar januari waren er alleen 4 andere banden nodig.
Er zaten 3 (ietwat) verschillende maten en onder en waren allen niet nieuw meer.
Met het vervangen van de banden is het gevoel in het stuur ook sterk verbeterd.

APK januari 2013:
Helemaal niks geen afkeur- en of adviespunten!

* Onderhoud e.d. over de afgelopen 12000km:

Om achter het hoge verbruik te komen, de auto uitgelezen.
Aan de hand daarvan de map-sensor en lambda-sonde vervangen.
Samen met het stellen van de kleppen haal ik nu krap 1 op 15.

Om de luxe binnenin te verhogen, heb ik een middenconsole geplaatst en hier een binnen- en buitentemperatuurmeter/klok ingebouwd.
Het gesuis bij de deur en achterklep, tussen de rubbers door, is opgelost door afstelling van beide deuren.

Enige wat defect is geraakt in 2012, is deurmechanisme aan de bestuurderskant.
Voor een tientje een 'nieuwe' gehaald op de sloop.

Een paar weken na de APK keuring dit jaar wou de auto niet harder dan 80 in de 5 en begon het
minder lekker te ruiken in de auto, na te zijn uitgestapt voelde het wel heel warm bij het linker voorwiel
Oftewel: remklauw vast.
Hierna de remklauw gereviseerd en nieuwe schijven en blokken geplaatst aan beide kanten.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Fiesta

DirectLease
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Connected (5D/6H)
€ 345
 
Arval
Ford Fiesta 1.1 75pk Connected (5D/5H)
€ 368
 
Leaseplan
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium (5D/6H)
€ 394
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens