Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2015) #2

autoreview

Ford Fiesta
Ford FiestaFord FiestaFord FiestaFord Fiesta 2013Ford Fiesta 2013Ford FiestaFord FiestaFord FiestaFord Fiesta 2013Ford FiestaFord FiestaFord FiestaFord Fiesta

Signalement

UitvoeringFiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf31.081 km
KM-stand laatst146.000 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Probleemloos fijn autorijden.

  • 103.125 km

Dit is mijn tweede Fiësta. De vorige was een 1,25 met 82 paarden onder de kap. Wegens total loss moest er weer een Fiësta komen. Dit maal een 1,0 met 100 paarden.
Auto gekocht in 2016 met 31.000 Km. In de afgelopen vijf jaar geen enkel probleem gehad. Enkel het reguliere jaarlijkse onderhoud, een set nieuwe banden en een setje nieuwe remblokken. Onderhoud voer ik zelf uit. Het is uiterst belangrijk bij dit type motor de voorgeschreven olie te gebruiken. Bij verkeerde olie lost de distributieriem, die door de olie loopt, op. Delen van die riem verstoppen dan de olietoevoer en de klepbediening staat niet meer op tijd. Dit heeft zeer ernstige motorschade tot gevolg.
Een klein mankementje is het niet meer werken van het start/stop systeem. Dit komt omdat de accucapaciteit onder een bepaalde minimale waarde komt. Het niet meer werken van dit systeem kan verder geen kwaad.
al die milieuvoorzieningen die aan een motor worden gehangen, zoal bijvoorbeeld ook de beruchte EGR klep, zijn slecht voor de levensduur van de motor terwijl het netto rendement voor het milieu op zijn minst twijfelachtig mag worden genoemd.
In sommige reviews lees ik vaak dat er te veel knoppen op het dashboard zouden zitten. Zelf heb ik hier geen moeite mee; ik druk liever meteen op de juiste knop dan dat ik er in een menu naar moet zoeken.
Jammer is alleen dat het kaartmateriaal van Ford voor de navigatie al is verouderd op het moment van aanschaf.
Weggedrag en prestaties zijn prima in orde, zoal het een Ford betaamt.
Mijn volgende auto zal zeker weer een Fiësta worden.

Ander baasje

  • 146.000 km

Na acht jaar trouwe dienst mag mijn Fiesta naar een nieuw baasje.
Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten in die jaren en is altijd een prettige reisgenoot geweest. Met de jaarlijkse onderhoudsbeurt en regelmatig een wasbeurt was hij tevreden. Naast het reguliere onderhoud, dat ik zelf verzorgde, bleven de kosten beperkt tot een nieuw setje banden, een accu en een enkele keer een setje ruitenwissers. De volgende eigenaar zal er nog vele jaren plezier aan kunnen beleven
Hij maakt plaats voor een Seat Arona. Die heeft een hogere instap en een automaat, zaken die ik wegens gevorderde leeftijd voor wenselijk acht.
De Arona heeft grote schoenen te vullen. Over mijn bevindingen daarmee zal ik over enige tijd een review schrijven.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.