Ford Cougar 2.5i 24V (1999)

autoreview

Ford Cougar

Signalement

UitvoeringCougar 2.5i 24V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf97.000 km
KM-stand laatst101.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindelijk respect!

  • 101.000 km

Nu heb ik een drietal kleine auto's gehad. Namelijk de Renault twingo ('99 1.2 8V), Fiat Punto Sporting ('01 1.2 16V) en de Opel Corsa ('02 1.2 16V). Allemaal kleine auto's waarbij ik meestal degene was die ruimte moest maken voor het verkeer achter mij op de linkerbaan van de snelweg.
Maar niet meer!! Deze auto (zilver metallic overigens!) heeft een dusdanige agressieve uitstraling (vooral de voorkant) dat iedereen heel snel aan de kant gaat. Een enkele probeert te vluchten voor je bijtgrage neus maar komt er al snel achter dat vluchten zinloos is en de enige optie naar rechts gaan is.
Ik heb de auto na lang zoeken gevonden met een zeer lage kilometerstand vergeleken met de rest op internet. Nog geen ton op de teller, keurig in de lak en zeer goed onderhouden. Alles was nog origineel behalve de nokia carkit.
Ik rij gemiddeld 8,5 liter op de 100 kilometer. Ik heb al eens 1 op 13,8 gereden dus hij kan heel zuinig, als je maar wilt!
Maar als je het gas gretig gebruikt haal je ongeveer 1 op 10 over een afstand van 80 kilometer. Wat ik dus wekelijks rij.
Het is een comfortabele, zeer stabiele, redelijk sportieve, vlotte wagen die goed kan meekomen met bijvoorbeeld een BMW 320i. Ik vind het alleen opmerkelijk dat ze er zo weinig pk's uithalen, uit dit ford (en van origine door mazda ontworpen) blok van 2,5 liter. Daarom gaat de mijne nog eens naar een tuningbedrijf. Verder heb ik de speakers vervangen en de velgen origineel gelaten. De velgen waren nog zeer knap en origineel verkoopt de wagen toch weer beter. Misschien ooit 17 of 18 inch ford-velgen.
Volgende week krijg ik een speciaal voor de cougar ontwikkelde open-air filterkit wat ietswat meer pk's geeft en een leuke uitstraling onder de motorkap.
Ik heb de auto nu 4 maanden en alleen een wiellager moeten vervangen a 215 euro.
Het interieur is totaal niet afgesleten en geen kale plekken in het leer van het stuur of de pook.
De auto is in verhouding tot zulke exclusieve auto's zeer betaalbaar in onderhoud omdat het technische gedeelte uit de ford mondeo van die tijd komt. Ideaal!
De V6 klinkt niet echt als een V6 zou moeten wat vooral door de uitlaat komt. Deze staat dus ook op de planning van vervanging (niet door zo'n nep-ding)
Echter als het blok goed heet is.. komt er vanuit de lage toeren een heerlijke brul wat zeker genoeg aandacht trekt op de plaza's!

+
- leuk die V6
- makkelijk en betaalbaar in onderhoud
- comfortabel en sportief als het moet
- veel bagageruimte!
- je valt op!! Zeldzame auto!
- verbruik valt reuze mee voor 1400 kilo en een V6!!!
-
- wegenbelasting
- had meer pk's mogen hebben
- veel plastic in het interieur
- lelijke uitlaat

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.