Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Ford
  • C-MAX

Ford C-MAX 1.6 TDCI 115pk Titanium (2013)

autoreview

4
Ford C-MAX 1.6 TDCI 115pk Titanium (2013)
Richford
  • Richford8
  • Gebruikersreview
22 augustus 2016 om 11:09
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringC-MAX 1.6 TDCI 115pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf112.000 km
KM-stand laatst164.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste ervaringen

  • 113.000 km
  • 22 augustus 2016

Zo weer een c-max. Voelt erg vertrouwd aan en is natuurlijk bijna nieuw voor ons. Model en kleur vind ik veel mooier als de vorige. Maar het was nog niet zo makkelijk om een geschikte c-max te kopen. Je wilt toch altijd zo veel mogelijk voor je geld, dus lage km stand en zo jong mogelijk. Ex lease in nederland heeft niet veel aanbod of hogere km stand. Deze auto komt uit België en is ook ex lease. Bij een handelaar gezien en proefgereden. Beviel erg goed maar contact opgenomen met garage waar wij vaste klant zijn. Die heeft alles voor ons geregeld en 6 maanden bovag garantie gegeven. Was wel een beetje duurder maar geeft toch meer zekerheid. Hun hebben voor levering de auto nagekeken en meteen achter remblokken vervangen. Ook zijn er nieuwe banden gemonteerd aangezien er nog winterbanden onder lagen. En ook een trekhaak gemonteerd die afneembaar is. Scheelt weer in het stoten van de scheenbeen. Had van te voren vergelijkbare auto's gezocht, maar waar kun je de c-max mee vergelijken? Renault scinic vind ik niet mooi, vw touran is een stuk groter en duurder in belasting en meer busje als de c-max.

Aantal opties die in nederland op titanium standaard zijn is niet altijd op Belgiese auto's standaard. Deze auto heeft geen voorruit verwarming, geen start stop systeem en geen gordijnen in de achterdeuren. Maar ik vind de uitrusting nog steeds lux, zoals climat control, navigatie, parkeer sensoren achter, startknop en nog diverse luxe. Ook vind ik het handig dat er weer lampen onder de buitenspiegels gemonteerd zijn. Scheelt weer vuile schoenen als je in de berm moet parkeren.(hondenpoep) De zijkant word dan goed verlicht. In het interieur zitten rode verlichting strips wat leuk er uitziet. Verder heel veel lampjes en knopjes.

Het rijden.
Soepel, dat is het rijden in een woord. Soepel schakelen met korte slagen. Komt goed vooruit met de 1600 diesel alleen niet zo snel als de vorige maar dat is logies. Stuurt weer goed zoals we gewend zijn. Wel even moeten kijken hoe de cruiscontrol werkt maar dat wend vlug. Die zit aan de andere kant van het stuur als bij de vorige. Radio en navigatie is wel even zoeken hoe alles werkt. De entertaiment en dergelijk werkt nog in het frans. Krijgen nog een update naar nederlands dat is wel handig.
Word vervolgd.

Meer ervaring

  • 117.800 km
  • 25 oktober 2016

Ik had wel vlug een review geschreven, dus nu een aanvulling met meer ervaring. De auto rijd erg goed en hebben geen negatieve punten kunnen vinden. Wel zijn er dingen opgevallen. Als het koud is dan gebeurt er enkele seconden niks nadat ik op de startknop gedrukt heb. Maar dat is natuurlijk om voor te gloeien al had ik niet verwacht dat dat zo lang duurt. Onze garage heeft de informatie van de telefoon en muziekbediening {gratis} naar nederlands ingesteld door de software aan te passen. Handiger als in het frans.
Min puntjes
Het volume verschil tussen 4 en 5 is vrij groot. 4 is te zacht en 5 een tikkeltje te hard.
Veel schakelen want bij 80 a 90 mag hij volgens de boordcomputer in zijn 6, dan rijd de auto ook zuiniger.
Niet zo snel als de vorige 2 liter maar dat was te verwachte en ik vind het wel goed.
Verder heel tevreden tot nog toe.

autoschade

  • 144.000 km
  • 3 november 2017

De auto staat bij een schadehersteller omdat ik achterop een andere auto gereden ben. Nooit slim maar mijn excuus is dat de auto voor mij plotseling stil stond voor een wegwerkersvoertuig die borden op haalt op een plek net na een rotonde waar ik het niet verwachte. Schade aan de gril en motorkap.Het afgelopen jaar geen enkel probleem en mankement gehad aan onze c-max. Alleen grote beurt en apk keuring gehad. Eigenlijk ook niks negatiefs over de auto. Ik weet de auto ook extra te waarderen nu we tijdelijk een Skoda Fabia rijden van de schadehersteller. Die auto is een stuk eenvoudiger ingericht Ik hoop dat de c-max vlug klaar is want dit rijd niet zo fijn.
Verder over de c-max; Goede keus een afneembare trekhaak scheelt blauwe benen.Het verbruik is ongeveer 1 op 18 wat ik wel netjes vind.

Probleemloos

  • 164.000 km
  • 25 augustus 2018

Kleine beurt en apk keuring weer achter de rug en geen gebreken gevonden buiten een normale kleine beurt. Alleen moesten de remblokken voor vervangen worden. Maar dat vind ik ook normaal onderhoud. Verder bevalt de Ford ons prima. Start altijd en koelt goed in deze afgelopen zomermaanden die erg warm zijn verlopen.
Minpuntjes;
Ford embleem word lelijk door weersinvloeden. Dat hebben andere merken zoals VW beter voor elkaar.
Hoede plank is scherp dus uitkijken bij het verwijderen anders kun je een snijwondje oplopen.

Verder blijft het een fijne reisauto met weinig onkosten en nog steeds geen nieuwe banden hoeven te kopen. Volgens mijn berekeningen rijden we nog steeds 1 op 18km. Dat vind ik redelijk.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Ford C-MAX? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Ford C-MAX
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Ford C-MAX Titanium EcoBoost 150pk | 1.500kg trekgewicht

    Ford C-MAX Titanium EcoBoost 150pk | 1.500kg trekgewicht

    • 2013
    • 106.633 km

    € 10.450

    Ford C-MAX 1.6-16V Ghia | Climate/Electrische ramen

    Ford C-MAX 1.6-16V Ghia | Climate/Electrische ramen

    • 2010
    • 105.321 km

    € 6.750

    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus

    Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus

    • 2015
    • 64.382 km

    € 15.999

Meer Ford C-MAX occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford C-MAX specificaties
  • Ford C-MAX occasions
  • Ford C-MAX video's
Advies en informatie
  • Ford C-MAX tests
  • Ford C-MAX gebruikersreviews
  • Ford C-MAX index
PREMIUM
Ford C-Max - Opel Zafira - Occasiondubbeltest

Ford C-Max - Opel Zafira - Occasiondubbeltest

Vanaf de bestuurderspositie voelen de C-Max of Zafira veel groter aan dan ze in werkelijkheid...

Lees meer
 

Ford C-MAX reviews

  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX (2015)

    Ford C-MAX (2015)

    1
    • 12 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    1
    • 28 september 2020
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium (2013)

    Ford C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium...

    4
    • 16 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium (2014)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium...

    7
    • 1 november 2018
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.6 TDCI 115pk Titanium (2013)

    Ford C-MAX 1.6 TDCI 115pk Titanium (2013)

    4
    • 22 augustus 2016
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    9
    • 25 maart 2015
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition Plus (2014)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition Plus...

    18
    • 23 augustus 2014
meer reviews
Dubbeltest - Ford C-Max vs. Citroen C4 Picasso

Dubbeltest - Ford C-Max vs. Citroen C4 Picasso

62

MPV's busjes? Citroën laat met de nieuwe C4 Picasso zien dat het ook leuk kan zijn....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal 10.000 euro

    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal...

    63
    • 7 november 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX (2015)

    Ford C-MAX (2015)

    1
    • 12 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.6 16V Titanium (2009)

    Ford C-MAX 1.6 16V Titanium (2009)

    2
    • 21 september 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    2
    • 6 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.8 16V Titanium (2008)

    Ford C-MAX 1.8 16V Titanium (2008)

    2
    • 21 november 2020
  • PREMIUM
    Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 - Ford Grand C-MAX - Nissan Qashqai+

    Op zoek naar 3 zevenzitters: Mazda 5 -...

    • 7 oktober 2020
  • Gebruikersreview
    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Edition (2014)

    1
    • 28 september 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    Zo ziet Fords elektrische toekomst eruit - Vooruitblik

    Zo ziet Fords elektrische toekomst eruit...

    57
    • 15 mei 2022
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    115
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Shelby Mustang GT500-H is 900 pk sterke huurauto

    Shelby Mustang GT500-H is 900 pk sterke...

    13
    • 13 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 2.0 EcoBoost ST-3 (2015)

    Ford Focus Wagon 2.0 EcoBoost ST-3 (2015)

    2
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Ford E-Transit Custom: tot 380 kilometer elektrisch

    Ford E-Transit Custom: tot 380 kilometer...

    • 9 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Fiesta 1.6 EcoBoost ST2 (2016)

    Ford Fiesta 1.6 EcoBoost ST2 (2016)

    2
    • 9 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden