Ford C-MAX 1.6 TDCi 109pk Limited (2010)

autoreview

Ford C-Max
Ford C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-Max

Signalement

UitvoeringC-MAX 1.6 TDCi 109pk Limited
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf130.500 km
KM-stand laatst166.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ford C-MAX 1.6 TDCi 109pk Limited

  • 166.000 km

Sinds januari 2015 rijden wij met deze auto als vervanger voor een C-MAX 2.0 TDCi Ghia. Deze laatste was van bouwjaar 2004 en hadden wij sinds eind 2007 in bezit. Daar hebben wij 225000km bijna probleemloos mee gereden.

Tuurlijk merk je wel dat de 1.6 een stuk minder krachtig is als de 2.0 maar daar waren wij gewoon mee verwend. Daar krijg je wel een veel netter verbruikscijfer voor terug, de 1.6 scoort gemiddeld 5,5l/100km terwijl de 2.0 gemiddelde waarden liet zien van 6,5 l/100km. Olieverbruik is nihil.

Auto stuurt prima, overzichtelijkheid kan beter maar gelukkig is de auto uitgerust met parkeersensoren rondom. Dat is gewoon een must. Ook prettig is de ingebouwde navigatie, ook is deze nog nooit vernieuwd wij komen nog steeds overal -)) Een navigatiesysteem op de voorruit vermindert alleen maar het zicht.

Naast regulier onderhoud hebben wij toch een aantal reparaties moeten laten doen. Eerst is de koppelingsplaat, deze maakte een schurend geluid. Kwam aan het licht vlak nadat wij de auto hadden gekocht. Deze reparatie is onder garantie gedaan. Nadien geen klachten. Eigenlijk moet een koppelingsplaat het langer uithouden dan 140000km.

Maar met 165000km begon de versnellingsbak problemen te geven, deze sprong uit de 5e versnelling, soms krakend versnellingen wisselen en bijgeluiden. Conclusie garage, nieuwe bak of een ruilbak. Gekozen voor een ruilbak maar wel €1300,- lichter. Ik vind dat een bak het langer vol moet houden als nu. Vertrouwen in het merk is weg en of er ooit weer een Ford komt hangt van eventuele compensatie van de dealer/fabrikant af. Tot op heden(2 weken na reparatie geen nieuws) Ik zal u op de hoogte houden. De vorige CMAX bereikte probleemloos een kilometerstand van 345000 dus ze kunnen het wel -)) Nu schakelt de bak weer prima; licht, precies en zonder bijgeluiden.

Ruimte binnenin is prima, wel mag de kofferbak wat groter, nu is deze door extra zijbakken smaller gemaakt, had ook anders gekund.

Ruimte op de achterbank is prima, ons drietal kan er prima zitten, ook toen ze in de kinderzitjes moesten ging dat uitstekend. Auto is breed genoeg voor 3 volwaardige kinderzitjes. Het is gewoon een volwaardige gezinsauto.

Conclusie, wij zijn er tevreden over maar een uitstekende beoordeling welke onder vorige had verdient de huidige niet. Daar laat de auto en daarachter de importeur/dealer steken vallen.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.