Ford C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium (2013)

autoreview

Ford C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium (2013)

Signalement

UitvoeringC-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf29 km
KM-stand laatst32.169 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring

  • 1.700 km

De auto rijdt erg comfortabel maar tot nog toe is hij minder zuinig dan staat aangegeven. Het verbruik ligt momenteel op 7.0 liter per 100 km. Wellicht zal dat de komende tijd nog beter worden.

De auto trekt snel op zodat je prima in kunt halen. We zijn wel heel benieuwd hoe de auto rijdt met een caravan.

Het automatisch inparkeren gaat wat minder makkelijk dan we dachten. De parkeersensoren zien de stoeprand niet en bij het automatisch inparkeren rijdt de auto gewoon achteruit de stoeprand op. Dat is niet helemaal de bedoeling! Het ziet er nogal knullig uit en je kunt dan ook maar beter zelf inparkeren. Volgens de garage valt er hier verder niets aan af te stellen.

In vergelijking met onze vorige auto, een Nissan Qashqai, is de bagageruimte iets kleiner, voornamelijk omdat de Ford C-Max smaller is dan de Nissan Qashqai. Wanneer de rugleuningen van de achterbankstoelen worden neergeklapt liggen deze hoger dan de bagageruimte zelf zodat geen vlakke laadvloer ontstaat. Wel kun je de stoelen met zitting en al naar voor klappen en middels een band aan de hoofdsteunen van de voorste stoelen vastmaken. Je heb dan nog wat meer ruimte maar erg ideaal is het niet. Ten slotte kun je de achterste stoelen ook nog helemaal verwijderen. Dan heb je de meeste bagageruimte.

De stoelen zitten erg comfortabel en zijn in alle standen aan te passen aan je eigen behoefte.

Benzineverbruik valt erg tegen

  • 2.564 km

De eerste 2500 km zitten er op. Jammer genoeg valt het benzineverbruik mij gruwelijk tegen. Natuurlijk weet iedereen dat de opgave van de fabriek veel te laag is maar een 22% hoger verbruik is toch wel heel veel. En één van de redenen om deze auto aan te schaffen was het lagere benzineverbuik dan de Nissan Qashqai 2.0 benzinemotor. Maar in de praktijk blijkt deze 1.6 ecoboost motor net zoveel benzine te verbruiken als de Qashqai 2.0 liter motor.
Hoewel het display van de auto aangaf dat het benzineverbruik 7.1 was, bleek dit na een simpel rekensommetje totaal niet te kloppen. In werkelijkheid was het verbruik 7.6! En dat terwijl we alleen maar op de snelweg hebben gereden met een gangetje van 105 km/uur.
Hopelijk wordt dit benzineverbruik in de toekomst lager.

Scherm middencosole niet leesbaar

  • 32.169 km

Een van de minpunten van deze C-Max is dat je met een polaroidbril op het scherm op middenconsole niet kunt lezen. Aangezien de meeste mensen met enigszins zonnig weer een zonnebril gebruiken vind ik dit toch wel een echte blunder van Ford. Hopelijk houden ze hier in de toekomst wel rekening mee!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.