Ford C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium (2013)
autoreview

Signalement
Uitvoering | C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 29 km |
KM-stand laatst | 32.169 km |
Eerste ervaring
- 1.700 km
De auto rijdt erg comfortabel maar tot nog toe is hij minder zuinig dan staat aangegeven. Het verbruik ligt momenteel op 7.0 liter per 100 km. Wellicht zal dat de komende tijd nog beter worden.
De auto trekt snel op zodat je prima in kunt halen. We zijn wel heel benieuwd hoe de auto rijdt met een caravan.
Het automatisch inparkeren gaat wat minder makkelijk dan we dachten. De parkeersensoren zien de stoeprand niet en bij het automatisch inparkeren rijdt de auto gewoon achteruit de stoeprand op. Dat is niet helemaal de bedoeling! Het ziet er nogal knullig uit en je kunt dan ook maar beter zelf inparkeren. Volgens de garage valt er hier verder niets aan af te stellen.
In vergelijking met onze vorige auto, een Nissan Qashqai, is de bagageruimte iets kleiner, voornamelijk omdat de Ford C-Max smaller is dan de Nissan Qashqai. Wanneer de rugleuningen van de achterbankstoelen worden neergeklapt liggen deze hoger dan de bagageruimte zelf zodat geen vlakke laadvloer ontstaat. Wel kun je de stoelen met zitting en al naar voor klappen en middels een band aan de hoofdsteunen van de voorste stoelen vastmaken. Je heb dan nog wat meer ruimte maar erg ideaal is het niet. Ten slotte kun je de achterste stoelen ook nog helemaal verwijderen. Dan heb je de meeste bagageruimte.
De stoelen zitten erg comfortabel en zijn in alle standen aan te passen aan je eigen behoefte.
Benzineverbruik valt erg tegen
- 2.564 km
De eerste 2500 km zitten er op. Jammer genoeg valt het benzineverbruik mij gruwelijk tegen. Natuurlijk weet iedereen dat de opgave van de fabriek veel te laag is maar een 22% hoger verbruik is toch wel heel veel. En één van de redenen om deze auto aan te schaffen was het lagere benzineverbuik dan de Nissan Qashqai 2.0 benzinemotor. Maar in de praktijk blijkt deze 1.6 ecoboost motor net zoveel benzine te verbruiken als de Qashqai 2.0 liter motor.
Hoewel het display van de auto aangaf dat het benzineverbruik 7.1 was, bleek dit na een simpel rekensommetje totaal niet te kloppen. In werkelijkheid was het verbruik 7.6! En dat terwijl we alleen maar op de snelweg hebben gereden met een gangetje van 105 km/uur.
Hopelijk wordt dit benzineverbruik in de toekomst lager.
Scherm middencosole niet leesbaar
- 32.169 km
Een van de minpunten van deze C-Max is dat je met een polaroidbril op het scherm op middenconsole niet kunt lezen. Aangezien de meeste mensen met enigszins zonnig weer een zonnebril gebruiken vind ik dit toch wel een echte blunder van Ford. Hopelijk houden ze hier in de toekomst wel rekening mee!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Ford C-MAX 2.0 Plug-in Hybrid Titanium Plus | AUT | RIJKLAAR
- 2015
- 156.226 km

Ford C-MAX BWJ 2013 | 1.0 126PK Titanium | TREKHAAK | CLIMA | NAVI | CRUISE | PDC | LICHTMETAAL |
- 2013
- 172.101 km

Ford C-MAX 1.6 EcoBoost Titanium / Camera / Navi / BLIS / ParkeerHulp / = DEALER ONDERHOUDEN !!
- 2012
- 144.914 km