Ford C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium (2014)

autoreview

Ford C-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium (2014)

Signalement

UitvoeringC-MAX 1.6 EcoBoost 150pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf108.500 km
KM-stand laatst109.500 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geslaagd!

  • 108.500 km

Na ruim 4 jaar via PL een Ford Kuga te hebben gereden, moesten we op zoek naar een vervanger. Private Lease beviel ons opzich goed; je hebt weinig tot geen zorgen en je weet waar je maandelijks aan toe bent.
Doordat ik het contract destijds via mijn werkgever kon afsluiten, stond er een mooi scherp tarief tegenover. Het nadeel was dan weer, dat de tarieven sindsdien geëxplodeerd zijn. Wilden we nu weer een vergelijkbare auto, met 5000 minder kilometers (15K ipv 20), zouden we € 200 méér kwijt zijn.
Voor hetzelfde tarief als nu, zouden we een klasse kleiner moeten gaan rijden met een basis-basis uitvoering. Die klasse kleiner is prima te accepteren, maar de basis-basis uitvoering echt niet.
Als het even kan, als auto-liefhebber zijnde, wil ik toch een leuke, lekkere dikke uitvoering. Geen uitvoering zonder MF stuurwiel, wieldoppen en raamslingers achter (echt waar....).
Maar ja, wat dan. Goede raad is duur. Er was ook budget om een auto aan te schaffen, dus toen eens gaan zoeken naar wat we wilden en konden.
Vrouwlief wil graag een hogere instap. Ikzelf wil daar liever niet aan/ben er niet zo van, geef mij maar een mooie station.
Uiteindelijk een mooi compromis gevonden: Een Ford C-Max, met 1.6 Ecoboost motor en 150 PK.
Donkerblauw. Net iets over de ton gelopen, en gewoon lekker uitgerust. Groot panoramadak, getint glas achter, zonneweringsgordijnen achter, trekhaak, cruise control.
Gewoon meer dan dikke prima. De Kuga was nog iets luxer; had groter multimedia scherm en elektrische achterklep.
Maar eerlijk, ik mis ze tot op heden allebei nog niet.

De proefrit maakte mij al enthousiast. Met de Kuga heb ik qua rijden nooit een klik gehad. Het was simpelweg niet mijn auto.
Mijn geduld werd echter op de proef gesteld. Los van dat er technisch best nog wel e.e.a. gedaan moest worden voor aflevering, liep ook het leasecontract van de Kuga per 22/04 af.
De C-Max hebben we medio maart uiteindelijk afgeleverd gekregen, dus die heeft nog 1,5 geduldig in onze garage mogen wachten...

Zoals ik al zei, moest er technisch best wat gedaan worden.
De banden waren mij te oud, en het waren zomerbanden. Ik zag ze graag vervangen worden door all-seasons. Daarnaast moest'ie regulier onderhoud hebben, en ook de distributieriem moest gedaan worden.
En dan € 695 extra betalen incl. 12 maanden BOVAG garantie.. Ik teken er voor!

Valse start..........

  • 109.500 km

Toen de auto 1,5 mnd stil stond in onze garage, heb ik lekker de tijd genomen om de auto er bij te zetten naar mijn zin.
Uitgebreid gewassen, gepoetst etc. Natuurlijk had de dealer al zijn best gedaan, maar geen glascoating er op. En dat was wel wat ik wilde. Dus zelf aan de slag gegaan.
Wel ontdekte ik dat er toen een bandenspanningslampje ging branden. Shit happens. Hij staat ff stil, dat kan natuurlijk gebeuren dat er wat spanningsverlies optreed. Wat lucht er bij in en weer gaan.

Toen we een week onderweg waren, ineens allerlei foutmelding: 'Active City Start Stop niet beschikbaar, Hellingstart niet beschikbaar, Stop/Start functie niet beschikbaar, geen ABS, geen ESP... Wtf?
Terug naar de garage. Conclusie was al snel dat het een ABS sensor moest zijn. Deze besteld en in de tijd dat die onderweg was naar Nederland, ging het bandenspanningslampje wéér branden. Er moest dus wel echt een lek zijn, hoe klein ook.

Uiteindelijk 21/05 een uurtje bij de garage gezeten waarbij de ABS sensor vervangen is, en een ventiel lek bleek.
In de ventielen zitten sensoren en dat zijn dus dure jongens. Ze hebben voor aflevering alle vier de banden vervangen, maar de ventielen waren (leken) nog goed en zijn dus overgezet. Dit ene ventiel is dus alsnog vervangen.

Nu een week verder en vooralsnog steeds storingsvrij. 👍🏻

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.