Fiat Seicento 1.1 S (2001)

autoreview

Fiat Seicento 1.1 S (2001)

Signalement

UitvoeringSeicento 1.1 S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb in Januari mijn BMW ingeruild voor een Seicento. Klinkt niet logisch, maar de BMW begon kuren te vertonen en was veel te duur.

De Seicento bevalt me steeds beter, het is een echt scheurijzertje. Bij nat weer moet je wel oppassen in de bocht dat je niet te snel gaat. Ook op de snelweg is het prima te doen. Heb al een keer 155 km/h gehaald, maar dat vind ik toch wel een beetje gevaarlijk in deze auto... Horen en zien vergaat je. Trouwens, ook bij 120 km/h is het een lawaai!
De zitpositie is voor mij niet goed in te stellen. Deze auto is meer gebouwd voor wat kortere mensen.

Maar ondanks de kleine ongemakken in het gebruik bevalt het me prima, aangezien deeauto weinig kost in de belasting (€12,- per maand!) en zeer zuinig is.

PROBLEMEN

Tot voor kort niets aan de hand.

2 weken geleden liep de motor opeens raar, en de auto trok een stuk minder dan normaal.
Vandaag naar de garage, en het blijkt dat 1 cilinder geen ontsteking heeft. De bougies + kabels zijn vervangen, en de motor liep weer als een zonnetje.

Update 08/07/2008:

Vandaag reed ik op de snelweg, toen tot mijn schrik het rode lampje van de koelvloeistof ging branden. Ik heb de auto op een parkeerplaats gezet, en heb daar in het instructieboekje opgezocht wat ik moest doen. Het lampje was inmiddels uitgegaan. Na een tijdje ben ik verder gaan rijden, en na een minuutje of 5 was het weer raak: het lampje ging weer branden. Ik nam onmiddelijk gas terug, en hij ging weer uit. Met het oog op het risico van een kokende motor, ben ik de snelweg afgegaan en heb ik de ANWB gebeld. Die was er in een half uur. Wat bleek: het hele koelvloeistofreservoir was leeg! De monteur van de ANWB had vaker met dit (Seicento)-bijltje gehakt, en goot het reservoir weer vol, en adviseerde mij naar de garage te gaan en de koppakking na te laten kijken. Waarschijnlijk heeft het probleem met de bougies hier ook mee te maken!

Ik houd jullie op de hoogte!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.