Fiat Panda TwinAir Turbo 85 Lounge (2012) #9

autoreview

Fiat Panda
Fiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat Panda

Signalement

UitvoeringPanda TwinAir Turbo 85 Lounge
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf37.000 km
KM-stand laatst80.000 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eertse ervaring

  • 37.000 km

Na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt en de, voor het gevoel, grote overstap gemaakt van Tucson naar de Fiat panda. Ok het is een qua grote een behoorlijk verschil maar ik heb geen spijt. De wegenbelasting is een derde en het verbruik scheelt meer dan de helft. Dat zijn toch cijfers die zeker meetellen. Dan het rijden. Tja een 2 liter 4 cilinder motor of een 900 cc twee cilinder dat is een groot verschil. Al snel was dat geen probleem meer, na een proefrit van ongeveer 10 minuten was ik al snel om. Wat een power voor dat kleine motortje. Ook de rijeigenschappen vallen erg mee. Het zit niet zoals de oudere panda's maar meer als een volwaardige auto. Ok het motortje hoor je goed als je flink optrekt maar is erg rustig als hij constant loopt. Het verbruik laat anders aanzien dan de werkelijkheid maar daar heb je een hoop lol voor terug. Voor mij scheelt het erg veel. De Tucson 1:9 in de stad en de panda 1:14. Voor mij dus een positief verhaal. Je kunt zelf bepalen of je sportief wilt rijden of dat je rustig wilt rijden. De eco knop help je daarbij. Ik laat hem op eco staan zeker in de stad. Rij je op de grote weg en je wilt even passeren, dan druk je de eco knop uit en je krijgt vermogen waarvan ik nog steeds niet snap hoe een dergelijk klein wagentje dit voor elkaar krijgt. Tot nu toe kan ik zeggen dat ik geen spijt heb van mijn switch tussen de Tucson naar de Panda. Hoe het verder gaat laat ik weten....tot volgende keer.

Update 10 januari 2018. Het autootje blijft verbazen. Nu een paar duizend erop zitten en gemiddeld verbruik, ondanks flink doorrijden, 1:16. Ik hou wat geld over, t.o.v. de Tucson scheelt dit al snel 90 euro per maand. Wat een power voor dit monstertje en je blijft lachen. Men denk al snel een Pandaatje dat doet niks.....hahaha wacht maar als hij los komt staat hun mond open. Wel een set banden eronder laten zetten. De Cross Climate all season banden. Een prima bandenset die duidelijk stiller zijn. Geen trillingen meer. Al met al ik ben zeer tevreden met de Panda.

Verbaasd

  • 42.000 km

Met de panda twin air de bergen in.......dit is een waanzinnige ervaring. Met de ecoknop aan gaat het goed maar met de ecoknop uit dan barst er een beest los. Waar ik met andere auto's in de tweede naar boven ging moest ik de panda afremmen in zijn drie. Deze auto heeft een power, ongekend. Ok beetje geluid van de motor maar dat maakt het rijden hiermee niet onplezieriger door. Al met al ik ben een zeer tevreden panda rijder die de bijzonder prestaties nu in de bergen echt ontdekt heeft.....wat het verbruik betreft, van Nederland naar Oostenrijk gemiddeld 130 km is het verbruik rond de 1:16.......wat mij betreft zeer tevreden.

Blijft verbazen

  • 55.500 km

Wederom naar Oostenrijk op vakantie geweest. Kan alleen bevestigen wat ik in mijn vorige betoog heb geschreven. Een krachtpatser is dit wagentje. Op de Duitse autobaan tikte de teller, met volle bepakking en twee personen, toch ruim 190 km/uur. Niet dit constant gereden natuurlijk. Maar hij red dat wel. Mijn snelheid heb ik gehouden tussen de 130 en 150 km/uur. Je draait dan lekker mee op de Duitse wegen. Verbruik bleef ondanks de snelheden toch gunstig, 1 op 15,7.....best knap....ondanks de grote van de auto, of kleinte van de auto is het toch plezierig rijden en ja het is geen Mercedes maar hij blijft verbazen met zijn rijgedrag,,,,,kortom ik ben zeer tevreden......

Andere auto

  • 80.000 km

Ik heb mijn Panda gedag gezegd. Ik heb de afgelopen jaren erg veel plezier gehad van deze Panda. Ik werd eerlijk gezegd het geluid van de motor een beetje zat. Qua prestaties geen commentaar al was het benzine verbruik hoger dan werd aangegeven. Maar dit maf geen naam hebben. Ik was zeer tevreden met deze Panda en raad deze zeker aan, als je het motorgeluid op de koop toe neemt. Ik ben overgestapt naar een Mercedes a160. Iets geheel anders en wel veel stiller. Maar Panda bedankt voor de mooie kilometers.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.