Fiat Panda 1000 L i.e. (1992)

Fiat Panda
Fiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat Panda

UitvoeringPanda 1000 L i.e.
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf1999

Toen we de Panda kochten in 1999 was "ie 5 jaar jong en had slechts 35000 op te teller. Ik had de garage een sportieve striping laten aanbrengen. Toen ik hem ophaalde was "ie helemaal gepoetst, bumpers en stootbanden mooi zwart gemaakt: een plaatje! En dan het rijden! Het is net een grote ’kart’, hij rijdt een beetje als een Mini: direct, stug geveerd. We hebben een heel wat mee gereden, volgeladen met al onze kampeerspullen. We zijn in zijn vaderland geweest, tot aan Venetie. Zomer en winter: altijd in één keer starten.Op de snelweg rijden we meestal 110 a 115 km/u. Het 1 liter FIRE motortje spint dan als een naaimachientje. Je hebt het gevoel, dat het karretje dit dagenlang vol kan houden. Onderdelen en reparaties zijn heel goedkoop, het bezineverbruik is gunstig (voor de eigenaar, niet voor de pomphouder).

De eerste pech onderweg was in 2003 in Tsjechie: de koppelingskabel brak! Dit is voor een luttel bedrag gerepareerd. Vorig jaar problemen met de startmotor, er zit nu een andere in. Ook de dynamo is een keer vervangen en er zit een nieuwe accu in. Bij de laatste bandenwissel waren de wielen niet goed uitgelijnd door de garage, waardoor er zeer snel slijtage optrad. Nadeel is toch wel het geluidsniveau binnenin. Na een rit van 750 km eind vorig jaar gonsden mijn oren nog uren na. Binnenkort zullen we meer van deze lange ritten maken. Reden om uit te kijken naar een stillere en comfortabelere reisauto. Maar ik weet zeker, dat ik de Panda zal missen: bij garagerekeningen van de toekomstige auto, bij het parkeren in de stad, en het ’rijgevoel’.

PRIVATE LEASE Fiat Panda

Fiat
Fiat Panda 1.0 Hybrid (5D/6H)

Leaseplan
Fiat Panda 1.0 Hybrid Cross (5D/6H)