Fiat Panda 1000 CLX i.e. (1992)

Fiat Panda
Fiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat PandaFiat Panda

UitvoeringPanda 1000 CLX i.e.
Bouwjaar1992

Sinds enige tijd rijd ik in een Fiat Panda Skyline (met open cabriodak). Ik schrijf deze review omdat ik zo ontzettend blij wordt van deze auto en voor iedereen die ongecompliceerd en vooral goedkoop wil autorijden. De Panda is een wonderbaarlijke auto, vanwege het model (gewoon een rechthoek op wielen), maar vooral ook vanwege het feit dat de auto altijd doet wat ’ie moet doen en dat is rijden. Ik gebruik deze auto dagelijks voor woon-werk-verkeer, maar rijd er net zo makkelijk mee naar Friesland. De slimme achterbank (volledig opklapbaar tot aan de voorstoelen) maakt ook nog eens dat met de Panda (voor twee personen dan)lekker wat bagage mee kan. De stoelen in de auto zitten zeer goed en daarnaast rijdt de Panda (met die heerlijke 1.000 Fire motor) lekker fel. Verder kost de auto aan wegenbelasting en verzekering per maand ongeveer € 20,00 en rijdt de Panda gemiddeld 1:17. Daarom, voor een ieder die lekker wil rijden zonder moeilijk te doen, koop een Fiat Panda oud model (maar let op: wel met een 1.000 Fire motor!!). O ja, we zijn zo weg van de Panda dat mijn man er sinds september van dit jaar ook in één rijdt (omdat de Maserati Ghibli dan in de winterstalling staat).

Geen. Je zou denken dat bij een Italiaan zo’n cabriodak van stof snel kapot gaat of gaat lekken. Nou, niets van dat alles. Het dak weerstaat elke Hollandse regenbui, storm, sneeuw etc. De auto blijft geheel droog. Ook roest is nauwelijks aanwezig, behalve op de echte Fiat Panda-roestplek: onderkant voordeuren!! Op mijn deuren zit aan beide kanten (bijna onzichtbaar) hele kleine plekjes. Naast de gebruikelijke APK (inclusief beurt) zie ik de garage nooit.

PRIVATE LEASE Fiat Panda

Fiat
Fiat Panda 1.0 Hybrid (5D/6H)

Leaseplan
Fiat Panda 1.0 Hybrid Cross (5D/6H)